Вартість продуктів харчування — це один із головних аспектів, який враховують люди, адже він визначає якість життя. Чим дешевші продукти, тим простіше збирати споживчий кошик, тим простіше вижити в такий непростий час. Зимова пора — одна з найскладніших, адже в цей період відбувається зростання цін і на фрукти, і на овочі.
Зростання цін — сезонне явище
Оптові й роздрібні ціни на червону ікру зросли майже на третину. Вся справа в убогому улові. Наприклад, тихоокеанського лосося виробники заготовили в півтора рази менше, ніж планували. Цього року йде досить великий улов минтая, і конкуренція між виробниками «вихідного продукту» загострюється. Попит на червону рибу падає, продаж риби теж.
«Такий тренд супроводжуватиметься зростанням цін, він уже почався», — констатує експерт. «Рибне меню» може дещо змінюватись.
Риба переважно йде на внутрішній ринок. Цього року зростання виробництва «основного продукту харчування» забезпечило вилов риби й рибальства. У зв’язку з подорожчанням кормів і зниженням рівня води в річках, різко зросла потреба в м’ясі та птиці. Потреба зростає й на польських букмекерів, які пропонують вигідні умови для кожного користувача.
Незважаючи на це, наступного року виробники риби та м’яса можуть вийти на позитивну динаміку. Якщо ціни на м’ясо залишаться в межах поточних цін або за мінусом 20 відсотків, а на рибу — поточна ціна або за мінусом 10 відсотків, то зростання виробництва птиці може дорівнювати поточній ціні або за плюсом 4,5 відсотка, м’яса — плюс 7 відсотків, зерна — плюс 6 відсотків.
Плодоовочева продукція також і далі дорожчатиме. Якщо на початку року вона дешевшала у зв’язку із сезонністю, то надалі її подорожчання спричинене зростанням цін на привізні овочі, у тому числі й на вітчизняні. Крім того, фрукти цього сезону помітно подорожчали через посуху. Почали більше продавати овочів і фруктів.
«Але треба розуміти, що овочі більшою мірою ближчі до Європи й Туреччини, тому ціна на них, звичайно, буде вищою, ніж на ті ж овочі, які привозять з Америки».
Кондитерські вироби, алкоголь
Оскільки відбулося подорожчання цукру, то відбудеться стрибок цін на алкогольну продукцію, кондитерські вироби, у середньому очікується збільшення цін на 20–30%. Тому треба очікувати, що подорожчає взимку й лікеро-горілчана продукція, цукерки та інші солодощі.
Але ціни на продукцію завжди були дуже нестабільними. А ось та продукція, яка зараз реалізується через групи соціальних магазинів, виставляється в кілька разів дорожчою. До того ж можна було б зробити знижку на залишкову вартість.
«Відповідально заявляю, що якщо так піде й надалі, то ціна на вино в мене тільки зростатиме», – заявив експерт, підкресливши, що ці розцінки є «абсолютно ринковими».
Як заощадити
Заощадити можна, зробивши вибір на користь дешевших продуктів, але вибирати потрібно ретельно, не на шкоду якості. Потрібно навчитися грамотно розподіляти бюджет. Підходячи раціонально до розподілу бюджету на купівлю продуктів харчування, ви зможете в кілька разів заощадити на харчуванні на місяць.
Слідкуйте за акціями, бонусами, що дарують мережеві магазини, їх можна знайти навіть у невеликих продуктових магазинах. Краще купувати потроху, але наперед. Це врятує від необдуманих витрат і від стояння в довгих чергах та в пробках у передноворічні дні. А також допоможе зберегти нерви й здоров’я. Дотримуючись простих правил і рекомендацій, ви зможете оптимізувати витрати на продуктовий щомісячний кошик.
Ціни зростатимуть, проте, найімовірніше, незначно. Щоправда, потрібно буде підготуватися й до цього.