Сучасне суспільство неможливо уявити без реклами, адже чим картинка яскравіша, тим більше уваги буде привертати. Проте, це не є формою розваги, насамперед – це засіб інформації, який повинен зацікавити.
У Тернополі найбільша фірма, яка надає широкий спектр рекламних послуг, є агенція «Маркетингові технології ПБС», директор якої Михайло Тимошик розповів про створення реклами, досвід та захоплення.
– Михайле Морозенковичу, Ви в рекламній сфері працюєте вже досить довго, розкажіть, з чого починався цей Ваш шлях?
– Навчаючись в Тернопільській академії народного господарства, я почав працювати рекламним агентом, пізніше, став заступником директора в рекламній агенції Тернополя, де поглибив свої знання максимально. Після закінчення академії став приватним підприємцем, а згодом і директором ТОВ «Маркетингові технології ПБС», основним напрямком якої є розміщення реклами в Тернополі.
– Що є найважливішим у створенні реклами?
– Найголовніше, щоб реклама була дієвою та привертала увагу, для цього потрібно прикласти чимало зусиль. Проте для нашої команди це не просто робота, це шанс проявити свої творчі здібності. Наші клієнти інколи самі не до кінця впевнені, яким має бути результат їхнього замовлення, тому нам потрібно добре попрацювати над тим, щоб зрозуміти як зробити краще .
– Які етапи створення реклами?
– Насамперед потрібно обговорити із замовником концепцію реклами, з’ясувати, що саме він хоче робити, на кого розрахована його реклама.
Для зовнішньої реклами процес створення більш систематизований: розробка макета, пошук місць, установка рекламних конструкцій, проклейка. А от створення вивісок чи поліграфії вимагає більше творчої роботи.
– Яку рекламу замовляють найчастіше?
– Більшість замовників хочуть стандартну рекламу. Бувають випадки, що клієнт хоче чогось особливого і прийшовши до нас, вже має якесь своє бачення. А буває навпаки, що нам доводиться створювати кілька варіантів для того, щоб замовник визначився.
Для того щоб наглядно показати роботу нашої фірми у нас є вивіска світлових букв, LED стрічка, а також ми зробили брендування офісу, це дозволяє нашим клієнтам побачити як може виглядати їхнє замовлення.
– Які були найкоротші терміни для створення реклами?
– Термінові замовлення для нашої фірми зазвичай не є проблемою, але це потребує більших витрат. Є золоте правило, яке складається з трьох речей: час, якість і вартість. Якщо ти хочеш швидко і якісно, ти переплачуєш, але поспішна робота приводить до непередбачених ситуацій, тому ми завжди попереджаємо клієнта про це.
– На що потрібно звертати увагу при розробці реклами?
– Маркетингові компанії повинні зосередити свою увагу на спеціалізації виробництва та не розсіювати увагу на інші галузі, це забезпечить максимально високу якість та мінімальну ціну. Також слід звернути увагу на індивідуальний підхід до кожного клієнта, адже без цього на сучасному ринку реклами неможливо зберегти конкурентоспроможність.
– Що Ви можете сказати про конкуренцію на рекламному ринку ?
– Якщо говорити про боротьбу нашої фірми на рекламному ринку, то вона відбувається на місцевому рівні, де підприємства конкурують між собою в ціні та локації. Наш клієнт, зазвичай, – це місцевий виробник, тоді як в іногородніх компаній клієнти – загальнодержавні.
– Як відомо, ТОВ «Маркетингові технології ПБС» співпрацює із рекламними агентствами по всій Україні. Чи плануєте налагоджувати стосунки із закордонними фірмами?
– В Україні ми працюємо із багатьма агенціями. Співпраця із міжнародними компаніями має свою специфіку, проте, ми на шляху до цього. Ми часто відвідуємо міжнародні тренінги, виставки та різні заходи пов’язані з рекламою, які допомагають зрозуміти що потрібно іноземним компаніям, які в них пріоритети та особливості співпраці з ними.
– Пане Михайле, Ви активний громадський діяч, депутат облради, директор підприємства, колекціонер, краєзнавець – це все вимагає великої віддачі. Коли Ви знаходите час на відпочинок?
– Краєзнавство і колекціонування – це мій відпочинок від роботи. Моє захоплення вимагає часу, витрат, але воно приносить задоволення і дає можливість показати людям, що має Тернопільщина. За весь час колекціонування я зібрав понад тисячу значків та більше двохсот медалей.
Також мої захоплення дозволяють розвиватися і по роботі. Наприклад, я колекціоную значки, клієнти приходять, бачать колекцію і питають чи можна замовити собі такий, тобто можуть бачити варіант не тільки по фотографії, а в реальності, тому у всьому є своя віддача.
У Михайла Морозенковича і справді величезна колекція значків, яку він зберігає і своєму робочому кабінеті. Своєму захоплення чоловік приділяє дуже багато часу. Наприкінці минулого літа він видав унікальних каталог «Значки та медалі Тернопілля», у якому зібрав всю різноманітність знаків та нагород, які були на Тернопільщині за період перебування під Австро-Угорщиною, Польщею, період СРСР та сучасної України нашого краю.
Успішний рекламіст, колекціонер та громадський діяч – своїм прикладом Михайло Тимошик показує, що поєднання роботи з улюбленим заняттям може приносити не лише задоволення, але й успіх. Саме за свої здобутки та активну громадську діяльність він був удостоєний стати лауреатом “Людина року – 2018”.
Обговорення