• Останні
  • У тренді

Локомотиви і технології зі США. Що може замінити радянські потяги?

15.03.2018
Денис Лучка

Виправдання ухилянтів загрожує нам трагедією, – тернопільський журналіст на війні

15.10.2025
ЗУНУ посів 4 місце серед українських університетів у рейтингу THE Impact Ranking 2025

ЗУНУ отримав сертифікат підтвердження впровадження міжнародних стандартів якості в освіті

14.10.2025
У Тернополі відбудеться інформаційно-спортивний захід з адаптивних видів спорту

У Тернополі відбудеться інформаційно-спортивний захід з адаптивних видів спорту

14.10.2025
Тернополянка Tanya DOLYA презентувала глибоку пісню-рефлексію “Наші вікна”

Тернополянка Tanya DOLYA презентувала глибоку пісню-рефлексію “Наші вікна”

14.10.2025
На місці штабу УПА-Південь відбулося архієрейське богослужіння і урочисті заходи

На місці штабу УПА-Південь відбулося архієрейське богослужіння і урочисті заходи

14.10.2025
У селі Біла

15 жовтня частина Тернополя буде без газу

14.10.2025
Воїни 44-ї бригади з Тернопільщини: мужність і вогнева міць RM-70 «Vampire»

Воїни 44-ї бригади з Тернопільщини: мужність і вогнева міць RM-70 «Vampire»

14.10.2025
У Бережанах відділок поліції планують відремонтувати за мільйон

Тернопільська поліція перевіряє конфлікт із заблокованим військовими авто біля “Орнави”

14.10.2025
Тернопільський гвардієць Максим Марчук: від залізниці до фронту

Тернопільський гвардієць Максим Марчук: від залізниці до фронту

14.10.2025
Підприємства Тернопільщини можуть отримати до €60 000 на відновлення виробництва

Підприємства Тернопільщини можуть отримати до €60 000 на відновлення виробництва

14.10.2025
відбивні

Простий рецепт найніжніших відбивних

14.10.2025
Олександра Черевата

Тернополянка Олександра Черевата здобула срібло на міжнародному турнірі з боксу в Іспанії

14.10.2025
Середа, 15 Жовтня, 2025
Газета Місто! Там, де ти живеш!
Співпраця
  • Новини
  • Тернопіль
  • Твоє місто
    • Бережани
    • Борщів
    • Бучач
    • Заліщики
    • Збараж
    • Зборів
    • Копичинці
    • Кременець
    • Ланівці
    • Монастириська
    • Підгайці
    • Почаїв
    • Скалат
    • Теребовля
    • Хоростків
    • Чортків
    • Шумськ
  • Україна / Світ
  • Теми
    • Події
    • Суспільство
    • Політика
    • Кримінал
    • Економіка
    • Освіта
    • Спорт
    • Культура
    • Особистості
    • Релігія / Духовність
    • Смачного!
    • Життя
    • Здоров’я / Краса
    • Господарка
    • Стосунки / Сім`я
    • Історія / Туризм
    • Авто
    • Цікаве
  • Статті
  • Блоги
  • Війна з рф
Немає результату
Переглянути всі результати
Газета Місто! Там, де ти живеш!
Немає результату
Переглянути всі результати

Локомотиви і технології зі США. Що може замінити радянські потяги?

Опубліковано Спокійна Надія
15.03.2018

У лютому Міністерство інфраструктури вразило українців сенсаційною заявою: у країні може з’явитися високошвидкісна залізниця нового покоління – Hyperloop. Технологія, яку розробляє відомий американський винахідник Ілон Маск і яку досі ще ніхто не запровадив для масових перевезень. Але, крім цього, Міністерство має й інші амбітні плани щодо покращення залізниць. Які саме, дізнався Центр громадського моніторингу та контролю.

ПЕРЕГЛЯНЬТЕ ТАКОЖ

Олександра Черевата

Тернополянка Олександра Черевата здобула срібло на міжнародному турнірі з боксу в Іспанії

14.10.2025
У Тернополі врятувала собаку, який застряг посеред ставу

У Тернополі врятувала собаку, який застряг посеред ставу

14.10.2025

Американські локомотиви на українських коліях
Минулого року українські потяги перевезли 206,6 млн пасажирів і 339,5 млн тонн вантажу. Переважно це ще радянські вагони, які потребують якщо не повної заміни, то суттєвого оновлення. Саме тому цього року «Укрзалізниця» планує витратити 18 млрд грн на модернізацію рухомого складу: як пасажирського, так і вантажного. Крім того, близько 10 млрд грн передбачено 6 інфраструктурних проектів, серед яких електрифікація та реконструкція колій.

«Минулого і позаминулого року саме питання роботи нашої тяги, дефіциту вагонів, недостатнього фінансування пасажирського господарства було одним із найгостріших питань функціонування залізниці, і з цього приводу була найбільша кількість нарікань як із боку вантажовласників, так і з боку пасажирів», – наголосив в.о. «Укрзалізниці» Євген Кравцов.

Перші інвестиції у новий рухомий склад уже зроблені. 23 лютого «Укрзалізниця» уклала рамкову угоду з американською компанією General Electric вартістю 1 млрд доларів. Строк дії угоди – 15 років. Як розповів Президент Петро Порошенко, який був присутній на підписанні, початок угоді поклав його візит до США у червні 2017 року.

«Ми домовилися з президентом США Дональдом Трампом про співпрацю у кількох сферах: оборони, енергетики, машинобудуванні, транспортному будуванні. Я запросив компанію General Electric увійти до Інвестиційної ради, і ми домовилися про співпрацю між залізницею і General Electric», – повідомив Порошенко.

За словами глави держави, договір передбачає придбання, модернізацію та спільне виробництво 300 локомотивів. Тобто, крім виготовлення 225 нових локомотивів, General Electric займеться технічним оновленням 75 українських тепловозів. Уже цього року «Укрзалізниця» отримає 30 американських локомотивів у фінансовий лізинг. У майбутньому певну частину техніки планується виробляти на українських заводах  (одниміз варіантів є Крюківський вагонобудівний завод).

«Перша партія з 30 локомотивів передбачає локалізацію виробництва на рівні 10%, в подальшому локалізація має вирости до 40%. Це створення нових робочих місць і
інвестиції в українську економіку», – зазначив Міністр інфраструктури Володимир
Омелян. За словами Посла США в Україні Марі Йованович, угода з General Electric вигідна як США, так Україні, оскільки створить нові робочі місця і допоможе інтеграції економік двох країн. Однак це не єдиний амбітний проект Мінінфраструктури, пов’язаний із США.

Hyperloop по-українськи
Окрім американських локомотивів, в Україні може з’явитись абсолютно нова швидкісна транспортна система за принципом Hyperloop. Це – швидкісний транспорт, який має вигляд наземного трубопроводу із вакуумом, всередині якого рухаються капсули з пасажирами. За задумом Ілона Маска, новий вид транспорту може замінити високошвидкісну залізницю чи авіасполучення, оскільки швидкість капсул може коливатися від 400 до 1220 км/год.

Щоб втілити цю ідею, Міністерство інфраструктури запускає проект транспортних інновацій HypeUA. До ініціативи долучаються спеціалісти Національної академії наук, ДК «Укроборонпром», Octagonal Corporation, ВО «Південмаш», ПАТ «Каховський завод електрозварювального устаткування», Агентство розвитку Дніпра та інші організації. Проект HypeUA, за словами Володимира Омеляна, передбачає створення інноваційного середовища для розвитку транспортних стартапів. Базою для цього має стати аерокосмічний кластер у Дніпрі, в якому побудують півкілометрову тестову трубу.

За словами керівника HypeUA Олександра Озерана, вартість тестового майданчика
обійдеться від 11 до 17 млн доларів. «Наші економісти та інженери підрахували, що будівництво Hyperloop мінімум в два рази дешевше, ніж будівництво євроколії», – зазначив він. Частина експертів і ЗМІ досить скептично зустріла такі новини, пригадавши досі не добудоване метро у столиці і загалом утопічні обіцянки політиків. Журналісти сумніваються, що проект справді буде реалізований. А директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк вважає, що сьогодні слід дбати про модернізацію вже наявної інфраструктури, а не витрачати гроші на дорогий експеримент.

Однак у міністерстві запевняють, що мають чітку стратегію. Зокрема, проект будуть втілювати у три стадії. На першому етапі науковці вивчатимуть економічну й
технологічну доцільність використання Hyperloop в Україні. Вираховуватимуть його ризики і потенціал. Лише після цього команда HypeUA перейде до другої стадії, а саме: тестового будівництва. Причому, за приватні, а не державні кошти. Автори проекту планують залучити під будівництво венчурні інвестиції. У разі успішного запуску тестового майданчика розпочнеться промислове виробництво вакуумної залізниці.

Тарифи на Hyperloop, зауважують експерти, коливатимуться залежно від окупності цього проекту. За підрахунками виконавчого директора Українського інституту майбутнього Віктора Андрусіва, квиток може коштувати 500-600 грн, якщо термін окупності проекту розтягнути на десятки років. Водночас, якщо вкладені у проект гроші потрібно буде повернути швидко, то ціна квитка може сягнути 4 тисячі гривень.

Наразі, експерти не прогнозують, коли Hyperloop може з’явитися в Україні. Однак сходяться на думці, що модернізації українській залізниці не уникнути.

Матеріал Центру громадського моніторингу та контролю

Читайте нас в Google News
Теги: гіперлупзалізницяновиниПоїздпотягтернопільУкраїна
Share6ShareSend

Пов'язані публікації

меморандум про співпрацю у сфері кіно

На Тернопільщині запустили спільний проєкт про українських воїнів через кіно

14.10.2025
Сергій Задорожний

У Тернополі біля ТЦ «Орнава» чоловік не виходить з машини вже добу – ним виявився відомий футболіст та тренер

13.10.2025
Завантажити ще
Ух радіо Ух радіо Ух радіо
Беверлі Хіллз Deluxe Беверлі Хіллз Deluxe Беверлі Хіллз Deluxe
Опілля квас Опілля квас Опілля квас
Ua News media group Ua News media group Ua News media group
Літній розпродаж в INSHOES – знижки до 50% Літній розпродаж в INSHOES – знижки до 50% Літній розпродаж в INSHOES – знижки до 50%

Пошук

Немає результату
Переглянути всі результати
Вуличне радіо Вуличне радіо Вуличне радіо

RSS Ровесник – молодіжні новини

  • Два обласні центри західного регіону відтерміновують запуск опалення 14.10.2025
  • 10 закладів харчування у Тернополі долучилися до важливої кампанії 14.10.2025
  • Історія воїна-артилериста 44 бригади Сергія, який став на захист своєї Батьківщини 14.10.2025
  • 105 бригада знищила засекречений РЕБ ворога (відео) 14.10.2025
  • Історія тернопільського бійця Максима Марчука з 2 Галицької бригади Національної гвардії України 14.10.2025
Погода
Тернопіль

вологість:

тиск:

вітер:

Погода на 10 днів від sinoptik.ua




  • Контакти
  • Співпраця
  • Редакційна політика
Газета Місто. Тернопільські новини

ГО Медіа-центр Тернопіль

Газета МІсто. Тернопільські новини. Незалежні, оперативні і об'єктивні новини Тернополя і Тернопільської області. Політика, аналітика, економіка, спорт. Інформаційні матеріали сайту gazeta-misto.te.ua є інтелектуальною власністю інтернет-ресурсу Газета Місто. Використання матеріалів сайту лише за умови відкритого посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на Газету Місто не нижче третього абзацу.

Немає результату
Переглянути всі результати
  • Новини
  • Тернопіль
  • Твоє місто
    • Бережани
    • Борщів
    • Бучач
    • Заліщики
    • Збараж
    • Зборів
    • Копичинці
    • Кременець
    • Ланівці
    • Монастириська
    • Підгайці
    • Почаїв
    • Скалат
    • Теребовля
    • Хоростків
    • Чортків
    • Шумськ
  • Україна / Світ
  • Теми
    • Події
    • Суспільство
    • Політика
    • Кримінал
    • Економіка
    • Освіта
    • Спорт
    • Культура
    • Особистості
    • Релігія / Духовність
    • Смачного!
    • Життя
    • Здоров’я / Краса
    • Господарка
    • Стосунки / Сім`я
    • Історія / Туризм
    • Авто
    • Цікаве
  • Статті
  • Блоги
  • Війна з рф

Газета МІсто. Тернопільські новини. Незалежні, оперативні і об'єктивні новини Тернополя і Тернопільської області. Політика, аналітика, економіка, спорт. Інформаційні матеріали сайту gazeta-misto.te.ua є інтелектуальною власністю інтернет-ресурсу Газета Місто. Використання матеріалів сайту лише за умови відкритого посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на Газету Місто не нижче третього абзацу.