• Останні
  • У тренді

Їзда накатом на нейтралці чи гальмування двигуном: що правильніше

08.11.2024
благодійний шаховий сеанс одночасної гри

У Тернополі провели благодійний шаховий сеанс на підтримку воїна-шахіста Віталія Карпи

02.11.2025
Президент Зеленський завойовує симпатії виборців Трампа, – The Wall Street Journal

Президент Зеленський завойовує симпатії виборців Трампа, – The Wall Street Journal

02.11.2025
День Нескорених

У Тернополі вперше провели “День Нескорених”

02.11.2025
У Львові 8-річній тернополянці провели складну операцію

У Львові 8-річній тернополянці провели складну операцію

01.11.2025

2 листопада будуть застосовані погодинні відключення світла

01.11.2025
Студенти Тернопільського педу представили Україну у міжнародному стажуванні з цифрової культурної спадщини

Студенти Тернопільського педу представили Україну у міжнародному стажуванні з цифрової культурної спадщини

01.11.2025
Благодійний фонд «Подоляни» підписав меморандум з «Асоціацією Мультиспорт»

Благодійний фонд «Подоляни» підписав меморандум з «Асоціацією Мультиспорт»

01.11.2025
У Тернополі патрульні врятували пораненого бобра

Подільсько-Волинське дербі: Епіцентр поступився Вересу у напруженому матчі на Тернопільському стадіоні

01.11.2025
Тернопільщинa продовжує допомaгaти силaм оборони Укрaїни

Тернопільщинa продовжує допомaгaти силaм оборони Укрaїни

01.11.2025
У Тернополі поліція забирає авто за неправильне паркування

Парковка на Замковій у Тернополі працюватиме по-новому

01.11.2025

«Укрзалізниця» відмовилася відновити зупинку поїзда у Товстому на Тернопільщині

01.11.2025
У Жукові під Бережанами встелили асфальт до церкви Богдана Лепкого: подарунок до 153-річчя письменника

У Жукові під Бережанами встелили асфальт до церкви Богдана Лепкого: подарунок до 153-річчя письменника

01.11.2025
Неділя, 2 Листопада, 2025
Газета Місто! Там, де ти живеш!
Співпраця
  • Новини
  • Тернопіль
  • Твоє місто
    • Бережани
    • Борщів
    • Бучач
    • Заліщики
    • Збараж
    • Зборів
    • Копичинці
    • Кременець
    • Ланівці
    • Монастириська
    • Підгайці
    • Почаїв
    • Скалат
    • Теребовля
    • Хоростків
    • Чортків
    • Шумськ
  • Україна / Світ
  • Теми
    • Події
    • Суспільство
    • Політика
    • Кримінал
    • Економіка
    • Освіта
    • Спорт
    • Культура
    • Особистості
    • Релігія / Духовність
    • Смачного!
    • Життя
    • Здоров’я / Краса
    • Господарка
    • Стосунки / Сім`я
    • Історія / Туризм
    • Авто
    • Цікаве
  • Статті
  • Блоги
  • Війна з рф
Немає результату
Переглянути всі результати
Газета Місто! Там, де ти живеш!
Немає результату
Переглянути всі результати

Їзда накатом на нейтралці чи гальмування двигуном: що правильніше

Опубліковано Газета Місто
08.11.2024

Деякі водії щиро радіють, коли під час руху накатом при включеній передачі бачать нульову витрату пального на бортовому комп’ютері. Щоправда, дехто починає сумніватися, чи можлива така ситуація насправді: на затяжному спуску тахометр показує три тисячі обертів, а витрата все одно нульова. Невже правда? «Такого не може бути!» – вирішує водій, перемикається на нейтральну передачу і котиться далі на холостих обертах, витрата на яких точно мінімальна. Але не нульова. Що ж відбувається насправді та коли витрата виходить меншою? І як їздити правильніше?

ПЕРЕГЛЯНЬТЕ ТАКОЖ

Їзда накатом на нейтралці чи гальмування двигуном: що правильніше

Страхування в сучасному світі: чому це важливо для кожного

01.11.2025
БМВ Купе

Grand Car відкриває нові горизонти: як змінився ринок автопригону у 2025 році

27.10.2025

Трохи теорії

Давайте спочатку згадаємо, як працює моментна модель управління двигуном. Впливом на педаль газу водій формує запит крутного моменту в поточний момент часу. Дуже важливо, що не натисканням, а саме впливом: ЕБУ уважно стежить не лише за тим, на скільки міліметрів водій продавив педаль, а й за тим, чи не відпустив він її і як швидко все це робиться. І друге – у який саме момент.

Щоб краще зрозуміти, про що йдеться, наведемо два приклади. Якщо ЕБУ бачить, що водій не надто швидко відпустив газ на доволі високій швидкості з високим запитом крутного моменту, він робить висновок, що машина виїхала на трасу, закінчила розгін і тепер їхатиме швидко і рівномірно. У цьому випадку блок управління вирішить, що настав час перейти в круїзний режим: включити найвищу передачу в АКП для економії пального та підтримувати швидкість делікатно, трохи змінюючи кут відкриття дросельної заслінки, час упорскування пального, тиск наддуву тощо. Головне, щоб все було економно, тому що в економності полягає суть круїзного режиму програмного забезпечення блоку управління.

Тепер уявіть те саме, тільки водій не прибрав ногу з педалі газу, а різко цю педаль кинув. Деякі автомобілі в цей момент думають, що зараз може бути гальмування, і заздалегідь активують зовсім іншу програму – гальмування двигуном. У цьому випадку вони різко скорочують подачу пального, а в деяких випадках навіть змушують АКП перейти на одну-дві передачі вниз.

Висновок буде наступним: ЕБУ за співвідношенням запиту моменту та поточних умов руху в кожний конкретний період часу використовує той чи інший встановлений режим. Гальмування двигуном – один з таких режимів, і якраз він використовується під час руху накатом у той момент, коли бортовий комп’ютер здатний показувати нульову витрату бензину. Під час руху на нейтральній передачі активний режим холостого ходу, який відрізняється від режиму гальмування двигуном, і бортовий комп’ютер нульову витрату в цьому випадку не показує. Чи означає це, що при гальмуванні двигуном машина економніша?

Шкода, що водій не має можливості вийти під час пересування на вулицю і подивитися, чи не йде з вихлопної труби димок. Якби він зміг це зробити, жодних сумнівів у нього не залишилося б: при русі накатом на передачі нульового паливоподання немає – мотор все одно працює і спалює бензин.

Чому бортовий комп’ютер показує нуль?

В режимі гальмування двигуном параметри паливоподання близькі до її параметрів на холостому ході. У деяких автомобілях у перетині двох режимів є так багато спільного, що при гальмуванні двигуном БК перемикає одиниці відображення моментальної витрати пального з l/100km на l/h – у літри за годину замість літрів на сто кілометрів. І показники в l/h на холостому ході та при русі накатом будуть дуже близькими. До речі, часто можна зустріти й зворотну картину: якщо розігнатися і перейти на нейтральну передачу, моментальна витрата в літрах на сто кілометрів теж відображатиметься нульовою. Але фактично нульовим він не буде в жодному з цих випадків.

Фактична витрата буде коливатися в діапазоні 0,5-0,9 літра на годину залежно від конструкції двигуна та споживання периферійних пристроїв – кондиціонера, музики, підігрівів, вакуумного насоса та інших пристроїв, для роботи яких потрібна хоча б якась енергія.

В моментній моделі управління двигуном частина крутного моменту в абсолютних (тобто в Ньютон-метрах) або відносних (у відсотках від максимального) значеннях завжди зарезервована на забезпечення роботи периферійних пристроїв. Водій своїм запитом крутного моменту за допомогою педалі газу цей резерв долучити не може – для нього цих Ньютон-метрів просто не існує. І хоча якоїсь витрати пального забезпечення цього резерву вимагає в будь-якому випадку, бортовий комп’ютер вважає, що він настільки незначний, що водієві його можна не показувати – нехай бачить зрідка нулик і радіє тому, що кондиціонер дме йому в обличчя холодом задарма.

Отже, коротко резюмуємо: у режимі гальмування двигуном нульової витрати немає. Фактично вона завжди є, причому близька до витрати на холостих обертах.

На нейтралці чи на передачі?

Якось помітно заощадити, перемикаючись на нейтральну передачу або, навпаки, сповільнюючись за допомогою двигуна, не вдасться в жодному разі. Тож відкинемо питання економії убік та перейдемо до іншого аспекту – безпеки.

Рух на нейтральній передачі або з вичавленим зчепленням – це їзда на некерованому автомобілі. Багато хто забуває, що газ так само необхідний для керування автомобілем, як і кермо, а на нейтралці цього органу керування просто немає. І це небезпечно. У випадку з задньопривідним автомобілем гальмування двигуном дозволяє уникнути занесення задньої осі або допомагає вийти з нього, якщо він тільки розпочався, а для цього потрібно обов’язково їхати з включеною передачею. На передньому приводі вихід з заносу завжди супроводжується додаванням газу, і само собою, без включеної передачі це теж не працює.

На затяжних спусках гальмування двигуном дозволяє уникнути перегріву гальмівних колодок та дисків, а якщо гальмівна рідина занадто стара, то її закипання. Котитися на спуску в горах на нейтралці та утримувати машину тільки гальмами – це ризиковано. І не треба думати, що якщо гальма тримають добре, вони дозволять доїхати до кінця спуску зі стовідсотковою гарантією. Це не так, і якщо їх добре перегріти, вони зникають миттєво. Звичка котитися під гірку на нейтралці належить до шкідливих звичок, яких потрібно позбавлятися.

Хоча в режимі гальмування двигуном фактична витрата пального не нульова, не треба думати, що на трьох тисячах обертів колінвала мотор якимось дивом всмоктуватиме більше бензину, ніж якби працював на нейтралці – він на такі речі не здатний конструктивно. Тому за приблизно рівної фактичної витрати пального при їзді накатом на нейтралці та гальмуванні двигуном на передачі завжди потрібно вибирати друге: насамперед це питання безпеки, а не економії пального.

Читайте нас в Google News
Джерело: АвтоСвіт
Теги: автогальмування двигуномнакатнейтральнашвидкість
Share14ShareSend

Пов'язані публікації

Екстер'єр автомобіля Volvo з оглядом у три чверті на тлі промислової бетонної стіни.

Volvo XC60 — найкращий вибір для тих, хто переходить із седана на SUV

30.09.2025
Уряд спростив процедуру отримання права керування транспортними засобами категорії СЕ на період воєнного стану

Уряд спростив процедуру отримання права керування транспортними засобами категорії СЕ на період воєнного стану

15.09.2025
Завантажити ще
Ух радіо Ух радіо Ух радіо
Беверлі Хіллз Deluxe Беверлі Хіллз Deluxe Беверлі Хіллз Deluxe
Опілля квас Опілля квас Опілля квас
Ua News media group Ua News media group Ua News media group
Літній розпродаж в INSHOES – знижки до 50% Літній розпродаж в INSHOES – знижки до 50% Літній розпродаж в INSHOES – знижки до 50%

Пошук

Немає результату
Переглянути всі результати
Вуличне радіо Вуличне радіо Вуличне радіо

RSS Ровесник – молодіжні новини

  • Під час відпустки в автотрощі загинув захисник з Тернополя 01.11.2025
  • Салат з редискою, огірками та сиром: рецепт теропільської господині 01.11.2025
  • «Опілля» дарує листопадові знижки у своїх фірмових магазинах 01.11.2025
  • У Тернополі ветерани привітали посестру Юлію з народженням донечки 01.11.2025
  • На Тернопільщині викрили міжрегіональну групу, яка незаконно переправляла чоловіків призовного віку за кордон 01.11.2025
Погода
Тернопіль

вологість:

тиск:

вітер:

Погода на 10 днів від sinoptik.ua




  • Контакти
  • Співпраця
  • Редакційна політика
Газета Місто. Тернопільські новини

ГО Медіа-центр Тернопіль

Газета МІсто. Тернопільські новини. Незалежні, оперативні і об'єктивні новини Тернополя і Тернопільської області. Політика, аналітика, економіка, спорт. Інформаційні матеріали сайту gazeta-misto.te.ua є інтелектуальною власністю інтернет-ресурсу Газета Місто. Використання матеріалів сайту лише за умови відкритого посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на Газету Місто не нижче третього абзацу.

Немає результату
Переглянути всі результати
  • Новини
  • Тернопіль
  • Твоє місто
    • Бережани
    • Борщів
    • Бучач
    • Заліщики
    • Збараж
    • Зборів
    • Копичинці
    • Кременець
    • Ланівці
    • Монастириська
    • Підгайці
    • Почаїв
    • Скалат
    • Теребовля
    • Хоростків
    • Чортків
    • Шумськ
  • Україна / Світ
  • Теми
    • Події
    • Суспільство
    • Політика
    • Кримінал
    • Економіка
    • Освіта
    • Спорт
    • Культура
    • Особистості
    • Релігія / Духовність
    • Смачного!
    • Життя
    • Здоров’я / Краса
    • Господарка
    • Стосунки / Сім`я
    • Історія / Туризм
    • Авто
    • Цікаве
  • Статті
  • Блоги
  • Війна з рф

Газета МІсто. Тернопільські новини. Незалежні, оперативні і об'єктивні новини Тернополя і Тернопільської області. Політика, аналітика, економіка, спорт. Інформаційні матеріали сайту gazeta-misto.te.ua є інтелектуальною власністю інтернет-ресурсу Газета Місто. Використання матеріалів сайту лише за умови відкритого посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на Газету Місто не нижче третього абзацу.