На сайті Кабінету Міністрів України сьогодні з’явилася петиція з проханням про реконструкцію аварійного «Гаївського» мосту магістральної дороги міжнародного та державного значення Е50/Е85 та М12/М19 в місті Тернопіль на вул. Об’їзній. Автор даної петиції заступник міського голови Тернополя Леонід Бицюра.
«Шляхопровід через залізничну колію по вул. Об’їзній – вул. Протасовича м. Тернопіль має загальнодержавне стратегічне значення і є складовою частиною державної дороги М-12 (міжнародний транспортний коридор Е50) та складовою частиною державної дороги М-19 (міжнародний транспортний коридор Е85), під шляхопроводом проходить вітка залізничної колії міжнародного транспортного коридору № 3 сполучення Берлін-Львів-Київ, (ділянка км 1337+620).
Зазначений шляхопровід введений в експлуатацію 1967 р., реконструкція (розширення) проводилась в 1980 році.
Добова інтенсивність автомобільного руху на шляхопроводі складає 27 605 авт. – важкі багатотоннажні вантажні автомобілі в кількості 2960 авт., легкові автомобілі – 18859 авт., мікроавтобуси, автобуси – 2090 авт., легкі вантажні автомобілі – 3696 авт. (розрахунки виконано Тернопільським відділом комплексного проектування ДП «Укрдіпродор»).
Інтенсивність залізничного руху на добу, на двоколійній ділянці залізничної колії, що проходить безпосередньо під даним шляхопроводом, складає 28 пар пасажирських, 16 пар вантажних та 4 пар приміських поїздів (інформація надана ВП «Тернопільська дистанція колії» ДТГО «Львівська залізниця»).
Обстеження шляхопроводу (вересень 2016 р.) отримало висновок щодо суттєвого руйнування бетону в нижній частині балок і корозії робочої арматури, обриву значної кількості попередньо напруженої арматури (струн) у балках прогону 1-2 лівої частини шляхопроводу, відсутність поперечного об’єднання групи струнобетонних балок, їх нахил і руйнування в цій зоні покриття свідчать, що шляхопровід знаходиться в аварійному стані. За відповідною класифікацією, визначено як «стан 5 – непрацездатний». Стан конструкцій шляхопроводу, в цілому, вказує на високу ймовірність обвалення елементів прогонової будови, що може спричинити аварію з руйнування шляхопроводу, інженерних мереж, прокладених по ньому, залізничної колії, автомобільних та залізничних транспортних засобів і створити небезпеку для життя людей (обстеження та експертний висновок ТзОВ «Науково-виробниче підприємство «Тріада»).
З метою запобігання виникненню надзвичайної ситуації та попередженню нещасних випадків, що може виникнути в результаті руйнування елементів шляхопроводу, вжито превентивні заходи, зокрема, організовано перекриття руху транспорту по найбільш небезпечній ділянці шляхопроводу через колію по вул. Об’їзна – вул. Протасевича (правій смузі руху від вул. Протасевича в напрямку вул. Гайова). Обмежено максимально допустиму вагу руху автомобільного транспорту на шляхопроводі до 8 т.
Зазначене питання було розглянуто на засіданнях місцевої комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій при Тернопільській міській раді 14.09.2016р. (протокол №9), 30.11.2016 (протокол №12), та засіданнях регіональної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій при Тернопільській обласній державній адміністрації 16.09.2016р. (протокол №8), 01.12.2016 (протокол №16).
Рішеннями вказаних вище комісій, підтверджено наявність загрози виникнення надзвичайної ситуації регіонального рівня (згідно ДК-019-2010, код 10610 – НС у наслідок руйнування елементів транспортних комунікацій, пункт 1.21 – руйнування залізничних мостів, шляхопроводів, тунелів, вимог підпункту 3, пункту 5 Порядку класифікації надзвичайних ситуацій за їх рівнями, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2004 року № 368 «Про затвердження Порядку класифікації надзвичайних ситуацій за їх рівнями» (із змінами) за розміром збитків, завданих уражальними чинниками джерела надзвичайної ситуації).
Державна служба України з надзвичайних ситуацій, листом від 07.12.2016р. № 02-18130/162, підтвердила визначення рівня можливої надзвичайної ситуації техногенного характеру (код 10610 – НС).
Управлінням житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Тернопільської міської ради замовлено виготовлення проектно-кошторисної документації (виконавець ТОВ «ІНТЕРПРОЕКТ») на реконструкцію шляхопроводу та принципову зміну організації дорожнього руху транспортної розв’язки, що знаходиться в безпосередній близькості від шляхопроводу. Проектно-кошторисна документація виготовлена. Державне підприємство «Укрдержбудекспертиза» спеціалізованої державної експертної організації – центральної служи Української державної будівельної експертизи» видало позитивний експертний звіт щодо розгляду проектної документації «Реконструкція шляхопроводу через залізничну колію по вул. Об’їзна в районі вул.Гайової в м.Тернополі».
За результатами аукціону процедури закупівлі, який відбувся 09.10.2017р., ТОВ «ТЕРНОПІЛЬ МОСТОБУД» визнано переможцем (надав найбільш економічно вигідну пропозицію – 168,99 млн. грн.) та укладено договір. Тернопільська міська рада готова співфінансувати реконструкцію.
Впродовж 2016-2019 року проект подався на Регіональну комісію Тернопільської обласної державної адміністрації з оцінки та забезпечення проведення конкурсного відбору інвестиційних програм та проектів регіонального розвитку, що можуть реалізовуватися за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку. Однак, Тернопільська обласна державна адміністрація всупереч висновкам власної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, також висновкам Державної служби України з надзвичайних ситуацій відмовила в реконструкції шляхопроводу.
На даний час, обмежений проїзд через шляхопровід створює значні незручності для легкового, пасажирського та вантажного транспорту, а також серйозно ускладнює логістику міжнародних перевезень.
Без виконання робіт з відновлення конструктивних елементів зазначеного шляхопроводу, неможливо забезпечити належне транспортне сполучення двох доріг міжнародного значення Е-50 та Е-85 та функціонування сучасного транспортного коридору портів Чорного Моря та західних кордонів України.
Питання реконструкції шляхопроводу неодноразово обговорювалося на рівні Кабінету Міністрів України. Пропоную прийняти рішення щодо співфінансування за рахунок резервного фонду Державного бюджету України, Фонду регіонального розвтку тощо.
Пропоную взяти на контроль питання ефективності використання коштів Фонду регіонального розвитку та, з метою забезпечення прозорості, встановити чіткі параметри визначення об”єктів для фінансування», – йдеться у петиції.
Оскільки, проблема є наболілою, ми впевнені що петиція швидко набере необхідних 25000 голосів.
Обговорення