4 лютого у приміщені Бережанської районної державної адміністрації спостерігачка ОПОРИ виявила агітаційну продукцію із зображенням кандидата на пост Президента України Руслана Кошулинського, що має ознаки порушення законодавства.
На інформаційній дошці у холі Бережанської райдержадміністрації був розміщений плакат із зображенням Руслана Кошулинського без вихідних даних.
Факт розміщення такого рекламного продукту зареєстрованого кандидата у приміщенні Бережанської райдержадміністрації міг мати ознаки порушення щодо ведення передвиборчої агітації. У частині 21 статті 64 ЗУ «Про вибори Президента України» зазначено, що забороняється розміщення агітаційних матеріалів та політичної реклами на будинках і в приміщеннях органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Поза тим, агітаційний матеріал був без вихідних даних, що теж може мати ознаки порушенням ЗУ «Про вибори Президента України», а саме частини 3 статті 59 Закону, у якій йдеться про те, що друковані матеріали передвиборної агітації повинні містити вихідні відомості про установу, що здійснила друк, або вказівку щодо використаного обладнання, їх тираж, інформацію про відповідальних за випуск та замовника та частини 16 статті 64 Закону, яка містить заборону виготовлення та розповсюдження передвиборчих агітаційних матеріалів, що не містять цих даних.
Представниця ОПОРИ звернулась до голови Бережанської районної адміністрації Ігоря Гриневича, щоб повідомити про виявлені ймовірні порушення та з’ясувати обставини розміщення агітаційної продукції у приміщенні райдержадміністрації. Він у відповідь сказав, що плакат не зауважили, але тепер повідомлять черговому, щоб слідкував за подібними речами. Після розмови агітацію із зображенням Руслана Кошулинського прибрали із дошки оголошень.
Координаторка спостереження Громадянської мережі ОПОРА за виборами в Тернопільській області Ольга Галушка зауважує: «У статті 64 Закону України «Про вибори Президента України» зазначено перелік обмежень щодо ведення передвиборчої агітації, де зокрема вказано, що забороняється виготовлення та розповсюдження друкованих агітаційних матеріалів без необхідних вихідних відомостей. Також є пряма заборона на розміщення такої продукції в приміщеннях органів державної влади. Тому особам, які виготовляють або розповсюджують чи розвішують агітаційні матеріали варто пам’ятати, що за такого роду порушення виборчого законодавства передбачена адміністративна відповідальність 212-10, 212-13 та 212-14 КУпАП»
Згідно зі статтею 212-10 Кодексу України про адміністративні правопорушення, здійснення передвиборної агітації особою, участь якої у передвиборній агітації заборонена законом, проведення передвиборної агітації поза строками, встановленими законом чи в місцях, що заборонені законом, здійснення передвиборної агітації у формах і засобами, що суперечать Конституції або законам України, або інше порушення встановлених законом обмежень щодо ведення передвиборної агітації, крім випадків, передбачених статтями 212-9, 212-13 та 212-14 цього Кодексу, а так само агітація в день проведення референдуму – тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від тридцяти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб – від п’ятдесяти до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
А відповідно до частини 2 статті 212-13 Кодексу України про адміністративні правопорушення, розповсюдження (рознесення, вивішування, роздавання) під час виборчого процесу друкованих матеріалів передвиборної агітації, які не містять відомостей про установу, що здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск, або у яких така інформація означена неправильно чи неповно, а так само організація такого розповсюдження – тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від трьох до п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб – від двадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Також Громадянська мережа ОПОРА нагадує, що розміщення агітаційних матеріалів чи політичної реклами у заборонених законом місцях громадянином – тягне відповідальність за статтею 212-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення у вигляді штрафу від п’яти до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Обговорення