Через російські масовані обстріли ситуація в енергосистемі України залишається складною. Саме тому енергетики розробили графіки відключення електроенергії, поділивши добу на три зони. Проте трапляються випадки, коли ваша адреса не вказана у графіку, однак світла немає.
Що робити, коли світло відключають не за графіком — читайте нижче.
Чому може не бути світла поза графіком
Перевірте насамперед, чи є зараз за графіком у вашій групі електроенергія. Для цього варто увійти на сайт Yasno або ДТЕК, обрати регіон, місто, а також вказати вулицю та адресу. З правого боку висвітиться, до якої групи належить адреса. Нижче можна побачити погодинний графік відключення світла.
Важливо пам’ятати, що ситуація зі світлом упродовж дня змінюється. На сторінці “Укренерго” інформують про зміни.
Аварійні відключення. Зверніть увагу, що світла може не бути через аварійні відключення, на які графіки не діють. Його може не бути й через аварії або погодні умови.
Куди скаржитися на відключення світла
Якщо у вас відключають світло не за графіком та понаднормово, варто звертатися:
- на гарячу лінію Yasno — (056/067/050/093) 77 011 55;
- до ДТЕК — 0800501588 та 0800400740 для Києва та області, 0800301497 для Дніпропетровської області, 0800500473 для Донецької області, 0800409090 для Одеської області;
- до Державної інспекції енергетичного нагляду України — 0442047922 або 0442047921;
- в Міністерство енергетики України — 0800507052 або 0445946545;
- на Гарячу урядову лінію — 1545, 1539;
- або на номер обленерго, адже причина відсутності світла може бути не у графіках.
Сайти обленерго:
- Вінниця;
- Житомир;
- Запоріжжя;
- Івано-Франківськ;
- Кропивницький;
- Луцьк;
- Львів;
- Миколаїв;
- Полтава;
- Рівне;
- Суми;
- Тернопіль;
- Харків;
- Херсон;
- Хмельницький;
- Черкаси;
- Чернігів;
- Чернівці.
Крім того, варто перевірити внутрішньобудинкові мережі на наявність несправностей. Для цього зверніться до управління свого ОСББ, ЖБК або керівної компанії, які у разі виявлення аварійної ситуації повинні звернутися із заявкою до обленерго.
Як правильно подати скаргу
Якщо на сайті вашого постачальника електроенергії немає інформації про проведення аварійних робіт, електропроводка в будинку не пошкоджена, а світло не з’явилося після скарги до ОСР, ви можете звернутися до регулятора – до Нацкомісії з питань енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП).
Зробити це можна у один із трьох способів:
- особисто – передавши звернення особисто чи через уповноважену особу НКРЕКП за адресою: 03057, м. Київ, вул. Сім’ї Бродських, 19;
- онлайн – надіславши скаргу листом на електронну адресу: pr@nerc.gov.ua;
- телефоном: +380 (44) 204-70-27.
У письмовому або онлайн-зверненні необхідно вказати прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання, викласти суть питання, зауваження, пропозиції, заяви або скарги, прохання або вимоги. Письмове звернення необхідно підписати та вказати дату, а в електронному – залишити електронну поштову адресу для зворотного зв’язку.
Обговорення