З 1 квітня у дію вступив Закон України «Про запобігання фінансової катастрофи». Один із його пунктів передбачає збільшення акцизного збору на дизельне паливо. З 1 квітня акцизний збір становить 98 євро за тонну дизпалива стандартів Євро 4, 5 і 128 євро за тонну дизпалива стандартів Євро 2, 3. Зростання цін на пальне зумовило підняття тарифів на проїзд.
Про підняття тарифів на проїзд у Тернопільській області заговорили раптово. Але якщо ціни на проїзд не піднімати, деякі рейси потрапляють під загрозу закриття. Транспортні оператори бідкаються – паливо дорожчає, тарифи старі, заправлятись треба, пасажирів мало. Пише газета “Свобода”.
«Виручка з маршруту не компенсує витрат на пальне, зарплати і ремонт машин. А про оновлення рухомого складу навіть мови нема. Ми співчуваємо пасажирам, але перебуваємо у такій же ситуації, як вони. Загалом тарифи подорожчають на 2-3 гривні», – зазначив Сергій, водій маршрутного таксі Тернопіль-Кременець.
«Підвищення тарифів на проїзд узгоджується між організатором перевезення (облдержадміністрацією) і перевізниками усіх форм власності. Робиться це у зв’язку з різким подорожчанням паливно-мастильних матеріалів. У 2011 році, за рішенням ОДА, затвердили граничну ціну тарифів 33,6 копійки за кілометр. Перевізники поступово піднімали тариф. Перші підняття відбулися з 1-го квітня, ціна стрибнула з 30 копійок до граничної позначки 33,6. Найбільше зацікавлені у підняті цін на проїзд перевізники, але нововведення будуть поступовими, і не лише в Тернопільській області, а й в усіх інших», – прокоментував ситуацію начальник відділу перевезення пасажирської служби в області Ганна Юрковська.
Працівники Тернопільського автовокзалу уже взялися виконувати розпорядження адміністрації. «Процедуру підвищення тарифів за планом мають виконати протягом місяця. Їх уже підвищено в Гусятинському, Збаразькому, Бучацькому, частково Кременецькому районах. Людям не дуже подобаються нововведення, але коли вони їдуть у далекий маршрут, то звертають увагу більше на комфорт, ніж на ціну», – кажуть диспетчери автовокзалу.
«Навіть коли немає грошей, платити потрібно. Дорожчають не лише тарифи на проїзд, а й ціни на комунальні послуги і продукти харчування. Нам доведеться спокійно і мирно прийняти нововведення, адже якщо будемо платити – поповнюватимемо державний бюджет», – зауважила Надія Мазур, жителька села Раштівці Гусятинського району.
Інша ситуація з міськими маршрутами. На дизпаливі їздять більшість мікроавтобусів. Але начальник міського управління транспорту Ігор Мединський запевнив, що вартість проїзду у громадському транспорті поки піднімати не будуть.
«Перевізники ініціювали нараду у зв’язку із зростанням вартості пального. Середня вартість заправки однієї маршрутки зросла на 203 гривні на день. На місяць виходить 6000 гривень. Під час наради ми зійшлися на тому, що поки не час переглядати тарифи. Мусимо терпіти разом із людьми. Наразі наше завдання – протриматися якомога довше з нинішніми тарифами, потрібно дати можливість, щоб економіка в країні запрацювала. Перевізники до цього поставилися з розумінням», – повідомив Ігор Мединський.
Інна МЕЧИК
Обговорення