Похорон воїна не дозволяють провести у храмі в рідному селі, бо церква там — московського патріархату. Таку інформацію повідомили нашим журналістам. Вони з’ясували, чи справді на Кременеччині виникла конфліктна ситуація, пов’язана з похованням військового.
Пише Ровесник.
У Богданівку везли тіло загиблого на війні захисника України – Віталія Мазурка. Тут рідні і хотіли організувати похорон. Оскільки церква належить парафії УПЦ, просили тамтешнього священника дозволити провести прощання в храмі, але з отцями ПЦУ. Родичі і знайомі бійця почули відмову. Мовляв, якщо в храмі УПЦ то і з їхнім священником, і з їхніми обрядами. Рідні були проти, тому прощання з бійцем почали планувати у сусідньому селі Дунаїв, в українській церкві. Та у день похорону все ж ситуація вирішилась.
“Коли ми привезли тіло, жодного порозуміння не було. Ми хотіли хоронити захисника на сусідній парафії, тому що тут ніяк не погоджувалися. Потім, як ми поїхали, сталася сутичка на подвір’ї померлого. Певні люди домовилися — що все ж таки нас пустять, але ми не будемо заходити у вівтар, не будемо робити жодних дій стосовно захвату церкви”, — відзначив митрофорний протоієрей Тернопільської єпархії ПЦУ о. Андрій Любунь.
Сам похорон минув спокійно, без конфліктів. Сотні людей прийшли попрощатися із героєм. Прощальну службу вели отці ПЦУ. А от у церкві, в яку за словами людей, не хотіли пускати прощальну процесію, кажуть, як такого конфлікту не було, дозволили провести прощальну службу у своєму храмі, бо все ж загиблий був їхнім прихожанином.
“Конфлікту, як такого, не було. Брат загиблого захотів, щоб воїна хоронила Православна церква України. Ми домовилися зразу, що вони захотіли хоронити в Дунаєві. Пізніше ввечері ми переговорили і ми дозволили, що це наш прихожанин, парафіянин. Домовилися, що все буде мирно та без конфліктів”, — каже о. Миколай, настоятель храму святої Марії-Магдалини УПЦ.
Поспілкувавшись із людьми розуміємо – переважна більшість жителів Богданівки – прихожани упц колись мп. Віряни української церкви не на камеру кажуть, конфліктів через це практично не виникало. Самі ходять молитися до церкви ПЦУ до сусіднього села (є кадри). Хоча і хотіли б, аби парафія УПЦ перейшла до ПЦУ. Та місцеві ж кажуть, у політику не лізуть. Більше — у сюжеті.
Обговорення