Цієї неділі, 22 березня, у с. Стінка Бучацього району мало не дійшло до міжконфесійного конфлікту. Правоохоронці у кількості 80 осіб, активісти «Правого сектору» і невідомі молодики спортивної статури чергували біля церкви Різдва Пресвятої Богородиці. А все через незгоду православного пароха пустити греко-католицьку громаду відслужити частину Хресної дороги біля могили її пароха на церковному подвір’ї.
«Греко-католицька громада хотіла провести хресну ходу від каплиці, у якій вона служать, до подвір’я церкви. У храм заходити не планували. У ньому у даний час проводить богослужіння громада УПЦ (МП), але храм збудували у 1921 році греко-католики і біля нього похований греко-католицький парох отець Ярослав Гавацький, який будував цю церкву. Священик УПЦ відмовився дати дозвіл. Оскільки могли бути провокації, я попередив міліцію», — повідомив кореспонденту РІСУ Стінківський сільський голова Сергій Базилюк.
Правоохоронці відреагували оперативно, пише РІСУ.
«Зібралося біля 300 жителів села і 50-60 представників «Правого сектору». Для забезпечення громадського порядку в село прибуло 80 правоохоронців», — відзвітував начальник обласної міліції Олександр Богомол під час брифінгу 23 березня.
Та окрім місцевих парафіян, міліціонерів та активістів «Правого сектору» біля церкви зібралися ще й невідомі молоді люди.
«Ми були у Стінці для охорони хресної ходи, — говорить керівник «Правого сектору» Тернопільщини Василь Лабайчук. — У греко-католицької громади давно є рішення про почергові богослужіння, але їх не пускають до храму. Приїжджають з Почаєва невідомі особи… У неділю також було трохи таких «бородатих» і два буси «спортсменів». Ховалися за церквою».
Наразі ситуація у Стінці спокійна, запевняють правоохоронці і сільський голова.
Ані провокацій, ані постраждалих не було і 22 березня, кажуть у міліції. Проте греко-католики так і не змогли відслужити біля могили свого пароха.
Протистояння у цьому селі на Тернопільщині має тривалу передісторію. За словами сільського голови, існує розпорядження ще 1998 року про почергові богослужіння для обох громад, проте УПЦ (МП) не допускає УГКЦ до храму.
За словами С.Базилюка, на свята у богослужіннях бере участь «у греко-католиків приблизно 60 людей, у православних — десь 200».
У свою чергу «Правий сектор» констатує, що православний парох ще до подій 22 березня негативно віднісся навіть до поширення листівок до молоді із закликом захищати Батьківщину та служити у війську.
«Коли хлопці приїхали у Стінку і розклеїли листівки із закликом служити в АТО, як тільки вони виїхали, він дав команду позривати. Тиждень тому цей же священик дзвонив у міліцію, що «Правий сектор» палить йому хату, хоча цього не було, — коментує Василь Лабайчук.
Останні події у Стінці, попри негативізм і драматизм, стимулювали процеси самовизначення серед місцевих жителів.
«По суті, багато людей хочуть створити громаду УПЦ Київського Патріархату, — розповідає сільський голова Сергій Базилюк. — Ми запросили обох священиків до консультацій щодо опитування членів громади про їхні прагнення. Поки жоден із них не погодився».
До слова, у Стінці, де є 3100 жителів, діє одразу декілька різних релігійних громад, повідомив сільський голова. За його словами, у селі крім православних з УПЦ (МП) і греко-католиків, є ще кілька громад різних євангельських християн.
Обговорення