Служба автомобільних доріг області звітує: на 14 кілометрах автошляхів повністю замінили дорожнє покриття, фактично не припиняються поточні ремонти доріг. У планах на рік – капітально відремонтувати ще не один кілометр сільських і міських шляхів. А от з будівництвом об’їзних Теребовлі й Бережан доведеться зачекати – коштів на це цього року не виділили.
З квітня цього року на Тернопільщині замінили дорожнє покриття на 14 кілометрах автошляхів, на це витратили 10 520 тонн асфальтобетонної суміші. Також проводиться поверхнева обробка і ямковий ремонт доріг. Начальник Служби автомобільних доріг у Тернопільській області Богдан Юлик переконує, що порівняно з минулим роком цьогоріч відремонтували набагато більше. Пише “Номер один”
– Основна наша проблема – брак фінансування. Цього року Служба автодоріг області отримала 43 млн. грн. За аналогічний період у 2013 році нам виділяли 65 мільйонів. Однак цьогоріч виконано набагато більший обсяг робіт, ніж торік. За розрахунками, для утримання і поточного ремонту 5 тисяч кілометрів доріг нашої області потрібно 1 млрд. 800 млн. грн. На цей рік заплановано 65 мільйонів.
На сьогодні дорожники вже відремонтували ділянки центральних доріг у містах Бучач, Збараж, повністю замінили дорожнє покриття у центрі Бережан. Встигли за цей рік привести до ладу дороги у селах Горинка (Кременецький р-н), Кровинка (під’їзд до Теребовлі), відремонтували перешийок між кільцем смт. Дружба і шляхопроводом (у Чортківському напрямку) та інші автошляхи області.
У найближчих планах – ремонт доріг у селах Плебанівка (Теребовлянський р-н), Кривче (Борщівський р-н), Кам’янки (Підволочиський), у містах Монастириська, Вишнівець, Борщів та інших населених пунктах.
Пан Юлик дає гарантію на дороги із суцільною заміною покриття – до 10 років вірної служби. На ямковий ремонт гарантії нема: добре, якщо він збережеться хоча б рік. Начальник Служби автодоріг області пояснює, що є основною причиною швидкого нищення доріг.
– У нас дороги будувалися у 80-х роках. Всі вони побудовані на дьогтеві, зараз він заборонений у дорожньому будівництві. Ми латаємо ямки асфальтобетоном, у складі якого є бітум, в’язка дьогтю і бітуму не є суцільною, тож ремонт виходить не надто якісним. Несуча здатність дороги у ті часи була іншою: 10-15 тонн, зараз нормативи підняли у 2 рази, тож дороги не витримують такого навантаження.
Щоб ремонтні роботи проводилися добротно, до них залучили 5 підрядних організацій, 4 з яких входять у десятку найпотужніших дорожніх компаній в Україні. В області працюють не лише місцеві ремонтні бригади, а й майстри з Чернігова і Луцька.
Продовження будівництва об’їзних шляхів Теребовлі й Бережан у цьому році не буде.
– Державним бюджетом на цей рік коштів на капітальне будівництво не передбачається. Це надзвичайно капіталомістке будівництво – проекти понад сто мільйонів гривень. У цьому році перспективи продовження їх будівництва немає, – резюмує Богдан Юлик.
Обговорення