У 2024 році донати українців на Збройні Сили на 40%, порівняно з минулим роком, коли підтримка знизилася на 15%.Причиною цього є медіаатаки на благодійні фонди, підтримувані ботофермами та лідер ами думок. OSINT-аналітики Molfar виявили, що понад третина негативних постів про українські благодійні фонди походять від російських структур, а решта – від прихильників певних публічних персон і партій. Медіаатаки спрямовані на дискредитацію фондів, їх керівників та цільового використання грошей, що має на меті знизити підтримку з боку українців та бізнесу.
У 2024 році рівень донатів українців на потреби Збройних Сил скоротився на 40%, порівняно з 15% минулоріч. Однією з причин такого різкого зниження є атаки на благодійні фонди із залученням ботоферм й реальних лідерів думок для дискредитації їх діяльності.
Більше як третина негативних постів про фонди – це російські структури
Так, OSINT-аналітики Molfar проаналізували усі атаки, що були скоєні з 20 лютого 2022 року щодо 5 найбільших українських благодійних фондів, які збирають гроші на армію. Йдеться про платформу United24, “Повернись живим”, фонд Сергія Притули, KSE Foundation та фонд Петра Порошенка + ГО “Солідарна справа громад”.
Всього за цей час розслідувачі виявили 379 негативних постів та статей, що брали участь в атаках на 5 благодійних фондів. Така кількість обумовлена тим, що частина статей була видалена модераторами, а також дані збирали лише з того, що вже було проіндексовано.
Тож, як бачимо із результату аналізу, серед імовірних ініціаторів атак, окрім російських структур, є також й імовірні прихильники певних публічних персоналій чи команд, з якими вони повʼязані, зокрема, ймовірно, прихильники партій “Європейська Солідарність”, “Слуга Народу”, можливо, особи, асоційовані із прихильністю до Ріната Ахметова, та Олексія Арестовича, – пишуть аналітики.
Стосовно російських структур, то це лише узагальнення як російських державних структур (ФСБ, ГРУ та інші), так і російських пропагандистів чи акаунтів, які підтримують Росію.
Molfar дійшов висновку, що щодо всіх пʼятьох аналізованих благодійних фондів, використовують одну основну закономірність – атаки, які націлені на розповсюдження сумнівів, щодо доброчесності та цільового призначення грошей, які донатять українці. Аналітики також виділили такі основні тенденції медіаатак:
Molfar дійшов висновку, що щодо всіх пʼятьох аналізованих благодійних фондів, використовують одну основну закономірність – атаки, які націлені на розповсюдження сумнівів, щодо доброчесності та цільового призначення грошей, які донатять українці. Аналітики також виділили такі основні тенденції медіаатак:
Обговорення