FINIKIA прийшла з Сирії в Чорне море, вимкнула АІС після проходу Босфору і направилась в закритий порт Севастополь. Судно зайшло в Камишову бухту і стало до причалу №210 для завантаження металобрухтом.
FINIKIA (IMO: 9385233, MMSI: 468395000, Call Sign: YKRO, Flag: Syria [SY]) з’явилась біля узбережжя в Севастополі вдень 24.01.2021.
Для наочності пропонуємо порівняти зображення з фотографіями судна FINIKIA на сторінці в МарінТрафік.
Ідентифікацію судна FINIKIA було проведено не тільки за візуальним зображенням, в розпорядженні розслідувачів SeaKrime є й інші докази цього порушення Державного кордону України.
Судно FINIKIA було заведено в Камишову бухту й ошвартовано до причалу №210 для завантаження металобрухтом.
Поруч, біля причалу №211, стоїть інший сирійський порушник SOURIA, який прийшов в Севастополь 15.01.2021 після невдалого рейсу в Варну за ільменітом. Судно не було допущено в болгарський порт і повернулося в окупований Крим для завантаження зерном.
Обидва судна разом з судновласником, державною сирійською компанією, знаходяться в санкційному списку США.
FINIKIA прийшла в Чорне море з Сирії.
FINIKIA відмітилась на Босфорі 23.01.2021 і незабаром вимкнула АІС.
Цікаво, що судно FINIKIA має досить великі розміри (Gross Tonnage: 11767, Summer DWT: 18908 t, Length Overall x Breadth Extreme: 139.92 x 25 m), зазвичай перевозить близько 17 тисяч тонн зерна, максимальна осадка судна досягає 9 м (інформація зі сторінки FINIKIA на МарінТрафік). За період наших досліджень (з 2016 року) в Камишовій бухті такі великі судна не фіксували. Також відмітимо, що причал №210 зазвичай використовується для вантажних операції з зерном або вантажів в біг-бегах (будівельні суміші, сіль) значно меншого обсягу, 3-4 тисячі тонн. Крім того, такі вантажі не здійснюють значний тиск на причал, їх завантажують чи розвантажують поступово, не накопичуючи великого обсягу вантажу на причалі.
Інформація про причали Севастополя є на сайті порту.
Чому ми зосереджуємо увагу на цьому?
Причали в окупованому Севастополі знаходяться в поганому стані, потребують негайних ремонтів, днопоглиблення не проводиться.
Якщо судно FINIKIA планують завантажити повністю, порядку 15-17 тисяч тонн, то ця операція є ризикованою для порту. Припускаємо, що через поганий стан причалу та інфраструктури порту FINIKIA забере значно менший вантаж. А це знов піднімає питання про ефективність цих рейсів в окупований Крим. Використання такого великого судна для невеликого вантажу є економічно необгрунтованим. Також можливою є схема з завантаженням в двох портах, яку для вивезення металобрухту з окупованого Криму використовували порушники раніше, тоді ми ще побачимо FINIKIA в Феодосії.
Подальші події покажуть яку з версій буде реалізовано.
Головне, що розслідувальською групою SeaKrime зафіксовано порушення Державного кордону України судном FINIKIA шляхом незаконного суднозаходження в закритий порт Севастополь.
Обговорення