Центр з інформаційних проблем територій НАН України оприлюднив соціологічні дані у яких вказав, що чинний міський голова Тернополя має підтримку 56,6% опитаних тернополян, а його найближчий конкурент Тарас Пастух – 7,1%. Після цього, за кілька днів, на «24 каналі», який наближений до лідера «САМОПОМОЧІ» Андрія Садового, виходить сюжет про «фейкові соціологічні структури». Матеріал соціологи називають замовним та сприймають як наклеп на них та їхнього директора, пише ternopil.te.ua.
«Ми вважаємо, що це був замовний сюжет, сценарій якого був написаний безпосередньо в штабі кандидата від «САМОПОМОЧІ» у місті Тернопіль, оскільки, було видно, що у нього доволі слабкі шанси виграти. Було зроблено для того, щоб «очорнити» безпосередньо наукову структуру», – зазначив заступник директора Центру з інформаційних проблем територій НАН України Роман Соломонюк.
Центр з інформаційних проблем територій НАН України займається вивченням поширення інформації та формування соціальних стереотипів. Працює на ринку з 1990 року та провів близько три тисячі соціологічних досліджень для українських та закордонних структур.
«Це дослідження проводив Центр з квітня 2015 року. Ми виявили 2 кандидатів і сам сюжет «24 каналу» стосувався двох кандидатів-конкурентів між собою. Прочерки у дослідженні стоять там, де ще був невідомим кандидат від «САМОПОМОЧІ» Тарас Пастух (див. фото). Тобто, думка директора Центру, який озвучив на нашому офіційному сайті думку про те, що чинний міський голова має шанси виграти у першому турі, якщо не відбудеться нічого кардинального, ґрунтувалася на спостереженні за тенденціями, які ми зауважили та не оприлюднювали раніше. Якщо б у нас була мета якось впливати, то ми б це зробили раніше», – поділився Роман Соломонюк.
Соціологія та оприлюднення рейтингів, стверджує Роман Соломонюк, не впливають на електоральний вибір виборців. Аналогію проводить з вимірюванням температури у хворої людини: «Якщо ви будете знати, яка в неї температура, то ця температура не буде підвищуватися і не буде знижуватися. Вона буде підвищуватися і знижуватися у тому випадку, якщо людина вживатиме ліки чи якісь інші дії, спрямовані на подолання хвороби. Тому, сюжет, який був створений «24 каналом» був суто маніпулятивним, щоб «очорнити» наукову структуру. На нашу думку, коли проти «невідомої структури» запускається цілий загальноукраїнський канал, який наближений до лідера однієї з політичних сил, є проявом якоїсь «політичної імпотентності». Коли немає змоги боротися за допомогою політичних ідей, намагаються або «втопити» й «очорнити» тих, хто розповсюджує об’єктивну інформацію або своїх опонентів».
У сюжеті «24 каналу» також ішла мова про те, що керівник Центру неодноразово давав неправдиві прогнози, зокрема у 2009 році.
«У 2009 році Центр давав прогнози, що до обласної ради пройде «Українська Народна Партія» з результатом 8,1%. «Українська Народна Партія» набрала тоді 7,99%, здається, і по списках цієї політичної сили до Тернопільської обласної ради пройшов нинішній кандидат від «САМОПОМОЧІ» Тарас Пастух, який став депутатом облради, а також ще один – Олег Боберський, який є заступником голови обласної ради».
Центр з інформаційних проблем територій НАН України звернувся до «24 каналу» з просьбою спростувати неправдиву, на їхню думку, інформацію. Поки відповідь не надходила, стверджує соціолог. Якщо ж спростування не буде, то обіцяють звернутися до суду.
Обговорення