• Останні
  • У тренді
Фемвертайзинг: модний тренд чи справжня боротьба з дискримінацією?

Фемвертайзинг: модний тренд чи справжня боротьба з дискримінацією?

28.04.2025
Тернопільські артилеристи знищили три ворожі гаубиці 2А65 “Мста-Б” та склад боєкомплект

Тернопільські артилеристи знищили три ворожі гаубиці 2А65 “Мста-Б” та склад боєкомплект

16.06.2025
Тернопіль сяє на татамі: тріумф UMA Academy на першому TMS WEST CUP

Тернопіль сяє на татамі: тріумф UMA Academy на першому TMS WEST CUP

16.06.2025
Микола Олексів

Українець вже понад десять років знайомить італійців з борщем

16.06.2025
фестиваль ляльки-мотанки

У Бережанах відбувся перший фестиваль ляльки-мотанки

16.06.2025
виставка собак

У Великих Гаях на Тернопільщині провели національну виставку чотирилапих (відео)

16.06.2025
17 червня

Тернопільська обласна рада збереться на сесію: у порядку денному – бюджет, земля і освіта

16.06.2025
під варту

Арештували депутата з Кременеччини, який п’яним насмерть збив військового

16.06.2025
тiло чоловіка

На Тернопільщині у річці знайшли тіло чоловіка

16.06.2025
Юні танцівники з Тернополя здобули Гран-Прі на міжнародному фестивалі в Італії

Юні танцівники з Тернополя здобули Гран-Прі на міжнародному фестивалі в Італії

16.06.2025
тимчасово відключать газ

ПрАТ «Тернопільміськгаз» попереджає про відключення газу

16.06.2025
Буцнівська Чудотворна ікона Божої Матері

Відпуст до Чудотворної ікони Божої Матері відбудеться в Буцневі

16.06.2025
3060 тернопільських захисників отримали грошову допомогу на спорядження

Служба починається з твого вибору

16.06.2025
Понеділок, 16 Червня, 2025
Газета Місто! Там, де ти живеш!
Співпраця
  • Новини
  • Тернопіль
  • Твоє місто
    • Бережани
    • Борщів
    • Бучач
    • Заліщики
    • Збараж
    • Зборів
    • Копичинці
    • Кременець
    • Ланівці
    • Монастириська
    • Підгайці
    • Почаїв
    • Скалат
    • Теребовля
    • Хоростків
    • Чортків
    • Шумськ
  • Україна / Світ
  • Теми
    • Події
    • Суспільство
    • Політика
    • Кримінал
    • Економіка
    • Освіта
    • Спорт
    • Культура
    • Особистості
    • Релігія / Духовність
    • Смачного!
    • Життя
    • Здоров’я / Краса
    • Господарка
    • Стосунки / Сім`я
    • Історія / Туризм
    • Авто
    • Цікаве
  • Статті
  • Блоги
  • Війна з рф
Немає результату
Переглянути всі результати
Газета Місто! Там, де ти живеш!
Немає результату
Переглянути всі результати

Фемвертайзинг: модний тренд чи справжня боротьба з дискримінацією?

Опубліковано Газета Місто
28.04.2025

Сьогодні реклама вже давно не просто спосіб продати шампунь чи кавоварку. Вона формує уявлення про світ, про те, якими «мають бути» чоловіки й жінки, що вважається «нормальним», а що – ні. І тут на арену виходить фемвертайзинг – реклама, яка просуває ідеї фемінізму, рівноправ’я, самовираження жінок і взагалі руйнує застарілі уявлення про гендерні ролі.

Як усе починалося: коли реклама заговорила по-новому

Фемвертайзинг – це така собі реакція брендів на запит суспільства: «Г ей, давайте вже перестанемо показувати жінку тільки на кухні або в ролі “чарівної домогосподарки”!». Раніше рекламу часто будували на штампах: «вона – берегиня, він – герой», «жіночність – це ніжність, а мужність – це сила» і т. д. Але суспільство змінилося, і брендам довелося підтягуватись.

ПЕРЕГЛЯНЬТЕ ТАКОЖ

Гребінець

Гребінець

09.06.2025
Ціна помилки?

Ціна помилки?

26.05.2025

Один із найвідоміших прикладів – кампанія Dove «Real Beauty», яка стартувала ще в 2004-му. Замість моделей з обкладинок вони показали реальних жінок – з різними формами, зморшками, розтяжками. І світ побачив, що краса – вона не однакова для всіх. Інший приклад – Always і їхня кампанія

«Like a Girl», де показали, як фраза «бігати, як дівчинка» звучить образливо, хоча не мала б.

В Україні теж були круті кейси. Наприклад, OLX з роликом «Мій друг – це я», де жінки постають у нетипових для реклами образах: керівниці, майстрині, креаторки. Це реально надихає, бо зображення жінки в рекламі нарешті перестає бути одноманітним.

Але не все так райдужно: фемвертайзинг vs фемвошинг

З іншого боку, не все, що «про рівність» – автоматично щиро. Багато хто критикує фемвертайзинг за те, що він не завжди про справжні зміни, а часто просто про гроші. Так з’явився термін «фемвошинг» – коли бренди на словах «за фемінізм», а на ділі – ну, зовсім ні.

Наприклад, компанія Dior якось випустила футболку з написом «We should all be feminists» («Ми всі маємо бути феміністами»), але коштувала вона понад 600 євро. Складно назвати це доступною підтримкою для більшості жінок, правда ж? А ще  бренд отримав чимало критики за умови праці на виробництві.

Або випадок із Бейонсе – вона просуває бренд Ivy Park зі слоганом про жіночу силу та свободу, але журналісти виявили, що її одяг шиють працівниці в Азії по 60 годин на тиждень за кілька євро на день. Тут уже виникає запитання: а де ж тут реальна підтримка?

Схожа історія трапилась і з H&M. У їхній рекламі «She’s a Lady» було все красиво: різні жінки, різні стилі, посил про прийняття себе. Але згодом з’явилась інформація про порушення прав працівниць на фабриках бренду – і вся красива картинка злегка посипалась. Є й хороші приклади. Наприклад, компанія L’Oreal не просто говорить про рівність, а реально щось робить: проводить внутрішні аудити зарплат, реагує на скарги працівниць, визнає проблеми й намагається їх вирішувати. І ось це виглядає як приклад відповідального бренду.

Що таке «хороший» фемвертайзинг?

Отже, як зрозуміти, що перед тобою не просто маркетинговий трюк, а справді продумана і чесна кампанія, яка несе корисне соціальне послання? По-перше, така реклама не засуджує жінку за її вибір – вона не говорить: «ось ця – правильна, бо носить сукні й виховує дітей, а ця – дивна, бо робить кар’єру в IT і не мріє про шлюб». Хороший фемвертайзинг дає жінці свободу бути собою: незалежно від зовнішності, віку, орієнтації, гендерної ідентичності чи професії. Він не нав’язує образ ідеальної жінки, бо розуміє: ідеальність – у різноманітті.

По-друге, така реклама не будує сюжет на протиставленні жінок між собою або з чоловіками. Коли ми бачимо: «ти – не така, як інші», це не завжди комплімент, а часто – пасивна агресія. Коли жінок подають як конкуренток у боротьбі за чоловіка, за увагу, за схвалення – це підсилює застарілі уявлення про роль жінки в суспільстві. Сильна реклама не ділить – вона об’єднує.

По-третє, хороша феміністична реклама не намагається «виправити» жінку. Вона не пропонує зробити її стрункішою, світлішою, спокійнішою або «менш гучною», щоби вона «відповідала очікуванням». Такі посили – це фактично замасковане нав’язування комплексів. А справжній фемвертайзинг, навпаки, каже: «ти достатньо хороша вже зараз».

І найважливіше – щирість. Якщо бренд заявляє про підтримку рівності, він має демонструвати цю рівність не лише в рекламі, а й у своїй корпоративній культурі. Наприклад: чи є в компанії жінки на керівних посадах? Чи дотримуються рівності в оплаті праці? Чи реагує бренд на сексизм у своїх кампаніях? Інакше це просто красива обгортка без змісту.

Справжній фемвертайзинг – це не лише про зовнішній образ, а про внутрішню відповідальність. Коли бренд не просто говорить, що «жінки важливі», а справді поводиться так, ніби це правда.

А що далі?

Очевидно, що просто «казати правильні речі» у рекламі – вже недостатньо. Сучасні споживачі – особливо молодь – швидко розпізнають фальш і дуже чітко розрізняють щирий меседж і маркетинговий фарс. Тому майбутнє фемвертайзингу – за прозорістю, діалогом і включенням реальних жінок у процес створення рекламного контенту.

Чому це важливо? Бо дотепер більшість рекламних кампаній про жінок створювали… чоловіки. І навіть із найкращими намірами вони могли випадково повторювати кліше, бо дивляться на жіночий досвід ззовні. Коли ж до створення реклами залучають самих жінок – режисерок, копірайтерок, продюсерок, – реклама стає живішою, автентичнішою, з більшим емоційним резонансом. Вона краще розуміє, чим живе сучасна жінка, які в неї цілі, страхи, бар’єри – і як їх не експлуатувати, а підтримувати.

Читайте нас в Google News

Ще одна важлива тенденція – усвідомленість. Люди дедалі частіше обирають бренди не тільки за якістю чи ціною, а й за цінностями. Якщо компанія послідовна, підтримує права жінок не лише в рекламі, а й у реальному житті – вона викликає довіру. І це вже не просто етичне питання – це реальна конкурентна перевага на ринку.

Звісно, не всі бренди одразу стають ідеальними. Але якщо вони визнають свої помилки, змінюють підхід і слухають аудиторію – це вже рух у правильному напрямку.

Анастасія Сирота
Анастасія Сирота.

Фемвертайзинг має шанс стати не просто модною фішкою, а реальною платформою для змін – якщо за ним стоятимуть не порожні гасла, а реальні дії. І тоді реклама перестане бути лише інструментом продажів. Вона стане інструментом прогресу.

Анастасія Сирота 
студентка ПВНЗ «Київський університет культури».

Теги: дискримінаціяґЖінкаРекламастаттяФемвертайзинг
Share8ShareSend

Пов'язані публікації

РА “Маркетингові технології ПБС” з Тернополя бере участь на економічному форумі «Зроблено в Україні»

РА “Маркетингові технології ПБС” з Тернополя бере участь на економічному форумі «Зроблено в Україні»

22.05.2025

У Тернополі біля смітника знайшли тіло жінки

15.05.2025
Завантажити ще
Опілля квас Опілля квас Опілля квас
Ua News media group Ua News media group Ua News media group
Весна – час оновлення! Стильні кросівки, елегантні туфлі, трендові моделі – це в магазині inShoes Весна – час оновлення! Стильні кросівки, елегантні туфлі, трендові моделі – це в магазині inShoes Весна – час оновлення! Стильні кросівки, елегантні туфлі, трендові моделі – це в магазині inShoes

Пошук

Немає результату
Переглянути всі результати
Вуличне радіо Вуличне радіо Вуличне радіо

RSS Ровесник – молодіжні новини

  • У Тернополі вперше відбувся турнір з джиу-джитсу TMS WEST CUP 16.06.2025
  • Нацполіція викрила масштабну злочинну організацію у Кривому Розі 16.06.2025
  • Далекобійник на фронті став водієм артилеристської бригади 16.06.2025
  • У липні в Зарваниці відбудеться загальноукраїнська проща 16.06.2025
  • Чому важливо платити за розподіл природнього газу 16.06.2025
Погода
Тернопіль

вологість:

тиск:

вітер:

Погода на 10 днів від sinoptik.ua



  • Контакти
  • Співпраця
  • Редакційна політика
Газета Місто. Тернопільські новини

ГО Медіа-центр Тернопіль

Газета МІсто. Тернопільські новини. Незалежні, оперативні і об'єктивні новини Тернополя і Тернопільської області. Політика, аналітика, економіка, спорт. Інформаційні матеріали сайту gazeta-misto.te.ua є інтелектуальною власністю інтернет-ресурсу Газета Місто. Використання матеріалів сайту лише за умови відкритого посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на Газету Місто не нижче третього абзацу.

Немає результату
Переглянути всі результати
  • Новини
  • Тернопіль
  • Твоє місто
    • Бережани
    • Борщів
    • Бучач
    • Заліщики
    • Збараж
    • Зборів
    • Копичинці
    • Кременець
    • Ланівці
    • Монастириська
    • Підгайці
    • Почаїв
    • Скалат
    • Теребовля
    • Хоростків
    • Чортків
    • Шумськ
  • Україна / Світ
  • Теми
    • Події
    • Суспільство
    • Політика
    • Кримінал
    • Економіка
    • Освіта
    • Спорт
    • Культура
    • Особистості
    • Релігія / Духовність
    • Смачного!
    • Життя
    • Здоров’я / Краса
    • Господарка
    • Стосунки / Сім`я
    • Історія / Туризм
    • Авто
    • Цікаве
  • Статті
  • Блоги
  • Війна з рф

Газета МІсто. Тернопільські новини. Незалежні, оперативні і об'єктивні новини Тернополя і Тернопільської області. Політика, аналітика, економіка, спорт. Інформаційні матеріали сайту gazeta-misto.te.ua є інтелектуальною власністю інтернет-ресурсу Газета Місто. Використання матеріалів сайту лише за умови відкритого посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на Газету Місто не нижче третього абзацу.