Інтернет став невід’ємною частиною життя, особливо у молодого покоління. Тож швидко набули популярності інтернет-покупки. Чимало магазинів мають сайти і сторінки в соцмережах. Здається, в неті можна купити все, що заманеться, пише “Вільне життя”.
Про переваги і ризики інтернет-покупок говоримо із заступником директора мережі магазинів побутової техніки у Тернополі Миколою Кобзістим.
«Основний плюс — цілодобова доступність, оплата карточкою чи кредиткою, — каже пан Микола. — Покупці також можуть переглянути фотографії товарів із різних ракурсів, ознайомитися з усіма характеристиками і порівняти їх, а також прочитати відгуки інших користувачів. Потенційні інтернет-покупці одразу можуть вказати вимоги до товарів, і магазин швидко підбере відповідну продукцію (наприклад, ціновий діапазон, виробника, марки товару, рік випуску, кольори). Часто ціни в інтернет-магазині є нижчими, ніж у класичних магазинах, адже не потрібно витрачати додаткові кошти на утримання товару і оплату роботи працівникам».
Однак треба бути обережним і детально вчитуватися в інформацію.
«Робити дорогі покупки в інтернеті варто тільки на перевірених сайтах, адже інтернет-шахрайство є досить поширеним явищем, — каже спеціаліст із контролю за цінами Сергій Меняйленко. — Оплачуючи покупку через інтернет карточками, ви може недорахуватися кругленької суми. А також покупцям не потрібно вестися на низькі ціни, адже, як правило, за дешевизною завжди криється обман (товар низькоякісний, не вказана інформація про доставку чи взагалі немає гарантії, що цей товар потрапить до вас)».
Покупець Зоряна Петрук неодноразово робила покупки через інтернет. Відгукується про них неоднозначно: «Я не часто купую речі в інтернет-магазинах, проте у деяких випадках наважуюся і ризикую. Так, наприклад, придбала дощечку для письма своїй дворічній донечці. У Тернополі такої не знайшла, тому вирішила купити в одному із дитячих магазинів Києва. Оплату здійснила карточкою, а товар отримала доставкою із пошти. Цією покупкою я задоволена. А от чоловік замовляв tv-box. Звичайно, спершу все було добре, та коли кнопки перестали працювати, виникла проблема з ремонтом: гарантійного талону нам не надали, тому було два варіанти — або ремонт за свій кошт, або ж повернення техніки у Харків (покупку замовляли там). Навіть якщо повернути товар, то це не означає, що нам його поремонтують чи обміняють. Отож я рідко наважуюся ризикувати. Для мене краще прийти, оглянути, доторкнутися».
Постійний покупець в інтернет-магазинах Андрій Кіналь розповідає: «Я займаюся футболом, працюю, вчуся, тож не люблю витрачати свій час на походеньки по магазинах чи ринках. Багато техніки купував у відомих інтернет-магазинах, а одяг — взагалі на різних сайтах чи в соцмережах у різних людей. Ціни мене влаштовують, та й товар завжди підходив. А шахрайства не боюся, бо ціни завищують усі й завжди».
Зваживши усі за і проти, кожен може робити вибір і ризикувати чи ні. Але факти доводять очевидне: за інтернет-покупками — майбутнє.
Обговорення