Пiд час демонтажу промiжної опори пiдрядна органiзацiя виявила, що мiст у Теребовлі був ще бiльш небезпечним та фактично дивом не завалився. Тому зараз стару аварiйну конструкцiю розбирають, повідомили у Службі вiдновлення та розвитку iнфраструктури у Тернопiльськiй областi, передає Голос.
Мова про міст через рiчку Гнiзна на 354 кiлометрi траси М-19 Доманове – Ковель – Чернiвцi – Тереблече.
З’ясували, що основна бетонна опорна частина була влаштована на дерев’яних палях, заглиблених на приблизно 4 метри.
Пiд час розбивання самої бетонної опорної частини також виявили вiдсутнiсть будь-якого армування, тобто опорна частина мосту являла собою суцiльний бетонний стовп.
Цi елементи мостової споруди були зведенi 1962 року, вони повнiстю втратили несучу здатнiсть. Ба бiльше, вiдсутнiсть армування у бетонi для штучної динамiчної споруди з нинiшнiми умовами навантаження вiд транспорту – це майже гарантоване руйнування з непередбачуваними наслiдками.
Дерев’янi елементи на штучних спорудах були допустимими у минулому та позаминулому столiттях, однак зараз на них неможливо розрахувати навантаження вiд руху транспорту. За останнi десятилiття вантажопiдйомнiсть сучасних транспортних засобiв збiльшилася у рази. Так само у геометричнiй прогресiї росте iнтенсивнiсть руху.
Нагадаємо, що мiст через рiчку Гнiзна розташований на дiлянцi траси М-19, де щодня проїжджає близько 15 000 транспортних засобiв. Пiд час обстеження на ньому виявили численнi недолiки, якi загрожували безпецi руху та могли призвести до руйнування:
– поперечнi трiщини прогонової будови з розкриттям
– замокання прогонової будови та активна корозiя з вилуговуванням бетону
– поздовжня трiщина залiзобетонної плити проїзної частини прогонової будови
– розтрiскування бетону з поздовжнiми та похилими трiщинами та оголенням арматури в мiсцях обпирання балок прогонової будови
– вiдсутнi перехiднi плити
– часткове руйнування сiток габiонного крiплення берегiв рiчки в пiдмостовiй зонi
– значнi розмиви конусiв
– незадовiльний стан проїзної частини на мостi та пiдходах до нього тощо.
Зважаючи на небезпеку для усiх учасникiв дорожнього руху, стратегiчну важливiсть траси М-19 для логiстики Тернопiльської областi та країни, iнтенсивний рух через Теребовлю, Служба вiдновлення iнiцiювала невiдкладний ремонт мосту. Уряд спрямував на роботи кошти Європейського iнвестицiйного банку. Фiнансування є цiльовим, цi кошти видiленi на ключовi проекти транспортної iнфраструктури в Українi.
Реконструкцiя мосту у Теребовлi включатиме повне оновлення i самої споруди, i пiдходiв до неї. Це особливо важливо, зважаючи на те, що дiлянка дороги М-19 не була капiтально ремонтована до повномасштабної вiйни.
Фото: Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Тернопільській області.
Обговорення