Тернополянка кинула на гроші і клієнтів, і орендодавців. Одні звернулись в міліцію, інші – готуються до суду. Утім, повертати гроші жінка не збирається. Вона і далі годує людей обіцянками і наполягає – вона не шахрайка.
Близько двох десятків довірливих тернополян потрапили у халепу – замовили меблі у, здавалось б, відомій фірмі, заплатили 60% від вартості й залишились і без грошей, і без меблів. Люди звернулись по допомогу у міліцію, там відкрили кримінальне провадження. Наразі йдеться про 15 заяв від постраждалих та 15 кримінальних проваджень за статтею 190 КК «Шахрайство». Людей кинули на суму розміром орієнтовно понад 200 тис. грн. (за інформ. Інспекції захисту прав споживачів – 300 тис. грн.), пише 20 хвилин.
Однак поки правоохоронці опитують тернополян, які уже написали заяви, представниця фірми і далі збирає замовлення. Тож, вочевидь, список жертв недобросовісного продавця ще зросте на чималеньку цифру.
– Влітку я замовила кухонний гарнітур у представника фірми «Командор» Мар’яни Білоусової на Замковій, 5, – розповідає тернополянка Галина Міщанин. – Спершу заплатила 15 тисяч, потім жінка сказала додати ще 5 тисяч, бо ось-ось має забрати зі Львова мої меблі. Однак ні наступного тижня, ні за місяць гарнітуру я так і не дочекалась. Мар’яна придумувала різні приводи та відмовки, чому вона не може виконати замовлення. А я ж віддала їй останні гроші – і донині не можу отримати ні гарнітуру, ні повернути грошей.
Ще більше жінка стривожилась, коли дізналась – вона не єдина така замовниця. Із січня 2015-го пані Білоусова не виконала замовлення для жодного клієнта. Тож люди почали об’єднуватись, звернулись у міліцію та Інспекцію захисту прав споживачів.
– Коли Білоусова дізналась про міліцію, то обурилась, мовляв, для чого ви дурницями займаєтесь, будуть ваші меблі, – додає пані Галина. – Це я дурницями займаюсь? Я близько двадцяти років не робила ремонту у квартирі, бо не мала за що. Назбирала нарешті якісь гроші, почала робити ремонт. Сама переїхала на зйомну квартиру. В кухні не можна зараз ні плитки підключити, ні умивальник встановити, бо ж чекали на гарнітур. А тепер я вже і грошей не маю, і з квартири треба з’їжджати, а замовлення досі нема.
Написала розписки
У подібну ситуацію потрапила і Тетяна Вітвіцька. Жінка замовила шафу-купе і комод за 1000 євро. Їй, вже навіть після звернення у міліцію, тернопільська підприємниця з дня на день обіцяє привезти замовлення.
– Що мене обурило: написала заяву, а вона десь валялась у міліції під папками, – каже пані Тетяна. – Лишень після звернення до начальника обласної міліції нам вдалось добитись, щоби нас нарешті опитали. Причому ми зрозуміли, що нас опитуватимуть разом із Мар’яною. Минає час, а нас ніхто так і не кличе.
Збирається звернутись у міліцію і Надія Ковальчук. Жінка заплатила підприємцю Білоусовій 60% від вартості шафи -12 тис. 600 грн ще у травні. Їй, як і іншим клієнтам, підприємець обіцяє виконати виконати замовлення «за два тижні».
-В договорі у неї так хитро придумано, що не вказано кінцевого терміну виконання, – каже пані Надія. – Але ж ніхто не виконує замовлення цілий рік! А Мар’яна мене дурила – то нема комплектуючих, то майстри з Києва мають приїхати, то нема транспорту, щоб привезли шафу зі Львова. Нарешті, коли її чисто випадково зловили на вулиці, бо трубку вона перестала брати, вона дала розписку про те, що або поставить нам шафу, або поверне гроші до 23 жовтня. Вона – справжнісінька аферистка. Дивує, за чим дивляться податкова, інші контролюючі інстанції?
Тим часом сам пані Білоусова, за словами жінок, натякає на налагоджений зв’язок із міліцією та переконує – нікого не боїться. Тож клієнти переживають, аби справу не спустили на гальмах.
– Мар’яна сказала мені, щоб я замовила гарнітур деінде, а вона поверне гроші до 30 жовтня, – каже Галина Міщанин. – Написала розписку. Я замовила в іншій фірмі, вже треба платити, але сиджу без грошей. Я не вірю, що вона поверне кошти. Адже я не перша, кому вона такі розписки писала.
Днями жінки дізнались, що підприємець продала свою дачу – віддала за борги одній із клієнток з доплатою від останньої.
– То невже не можна нам було повернути частину грошей? – обурюється пані Галина. – Ми вже й додому до неї ходили, і телефонували – вона то бере слухавку, то ні. І ще й запевняє нас – вона не шахрайка. А хто ж тоді?
Договір розірвали
У ході звернень у міліцію жінки дізнались, що Мар’яна Білоусова давно не співпрацює з фірмою Komandor. Компанія, через численні скарги клієнтів на роботу салонів на вул. Замковій, 5, Текстильній, 28 та Збаразькій, 39 у Тернополі і порушеннями стандартів KOMANDOR, припинила співпрацю з цими салонами та їхніми власниками. Тобто з Білоусовою Мар’яною та Білоусовим В’ячеславом – її чоловіком. Оголошення про це розміщене на офіційному сайті компанії.
Попри це, вищезгадуваним підприємцям ніщо не заважає оформлювати замовлення і сьогодні на Текстильній, 28. Щоправда, магазин записаний на чоловіка Мар’яни, а замовлення приймає найманий працівник. А от на Замковій і на Збаразькій орендодавці вигнали пані Білоусову, оскільки та заборгувала їм кругленьку суму.
– У мене Мар’яна винаймала офіс майже шість років, – розповідає пані Галина (прізвища просила не вказувати – прим. ред.) – А проблеми почались цьогоріч. Грошей вона не платила, тож я попросила з’їхати. Я не знаю, куди вона ті гроші поділа. Адже клієнтів у неї було чимало. Наразі готую позов до суду.
Мар’яна, за словами орендодавця, знає про її наміри. Однак оплачувати не поспішає. І навіть більше – переконує жінку, що та від неї нічого не доб’ється. Мовляв, усе майно записане на родичів, а міліція їй нічого не зробить. Бо як вона працює у нас – всім відомо.
– Таку поведінку важко пояснити, – додає пані Галина. – Жінці байдуже. Кажу їй, що у мене син вчиться за кордоном, я повинна оплатити за навчання. І, зрештою, тож його офіс, не мій. А вона каже: „То хай кидає навчання, якщо нема чим платити”.
Чому не повертає грошей і чому така впевнена у своїй безкарності, ми спробували запитати у самої пані Білоусової. Одначе жінка так і не відповіла на наші дзвінки. Тим часом правоохоронці просять усіх, хто замовляв меблі і не отримав їх, повідомляти про це за номерами: 067-354-15-35, 097-809-81-53 або на 102.
Окремо: Оштрафували і дали припис, а їй байдуже
Зі скаргами на невиконання замовлення декілька тернополян звернулось в Інспекцію захисту прав споживачів. Тут людям пояснили: у їхніх договорах не вказано кінцеву дату виконання замовлення. Тож, вочевидь, підприємниця передбачила подібну ситуацію із скаргами і зумисне їх не вказувала, аби її важче було притягнути до відповідальності. Однак в людей були розписки про виготовлення замовлення або повернення грошей до певної дати, на основі яких Інспекція і розпочала перевірку.
– Спеціалісти Інспекції під час проведення позапланової перевірки виявили порушення – невиконання умов договору. За це порушення ФОП Білоусову М.А. притягнули до адмінвідповідальності, наклали адміністративно-господарську санкцію та надали припис щодо відшкодування споживачам пені у розмірі 3% від вартості замовлення за кожен день затримки виконання замовлення, – каже головний спеціаліст Інспекції з питань захисту прав споживачів у Тернопільській області Богдан Михайлишин. – Проте Білоусова М.А. не оплатила штрафних санкцій та не відшкодувала споживачам неустойки.
Тому Інспекція надіслала лист у ДВС для примусового стягнення штрафних санкцій із вищезазначеного підприємця. Водночас тут рекомендують тернополянам не звертатись щодо замовлення меблів у салон Komandor та читати умови договору – чи вказано там кінцевий термін виконання замовлення.
– Якщо ж виникають сумніви щодо підписання договору, звертайтесь в Інспекцію з питань захисту прав споживачів у Тернопільській області для отримання консультації, – додає пан Михайлишин. – Наша адреса: м. Тернопіль, бульвар ім. Т. Шевченка, 11. Телефон – (0352) 52-83-71.
До слова, після виходу матеріалу у “RIA плюс” від 28 жовтня, стало відомо, що замовлення Тетяні Вітвіцькій таки привезли.
Обговорення