Не рідко трапляється, що приходячи до магазину, покупцеві повідомляють, що розрахуватися за товари банківською карткою він не може, оскільки або не працює термінал, або якась інша схожа причина – пише tenews.org.ua.
У таких випадках, на поступки має іти не покупець продавцю, а навпаки. Продавець не може обмежувати вас у використанні електронних платіжних засобів.
У таку ситуацію потрапив пан Володимир, але завдяки обізнаності, зміг правильно вирішити проблему:
«Подорожуючи, в основному використовую “кредитку” (пластикову платіжну картку). Сьогодні в одному Тернопольському маркеті, на касі:
– Вибачте, проблеми з інтернетом, не можу прийняти платіж з картки.
– І?..
– Йдіть десь зніміть гроші і оплатіть готівкою. Товар зачекає тут.
– Ні. Я забираю товар, а вам залишаю свої контакти. Коли вирішите свої проблеми з терміналом – повідомите. А я протягом 2х годин прибуду і здійсню оплату.
–
???
– Згідно Закону “Про захист прав споживачів”!
Продавець пішла консультуватися. Прийшов менеджер, попросив зателефонувати на його номер, попросив вибачення за незручності та сказав, що зателефонує мені, коли усунуть поломку, дозволивши забрати неоплачений (!) товар.
Десь через 2 год. мені зателефонували і повідомили, що проблему вирішено. Ще через 1,5 год. я приїхав у маркет і розрахувався. Продавець перепросила за незручності
P.S. Знання = Сила!
P.P.S. Підказка 1: стаття 17, пункт 2.», – розповідає пан Володимир.
А частина 2 статті 17-ої «Закону про захист прав споживачів», каже:
«Споживач має право на вільний вибір товарів і послуг у зручний для нього час та на вільне використання електронних платіжних засобів з урахуванням режиму роботи та обов’язкових для продавця (виконавця) форм (видів) розрахунків, установлених законодавством України.
Продавець (виконавець) зобов’язаний всіляко сприяти споживачеві у вільному виборі продукції та форм її оплати.
Забороняється примушувати споживача придбавати продукцію неналежної якості або непотрібного йому асортименту, у будь-який спосіб обмежувати використання ним електронних платіжних засобів, якщо відповідно до законодавства продавець (виконавець) зобов’язаний приймати їх до сплати».
Цікава дискусія розгорілася під постом. Отже, читайте і аналізуйте! а також вивчайте Закони.
Ото ж, для вирішення проблем, які іноді виникають у торгових мережах під час покупок, – треба всього лише знати «права і обов’язки» покупців.
Обговорення