Останнім часом громадськість почала перейматися штучним інтелектом. Хоча ще в 2018 році Ілон Маск лякав, що штучний інтелект є небезпечнішим за ядерну зброю. Нині ж особливо стурбовані пророкують повстання універсального машинного інтелекту, який «набуде здібностей, досі невідомих природному інтелектові, й відтак, занапастить людство». Після недавньої розмови з менеджером Центру обслуговування «Київстар» на вул. Руська, 33 у Тернополі, я усвідомив: людство занапастить… Зрештою, не буду нікого ображати. Краще послухайте.
1 день тому.
– Я змушений записати нашу розмову на диктофон, – пояснюю менеджерові.
– А я відмовляюся вам пояснювати.
– Чому?
– Телефонуйте до оператора. Я ж вам уже пояснив, куди ваші кошти були списані.
– Тобто… були списані. І куди?
– Вимикайте диктофон.
– Ви збираєтеся обманювати?
– Я вам ні слова не збрехав.
– А в чому проблема?
– Я не хочу, аби ви мене записували і маю на це повне право.
– Але я маю право записувати, аби як журналіст пояснити читачам, куди діваються людські гроші. Я ж не один такий…
– … (мовчок).
– І прізвища своє теж не скажете? (Свій бейджик він завбачливо заступив).
– Ні…
Я справді не вперше приходив до Центру обслуговування «Київстар» на вул. Руська, 33 і бачив там багато невдоволених, особливо старшого віку. Але сам, зізнаюся, приходив з власної вини. 14 квітня поповнив рахунок на звичних 100 грн, отримав пакет послуг і… «провтикав» наступні sms. Хоча вже 19 квітня мені повідомляли: «Шановний абоненте, щоб продовжувати надавати надійний звʼязок, збільшувати енергонезалежність нашої мережі, будувати нові станції, ми дещо оновлюємо умови вашого тарифу. З 27 квітня додаємо вам Суперсилу 5 ГБ, а нова вартість тарифу становитиме 135 грн/міс… Всі інші умови без змін».
По-перше, виявляється, я беру участь у будівництві нових станцій Київстару, збільшую енергонезалежність мережі… Тобто є важливим фінансовим партнером, а зі мною не радяться, не просять дозволу змінити партнерські стосунки, а просто повідомляють про подорожчання.
По-друге, чому я «провтикав» цю важливу інформацію? А вгадайте, де найкраще заховати цінний документ? Правильно, у купі інших паперів. Так само вчинили і в Київстарі. Якщо раніше їхні повідомлення до абонентів присилалися рідше і були конкретнішими (і це підтвердили мої друзі та знайомі) то тепер мені просто набридло читати довгі sms про «Більше любові у тарифі LOVE UA Свобода», «Суперсилу від «Сільпо», «Більше можливостей при підключенні на контракт», «Вигідно – коли все разом! Підключіть домашній інтернет та об’єднайте його з мобільним зв’язком у тарифі ВСЕ РАЗОМ Домашній», «Відчуйте переваги контрактного обслуговування», «Слідкуєте за новинами в ТЕЛЕГРАМ та спілкуєтеся з друзями в соцмережах? Тоді ця пропозиція саме для вас. В пакеті «Соцмережі без обмежень», «Робіть звичайні речі та отримуйте більше»… І це ще далеко неповний перелік smsного непотребу. Та в цьому непотребі для мене, як виявилося, дуже легко зіграти на емоціях і заховати непоганий зиск для Київстару.
В чому зиск? 14 травня я поповнив їхній рахунок на 100 грн… Так само і 19 травня… Так, сам винен, що недочитав про новий тарифний план, недодивився, але ж прибуток отримали вони. Саме тому 29 травня я і пішов до Центру обслуговування «Київстар» на вул. Руська, 33. Отримавши, як і багато інших відвідувачів, чергову порцію «ай-я-яй» та «вже нічого змінити не можна», змирився, заплатив аж 135 грн (та навіть 150, бо не мав без здачі) і того ж дня мені було «надано безлім дзвінки на Київстар, 5000 МБ + 5 ГБ Суперсили, 30 хв на інші мобільні мережі та міські номери України. А також додаткові 100 хвилин суперсили. Пакет послуг діє місяць»… Принаймні так було написано. Тобто діє до 29 червня
Видихнув, але тепер почав уважніше читати sms від Київстару. Що ж пропонували: «Отримайте головні переваги контрактного обслуговування…», «Робіть звичайні речі та отримуйте більше. Ми нараховуємо вам 35 бонусів на 14 днів за поповнення рахунку на суму від 170 грн одним платежем…», «Більше любові у тарифі LOVE UA Свобода: 7 ГБ інтернету + 5 ГБ з Суперсилою (підключають автоматично) або оберіть іншу Суперсилу самостійно… Далі – 125 грн/4 тижні»… Ну, цікава ж пропозиція і дешевша. Самі ж пропонують – підключився… А 6 червня уже не міг телефонувати навіть на номери Київстару – «недостатньо коштів».
З цього місця можна починати читати матеріал від початку. Причому, доводи про те, що Київстар гарантував мені 29 травня пакет послуг на місяць, а минув лише тиждень, – як горохом об стіну. Що навіть, коли я перейшов на інший тарифний план, то не до іншого ж оператора, гроші все-одно залишилися в Київстарі, – те саме.
Якщо у вас такі правила, що під час переходу на інший тарифний план потрібно за нього заплатити, то поверніть мені гроші за ненадані послуги з попереднього тарифного плану, – ага…
Людство занапастять точно не представники штучного інтелекту! А поки до того дійде, поки що думаю: а навіщо мені та валіза без ручки?
Василь Томин,
журналіст