За яких умов та коли абоненту можуть відключити електрику, коли споживач вважається боржником і чи має значення сума боргу. Із такими запитаннями звернулися до ТОВ “Тернопільелектропостач” журналісти Суспільного.
У відповіді на запит йдеться, що з початком дії воєнного стану значно погіршилася платіжна дисципліна.
“Споживачі масово накопичують борги, посилаючись на форс-мажорні обставини, пов’язані з війною. Зростання заборгованості спричиняє скрутне фінансове становище ТОВ “Тернопільелектропостач”. Товариство провадить свою діяльність із значними касовими розривами”.
Заборгованість споживачів за світло станом на 1 січня цього року становила понад 95 мільйонів гривень.
“43 тисячі абонентів мають заборгованість до тисячі гривень, майже 40 тисяч людей боргують підприємству від тисячі до п’яти тисяч гривень. Півтори тисячі осіб заборгували від 5 до 25 тисяч гривень, пів сотні людей винні підприємству від 25 до 50 тисяч гривень. Вісім споживачів мають заборгованість від 50 до 100 тисяч, двоє — понад сто тисяч гривень. Найбільший борг одного споживача становить понад 166 тисяч гривень”.
Заборгованість за спожиту електроенергію непобутових споживачів становить понад 34 мільйони гривень. Найбільша сума боргу непобутового споживача — понад сім з половиною мільйонів гривень.
У відповіді на запит повідомили, що розраховуватися за спожиті енергоносії повністю потрібно до 20 числа місяця, наступного за розрахунком.
“Після 20 числа суму нарахування вважають заборгованістю. Якщо сума заборгованості перевищує розмір половини прожиткового мінімуму для працездатних осіб, починають процедуру відключення”.
Відновлює електропостачання боржникам оператор системи розподілу.
“Це відбувається протягом трьох робочих днів у містах і п’яти робочих днів у сільській місцевості після погашення боргу. Роботи з припинення й відновлення електроживлення відшкодовує споживач”.
Обговорення