В недалекому минулому існувало всього декілька основних типів кузова автомобіля: седани, універсали, хетчбеки та позашляховики.
Чим відрізняється кросовер та паркетник від справжнього позашляховика, чи суттєві ці відмінності і чи потрібно брати їх до уваги при виборі авто?
Різниця між кросовером та позашляховиком
Коли чуємо «позашляховик», то автоматично уявляємо собі габаритні автомобілі, котрі відмінно долають бездоріжжя, мають збільшений дорожній просвіт, повноцінний повний привід та знижувальну передачу.
Часто позашляховики побудовані по рамній конструкції, до котрої окремо кріпиться кузов. В таких машин посилена ходова частина, це дозволяє автомобілю краще витримувати суттєві навантаження, котрих він незмінно зазнає в процесі експлуатації.
Кросовери також можуть похвалитись збільшеним дорожнім просвітом, однак до показників кліренсу позашляховиків їм все ж таки ще далеко.
Те ж стосується й повного приводу. Тут використовується не механічна конструкція, а вся робота керується автоматикою, котра не завжди здатна оцінити всі умови на дорозі, неправильно обираючи розподіл крутного моменту по осях. Кросовери мають несучий кузов, що відрізняє їх від класичних позашляховиків.
Фактично, кросовер – це щось середнє між класичним легковим автомобілем та позашляховиком, такий клас автомобілів має збільшений дорожній просвіт, а також або постійний повний привід або під’єднувальний. Але при цьому очікувати від ходової частини кросовера такої надійності, як у позашляховиків, не варто, тим більше, що такі авто не мають класичної знижувальної передачі.
Що таке паркетник?
В 90-х і на початку нульових років з’явився клас автомобілів, котрого більшість фахівців та автовласників назвали паркетником. Така машина має великий дорожній просвіт у порівнянні з легковими авто, ну і на цьому відмінності закінчуються. Паркетники рідко коли мають повнопривідну компоновку, в більшості це монопривідний автомобіль, що дещо обмежує його можливості на сільських дорогах.
Паркетники простіші в експлуатації в зимову пору року, що пояснюється вищим кліренсом. Такий автомобіль з легкістю впорається із сільськими дорогами, де не може проїхати звичайна легкова машина. Але при цьому вибиратись на бездоріжжі паркетником немає сенсу, оскільки машина засяде в першій калюжі.
Обговорення