Справа майже на сто мільйонів гривень. Мова про порушення прав споживачів, а саме про куплений елітний автомобіль із суттєвими недоліками.
Житель села Байківці, власник гарантійного автомобіля Land Rover Range Rover Autobiography Long Андрій Ш., хоче повернути гроші за це авто, яке уже понад сто днів перебуває у ремонті. Загалом власник виявив 34 недоліки в роботі різних систем автотранспорту.
Окрім власника автомобіля у справі фігурують відповідачі – три юридичні особи. Це:
- імпортер – ТОВ з іноземними інвестиціями “ВІННЕР ІМПОРТС”;
- товариство, у якого був придбаний автомобіль – офіційний дилер Land Rover ТОВ “ВІДІ-ПАУЕР”;
- товариство, яке проводить ремонт автомобіля – дилерський центр «Jaguar Land Rover Львів» ТОВ “ДЖІ ЕЛ АР ЛЬВІВ”.
Суть позову
Власник автомобіля преміум класу помітив, що деякі його базові функції погано працюють, зокрема, є дефекти у роботі бортового комп’ютера та електронних систем.
Тож власник віддав автівку на ремонт – до Львова (ТОВ “ДЖІ ЕЛ АР ЛЬВІВ”). Там товар перебував: з 05.06.2023 до 22.06.2023 (всього 17 днів) та ремонт продовжився з 19.07.2023 до сьогодні.
На численні звернення щодо дати закінчення ремонту, пояснює власник, отримував стандартну відповідь: “ремонт вашого авто подовжено на тиждень”.
Відповідно до ч. 12 ст. 1 Закону України “Про захист прав споживачів”, істотний недолік – недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, виник з вини виробника (продавця, виконавця), після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з нижченаведених ознак:
а) він взагалі не може бути усунутий;
б) його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів;
в) він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором.
Тобто, якщо ремонт товару триває понад 14 днів, власник може попросити повернення коштів, або замінити товар на такий самий. І тут виникли проблеми.
На початку жовтня чоловік звернувся за консультацією в службу захисту справ споживачів, де йому порадили написати дилеру заяву про розірвання договору купівлі-продажу авто. Відповідно до закону відповідь на заяву він мав отримати в той же день. Але дилер та імпортер проігнорували цю заяву, зазначає власник.
Хто і скільки має заплатити за неякісний товар?
Власник автомобіля Андрій Ш. звернувся до суду і просить стягнути з імпортера вартість транспортного засобу.
“Вартість одного автомобіля Land Rover Range Rover, модель Autobiography Long станом на 10.10.2023: 222 950 євро. (Імпортер при ціноутворенні користується валютою євро), або 8 918 000 гривень.
Виходячи з статті 23 в частині 2, пункт 1 Закону захисту прав споживачів, за відмову споживачу в реалізації його прав відповідальність суб’єкти господарювання несуть в десятикратному розмірі. 222950 * 10 = 2 229 500 євро, або 89 180 000 гривень”, – зазначив позивач.
Окрім того, Законом передбачена відповідальність і за ремонт, який тривав понад 14 днів.
“198 425,5 євро за протермінований ремонт у в ТОВ «ДЖІ ЕЛ АР ЛЬВІВ», що станом на сьогодні складає 7 937 020 гривень. (гривневий еквівалент станом на 12.10.2023 по курсу МоноБанку 40 грн за 1 євро).
Виходячи зі статті 8,частини 9, абзацу 3 Закону про захист прав споживачів за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (14 днів) споживачеві виплачується неустойка відповідно в розмірі одного відсотка вартості товару. Вартість автомобіля 222950 * 1% = 2229,5 євро, або 89180 гривень (гривневий еквівалент станом на 12.10.2023 по курсу МоноБанку 40 грн за 1 євро)”, – обґрунтовує свою позицію позивач.
Тобто сума за протермінований ремонт автомобіля змінюється щодня, оскільки сам ремонт ще не завершений.
А загальна сума позову наразі становить близько 100 мільйонів гривень.
Оскільки власник автомобіля не може отримати свій транспорт з ремонту уже понад 100 днів, не отримав від продавця чи імпортера компенсацію за неякісний товар чи такий самий товар натомість, він звернувся до суду. Переконаний, його права споживача порушено.
Адже окрім вищенаведеного, на час проведення ремонту власнику мали надати автомобіль такої самої цінової категорії, чото теж не було зроблено, зазначив позивач.
Чому три відповідача
Частина суми загального позову, а саме за прострочений ремонт, пред’явлена товариству, яке його і проводить – це ТОВ “ДЖІ ЕЛ АР ЛЬВІВ”.
Решта відповідачів мають компенсувати вартість автомобіля, який, на думку позивача, має істотний недолік. Хто саме, імпортер чи дилер – мають встановити у суді.
Наразі відбулось підготовче судове засідання, за підсумками якого суддя вирішив призначити справу до розгляду по суті.
“Місто” слідкуватиме за розвитком подій, обставинами справи і тим, яке рішення прийме суд. Адже практично кожна людина наразі є споживачем, постійно купує товари в інтернеті чи офлайн магазинах і має право захищати свої права відповідно до закону, якщо вони були порушені.
Головне фото ілюстративне.
Обговорення