Нещодавно в області відбулася вибіркова перевірка лікарень на предмет обґрунтованості видачі листків непрацездатності, іншими словами – лікарняних. Результати роботи комісії стали несподіванкою навіть для самих медиків. Недоліки виявлено у 97% випадках.
Найкраще медичну документацію щодо видачі листків непрацездатності ведуть Центри первинної медико-санітарної допомоги Тернополя та Чортківського району. Також позитивно були відзначені друга та третя тернопільські міські комунальні лікарні. Про це заявила головний позаштатний спеціаліст з експертизи тимчасової непрацездатності департаменту охорони здоров’я облдержадміністрації, заступник головного лікаря з експертизи тимчасової непрацездатності університетської лікарні Любов Задорожна.
Попри це, зауваження щодо якості ведення лікарняних листків отримали майже всі районні лікувальні заклади області, які піддавалися перевірці. Мова йде про лікарні Гусятинського, Підволочиського та Збаразького районів.
– У лікувальних закладах проводиться недостатній контроль за середніми термінами лікування, – констатувала Любов Задорожна. – Завищуються середні показники лікування як на стаціонарному, так і на лабораторному етапах. Недостатньо якісно встановлюється страховий анамнез у пацієнтів. Якість записів потребує покращення при продовженні листків непрацездатності. Мали місце такі випадки, коли було видано листок непрацездатності або дублікат при втраті оригіналу без рішення ЛПК.
Через вищевказані недоліки лікувальним закладам було виставлено претензії на відшкодування коштів. Ця сума по області становила 35 тис. грн. Утім лікувальні установи фактично вже відшкодували її.
Після перевірки окремих закладів представники департаменту констатували, що із записів, зроблених у картках, не можна оцінити стан хворого та характер допомоги, яку він отримав. А в деяких картках взагалі не було вказано страхового анамнезу – даних про випадки тимчасової непрацездатності. А це основний факт, який дає підстави для продовження листка непрацездатності.
– Мали місце випадки, коли записи скарг хворого або об’єктивного огляду були дуже лаконічними, і мали наступний вигляд: «Скарги попередні, об’єктивний стан той же». Траплялися випадки, коли в листках призначень під час стаціонарного лікування були відсутні призначення лікаря щодо лікування за один-два дні до закриття листка непрацездатності. Такі факти розцінюються як необґрунтоване продовження листка непрацездатності. Саме стосовно цих випадків були висунуті претензії на відшкодування коштів, – каже Любов Задорожна.
Встановлено, що найбільше порушень під час заповнення листків непрацездатності роблять спеціалісти хірургічного профілю. Саме для них характерні короткі та лаконічні записи щодо локального статусу хворого, після чого важко відтворювати стан пацієнта на час огляду.
Обговорення