На Тернопільщині вартість міжміських автобусів зросла на 50 копійок – гривню. А в Тернополі аби не підвищувати ціни на проїзд перевізники пропонують платити половину вартості пільговикам, тобто 1,25 грн,-інформує TV-4
За останній місяць вартість дизельного пального зросла близько на 4 гривні. Відтак, перевізники щомісяця втрачають тисячі гривень. Через ріст долара щонайменше на 30-35% збільшилася й вартість запасних частин, які купують закордоном.
– Перевізник щотижня при технічному обслуговуванні, щоб забезпечити безпеку і якусь елементарну якість перевезень, витрачає в середньому по мінімуму 2 тисячі гривень. Якщо в місяць такі зупинки, це ще додаткові 8 тисяч, які набігли через те, що змінився в більшу сторону курс долара, – пояснює начальник управління транспорту і зв’язку Тернопільської міськради Ігор Мединський.
У багатьох українських містах тарифи на проїзд в громадському транспорті вже підвищили, в інших їх переглядають. В Тернополі, аби втримати вартість проїзду незмінною, перевізники пропонують пільговикам платити половину вартості проїзду, тобто 1,25 грн. Тоді пільговиків перевозитимуть без обмежень. Ігор Мединський пояснює: щороку через пільговиків перевізники втрачають близько 14 мільйонів гривень, ще три мільйони – через перевезення школярів.
– В такому випадку той пільговик вже не буде питати, буде необмежена кількість, але заплатить ту 1,25 грн за проїзд. А іншим, які постійно платять, та вартість не буде зростати. Я хотів би, щоб пільговики оці на мене не гнівалися, бо вони мають синів, дочок, внуків. Якщо вони не підуть на такий компроміс, то значить їх синам, дочкам, внукам буде знов зростати вартість проїзду, бо іншого виходу сьогодні при тому зростанні диспалива,запчастин, які йдуть на утримання транспортних засобів, я не бачу, – говорить Ігор Мединський.
Тим часом тарифи на приміські та міжміські перевезення на Тернопільщині деякі перевізники вже підняли на 50 копійок-гривню. В обласному департаменті інфраструктури кажуть, вартість проїзду підняли в межах дозволеного і затвердженого розпорядженням обласної даржавної адміністрації граничного рівня.
– Даним розпорядженням була затверджена верхня планка, гранична межа до якої можна було піднімати ті тарифи на рівні 28 копійок для платників ПДВ, які працюють на загальній системі оподаткування і на рівні 34 копійок для перевізників, які працюють по спрощеній системі оподаткування і не є платниками ПДВ, – розповідає начальник відділу транспорту департаменту розвитку інфраструктури Тернопільської ОДА Григорій Головатий.
Проте це ще не межа, перевізники Тернопільщини вже зробили розрахунки нових тарифів. Наразі їх вивчають в Тернопільській облдержадміністрації. Відтак наступне подорожчання проїзду на міжміські та приміські перевезення мешканцям Тернопільщини варто очікувати через два місяці.
– Конкретних цифр немає, є звернення сусідніх областей, які вже говорили про те що до сорока копійок за кілометр, тобто якщо в нас було 34, то планують підвищити до 40 копійок за кілометр проїзду. В результаті це вплине на вартість квитків для пасажирів, – каже головний спеціаліст відділу побуту, торгівлі та цінової політики департаменту економічного розвитку Тернопільської ОДА Наталя Козорог
Обговорення