Ізраїльський та китайський бізнес готовий інвестувати у будівництво тернопільських доріг на умовах концесії.
Мова йде про нову об’їзну довкола Тернополя (довжина – 44 км) та дорогу від Стрия (Львівська обл.) на Дубно (Рівненська обл.) протяжністю 122 км.
Якщо проект вдасться втілити в життя, то за проїзд по таких дорогах доведеться платити.
– До нас надійшла ініціатива китайських та ізраїльських інвесторів з приводу можливості будівництва в Тернопільській області концесійних доріг. Мова йде про повністю приватні інвестиції. На початку лютого планується предметна зустріч з цього питання. Я «за» такий варіант розвитку подій, бо силами держави зараз не можливо вирішити проблеми доріг у Тернопільській області й загалом в Україні, – зазначив голова ТОДА Степан Барна і додав, що ці нові дороги будуть платними. – Це не означає, що не буде існуючої дороги. Просто у водіїв буде вибір: їхати теперішньою безкоштовною дорогою чи новою, але платною.
Для місцевої влади питання доволі актуальне. Бо нині гострою є проблема руйнування державних доріг транзитними великогабаритними транспортними засобами. У випадку наявності платних доріг, транзитний транспорт зможуть пустити саме ними.
Наразі відомо, що закордонні інвестори готові вкладати гроші в дороги за умови єдності позиції центральної та місцевої влад. На сьогодні пропозиції проходять узгодження в Адміністрації Президента, наявні відповідні гарантійні листи від Кабміну та готується документація в обласній адміністрації. Тобто всі зацікавлені сторони дивляться на цей проект в одному напрямку. Державні мужі сподіваються, що й громади їх підтримають.
– Однозначно, рішення має приймати в тому числі й громада. Зі своєї сторони зауважу, що громади самі будуть зацікавлені в реалізації цього проекту, адже у їхній бюджет надходитиме плата за оренду землі, по якій проходитиме дорога, акцизний збір за продаж пального на АЗС, а також розвиватиметься інша придорожна інфраструктура, – зауважив тернопільський губернатор.
Разом з тим, питання поки не врегульоване на законодавчому рівні, пише “Номер один”.
– Зараз у Верховній Раді розглядається варіант прийняття закону Про конвенцію, згідно з яким буде можливою передача доріг інвестору в оренду на 25 років, після чого він повертає їх державі або громаді, – резюмував Степан Степанович.
Обговорення