• Останні
  • У тренді

Що тернополянам варто знати про «єврономери»?

03.03.2018
конфлікт між людьми та чоловіками у камуфляжі

Біля «Оріону» в Тернополі стався конфлікт між продавцями та чоловіками у камуфляжі

19.10.2025
захисник Маріуполя Михайло Діанов

Захисник з Тернополя Михайло Діанов розповів про побратимів, реабілітацію, музику і молодь України

19.10.2025
унікальний експонат

У тернопільському музеї зберігається особиста шафа Степана Бандери та його посмертна маска

19.10.2025
Гoлoвa ГО «Екoaльянс» Олексaндр Філь підтримує видaлення стaрих дерев тa зaміну нa нoві в центрaльні чaстині Тернoпoля

Гoлoвa ГО «Екoaльянс» Олексaндр Філь підтримує видaлення стaрих дерев тa зaміну нa нoві в центрaльні чaстині Тернoпoля

19.10.2025
Міраж

Герої серед нас: інженер 44-ї бригади копає укриття під обстрілами

19.10.2025
Волонтери «Української команди» встановили новий рекорд України, щоб зібрати кошти на антидронові сіткомети для захисників

Волонтери «Української команди» встановили новий рекорд України, щоб зібрати кошти на антидронові сіткомети для захисників

19.10.2025
Тернополянин Дмитро Підручний пропустить найближчі старти Кубка світу з біатлону

Відомий тернополянин представляє Україну на новому престижному біатлонному фестивалі

19.10.2025
Тернополян закликають економно споживати газ

Тернополян закликають економно споживати газ

19.10.2025
бо на дрони

Вже 100 закладів приєдналося до кампанії “Смачно, бо на дрони!”

19.10.2025
Вaжливa інформaція щодо енергопостaчaння у Тернополі від міського голови

Графік аварійного відключення від “Тернопільобленерго” розподіляє споживачів на 10 черг

18.10.2025
В ТРЦ “Подоляни” відбувся інтерaктивний зaхід з нaвчaння тa відпрaцювaння нaвичок серцево-легеневої реaнімaції

В ТРЦ “Подоляни” відбувся інтерaктивний зaхід з нaвчaння тa відпрaцювaння нaвичок серцево-легеневої реaнімaції

18.10.2025
У Тернополі поліцейські врятували жінку, яка бігала по проїжджій частині дороги

У Тернополі поліцейські врятували жінку, яка бігала по проїжджій частині дороги

18.10.2025
Понеділок, 20 Жовтня, 2025
Газета Місто! Там, де ти живеш!
Співпраця
  • Новини
  • Тернопіль
  • Твоє місто
    • Бережани
    • Борщів
    • Бучач
    • Заліщики
    • Збараж
    • Зборів
    • Копичинці
    • Кременець
    • Ланівці
    • Монастириська
    • Підгайці
    • Почаїв
    • Скалат
    • Теребовля
    • Хоростків
    • Чортків
    • Шумськ
  • Україна / Світ
  • Теми
    • Події
    • Суспільство
    • Політика
    • Кримінал
    • Економіка
    • Освіта
    • Спорт
    • Культура
    • Особистості
    • Релігія / Духовність
    • Смачного!
    • Життя
    • Здоров’я / Краса
    • Господарка
    • Стосунки / Сім`я
    • Історія / Туризм
    • Авто
    • Цікаве
  • Статті
  • Блоги
  • Війна з рф
Немає результату
Переглянути всі результати
Газета Місто! Там, де ти живеш!
Немає результату
Переглянути всі результати

Що тернополянам варто знати про «єврономери»?

Опубліковано Спокійна Надія
03.03.2018

Українські дороги переповнені авто з іноземною реєстрацією, які у народі прозвали «євробляхами». За даними Державної фіскальної служби лише за минулий рік в Україну було завезено понад 958 тисяч таких авто. Неофіційна ж статистика свідчить про понад мільйон машин. Представники влади заявляють, що власники таких авто не тільки порушують митні правила, а й загрожують дорожній безпеці, адже встановити справжнього власника такого авто майже неможливо. Водії ж готові відстоювати своє право на дешеве авто на мітингах. Тож суспільство розділилось на два табори. Аби розібратися в ситуації, зібрали позиції усіх сторін конфлікту.

ПЕРЕГЛЯНЬТЕ ТАКОЖ

конфлікт між людьми та чоловіками у камуфляжі

Біля «Оріону» в Тернополі стався конфлікт між продавцями та чоловіками у камуфляжі

19.10.2025
унікальний експонат

У тернопільському музеї зберігається особиста шафа Степана Бандери та його посмертна маска

19.10.2025

Звідки в Україні стільки єврономерів?
Станом на кінець січня на території України перебувало понад 425,4 тис. авто з іноземною реєстрацією, з них 246,4 тис. – з порушенням терміну. Чому склалася така ситуація? Одна з причин – законодавча колізія. Митний кодекс забороняє ввезення в Україну авто з іноземними номерами для власного користування. Водночас Стамбульська конвенція дає дозвіл на ввезення таких авто для здійснення комерційної діяльності. Тож зазвичай авто зареєстроване на іноземну компанію і потрапляє у країну під виглядом транзиту. Згідно із митним кодексом, українцю на такому авто в режимі транзиту можна їздити 5-10 днів, іноземцю – максимум рік. За перевищення строків водіям загрожує штраф від 5 до 8 тисяч гривень, аж до конфіскації авто.

Проте водії готові ризикувати, бо головна спокуса «євроблях» – це їхня невисока вартість. Вживану іномарку за кордоном можна придбати всього за півтори-дві тисячі євро. Справа в тому, що користуватися старим автомобілем у ЄС дорожче, ніж купити новий. Адже з кожним роком екологічний податок, страхування та обслуговування для такого авто підвищується. Українці ж, навпаки, оминаючи закон, намагаються зекономити на придбанні вживаного авто. Згідно із митними правилами, ввозячи машину до країни, громадяни повинні сплатити акцизний збір, який залежить від віку, типу палива та об'єму двигуна, ПДВ обсягом 20% митної вартості, ввізне мито – 10%, пенсійний збір – 5% митної вартості і транспортний податок. Тож переважно водії такі авто не розмитнюють і не ставлять на облік.

Є ще одна важлива деталь. З 2016 року в Україні набув чинності стандарт Євро-5, який заборонив ввозити у країну вживані авто, які не відповідають  кологічним вимогам. Введення Євро-5 фактично унеможливило розмитнення автомобілів, виготовлених до 2010 року. Оскільки більшості «євроблях» понад 8 років і вони не відповідають стандарту, то і офіційно розмитнити такі машини неможливо. Тому, перебуваючи поза законом, у разі ДТП власники автомобілів з іноземними номерами нерідко просто тікають із місця пригоди. Найпопулярнішими серед українців залишаються авто з Польщі та Литви. І, зважаючи на спокусливу географічну близькість до ринків та налагоджені «схеми», ситуація з кількістю нерозмитнених авто в Україні стає критичною.

Позиції сторін
Час від часу власники авто на єврономерах організовують акції. Так, 4 лютого, у Києві пройшов черговий автопробіг. Головні вимоги учасників: скасування мита на вживані авто, зняття вимог екологічного стандарту Євро-5 та дозвіл на перепродаж ввезених авто. «Ми наголошуємо на тому, що акцизи, мита та інші податки, які накладені на машини з іноземною реєстрацією, – недоцільні», – вважає активіст Андрій Щербина. Зі свого боку голова комітету Верховної Ради з питань митної та податкової політики Ніна Южаніна пояснює, що просто скасувати податок неможна, адже він має своє економічне обґрунтування. Тим паче, що це було б несправедливо щодо власників авто з офіційною реєстрацією, які свого часу в повному обсязі сплатили необхідні платежі.

«У жодному разі не можна робити таку акцію з амністії, дозволивши розмитнити автомобіль за безцінь. Тому я думаю, що буде справедливо, якщо до чинної шкали ставок акцизного податку ми застосуємо певний коефіцієнт», – вважає Южаніна. Дискусія щодо легалізації автомобілів на іноземних номерах досягла таких масштабів, що свою позицію висловив і Президент. Під час візиту на міжнародний пункт пропуску «Ягодин» на Волині Петро Порошенко поспілкувався з водієм авто на литовській реєстрації. «Я питаю його, «на 5 днів в’їжджаєте»? А він у відповідь – ну, які 5, всі ж все знають», – процитував свого співрозмовника Президент.

На думку Порошенка, від такої практики потрібно відмовлятися, оскільки «схеми» з нерозмитненими авто нечесні щодо законослухняних громадян. «Не буде такого, не будуть комусь «підмазувати». Чому одні мають платити акцизи та збори, а інші – ні», – підсумував голова держави.

Від амністії до компромісу
Зараз у Верховній Раді зареєстровано 23 законопроекти, які пропонують різні підходи до врегулювання конфлікту. Попри різноманіття пропозицій, експерти погоджуються, що питання не можна врегулювати, звертаючись до крайнощів: від повної амністії до сурового покарання. Тож проблему варто вирішувати шляхом компромісу між державою і власниками авто. На думку експертів, найбільше шансів на ухвалення мають два законопроекти. Проект закону №5562 пропонує дозволити розмитнення вживаних авто за пільговою ставкою незалежно від року випуску. Крім того, машина повинна відповідати нормам Євро-5 та її не можна буде продати протягом року. У законопроекті № 5561 депутати пропонують скасувати вимогу Євро-5, натомість ввести обов'язковий техогляд авто.

«Фактично для вирішення проблеми автомобілів з реєстрацією на європейських номерах потрібен компроміс. Але, як показує практика і робота нашого комітету з ініціативною групою, власники цих авто не хочуть йти на компроміс. А умови, які вони висувають, не можуть бути задоволені повністю, адже власники інших авто будуть поставлені в нерівні умови», – зазначає член комітету з питань податкової та митної політики Вадим Сидорчук.

За його словами, податковий комітет готовий запропонувати зниження зборів для власників авто на єврономерах у межах 20-30%. Це так звана разова амністія для
«євроблях», щоб вони пройшли реєстрацію в Україні.

Варто зазначити, що саме таким шляхом схожу проблему змогли вирішити у Молдові. «Молдовська формула» полягає в тому, що власникам «блях» дали можливість розмитнити їх за пільговими ставками акцизу – 30% від чинних. Таким чином, у країні за півроку було розмитнено майже 19 тисяч авто з іноземною реєстрацією, ще значну кількість вивезли або розібрали. Тож, можливо, звернувшись до сусідського досвіду, Україна теж зможе подолати цю автомобільну кризу.

Матеріал Центру громадського моніторингу та контролю

Читайте нас в Google News
Теги: автоєвробляхаЛитвановининомераПольщареєстраціятернопіль
Share6ShareSend

Пов'язані публікації

Пацики

У Тернополі відбулася прем’єра документального фільму «Пацики» про шістьох бійців із підрозділу «T-company»

18.10.2025
День першокурсника

У Тернопільському коледжі відзначили День першокурсника

18.10.2025
Завантажити ще
Ух радіо Ух радіо Ух радіо
Беверлі Хіллз Deluxe Беверлі Хіллз Deluxe Беверлі Хіллз Deluxe
Опілля квас Опілля квас Опілля квас
Ua News media group Ua News media group Ua News media group
Літній розпродаж в INSHOES – знижки до 50% Літній розпродаж в INSHOES – знижки до 50% Літній розпродаж в INSHOES – знижки до 50%

Пошук

Немає результату
Переглянути всі результати
Вуличне радіо Вуличне радіо Вуличне радіо

RSS Ровесник – молодіжні новини

  • У Тернополі спалахнув студентський гуртожиток ЗУНУ 19.10.2025
  • Сьогодні у Тернополі стартував опалювальний сезон 19.10.2025
  • На фронті загинув захисник Юрій Радковський з Тернополя 19.10.2025
  • Тернопільський суд виніс заочний вирок колаборантці з Херсонщини 19.10.2025
  • У Тернополі під час лікування помер захисник Петро Криницький 19.10.2025
Погода
Тернопіль

вологість:

тиск:

вітер:

Погода на 10 днів від sinoptik.ua




  • Контакти
  • Співпраця
  • Редакційна політика
Газета Місто. Тернопільські новини

ГО Медіа-центр Тернопіль

Газета МІсто. Тернопільські новини. Незалежні, оперативні і об'єктивні новини Тернополя і Тернопільської області. Політика, аналітика, економіка, спорт. Інформаційні матеріали сайту gazeta-misto.te.ua є інтелектуальною власністю інтернет-ресурсу Газета Місто. Використання матеріалів сайту лише за умови відкритого посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на Газету Місто не нижче третього абзацу.

Немає результату
Переглянути всі результати
  • Новини
  • Тернопіль
  • Твоє місто
    • Бережани
    • Борщів
    • Бучач
    • Заліщики
    • Збараж
    • Зборів
    • Копичинці
    • Кременець
    • Ланівці
    • Монастириська
    • Підгайці
    • Почаїв
    • Скалат
    • Теребовля
    • Хоростків
    • Чортків
    • Шумськ
  • Україна / Світ
  • Теми
    • Події
    • Суспільство
    • Політика
    • Кримінал
    • Економіка
    • Освіта
    • Спорт
    • Культура
    • Особистості
    • Релігія / Духовність
    • Смачного!
    • Життя
    • Здоров’я / Краса
    • Господарка
    • Стосунки / Сім`я
    • Історія / Туризм
    • Авто
    • Цікаве
  • Статті
  • Блоги
  • Війна з рф

Газета МІсто. Тернопільські новини. Незалежні, оперативні і об'єктивні новини Тернополя і Тернопільської області. Політика, аналітика, економіка, спорт. Інформаційні матеріали сайту gazeta-misto.te.ua є інтелектуальною власністю інтернет-ресурсу Газета Місто. Використання матеріалів сайту лише за умови відкритого посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на Газету Місто не нижче третього абзацу.