Тернопільщина отримала довгоочікуване призначення нового голови Тернопільської обласної державної адміністрації. Головним завданням представника президента у області буде продемонструвати кращу роботу ніж його попередник. Для цього доведеться шукати порозуміння з обласною радою та місцевим самоврядування. Тож ми виділили головні проблемні питання, з якими треба буде працювати голові області.
1. Збудувати Гаївський міст і відремонтувати об’їзну
Гаївський міст не підлягає ремонту. Йдеться практично про будівництво, оскільки з 2016 року Гаївський міст визнано аварійним. І це масштабний проект загальнодержавного рівня, який потребує державної фінансової підтримки. За кошти міського бюджету Тернополя виготовлено проектно-кошторисну документацію, в якій вказано, що міст має бути розширено та створено систему транспортних розв’язок на гаївському перехресті. Досі всі роботи здійснювалися виключно за рахунок бюджету Тернополя. При цьому Гаївським мостом користуються лише 27% тернополян. Більше 70-ти відсотків припадає на транзитний рух.
На будівельні роботи необхідно понад 205 мільйонів гривень. Виключно для Тернополя ця сума непідйомна. Це добре розуміли й в уряді. Попередній прем’єр неодноразово заявляв, що кошти на ремонт стратегічного для держави Гаївського мосту закладені у Фонд регіонального розвитку. Але в кінцевому результаті коштів на гаївський міст не дали.
Зрозуміло, що цього замало. Одним з головних завдань нового голови ОДА буде оперативне вирішення проблеми вчасного надходження державної частки фінансування. В іншому випадку є загроза обвалу аварійних конструкцій, як це сталося 25 серпня у Харкові, де обвалився автомобільний міст, у Києві, де на початку року обвалився Шулявський міст, і на Тернопільщині, де 13 лютого у селі Лисівці Заліщицького району обвалився міст, який проходив через річку Серет.
Подейкують, що коли б все відбувалося чесно і прозоро, то область би мала ресурс і могла б допомогти Тернополю відремонтувати інший довгобуд — об’їзну дорогу. Адже це також дорога не місцевого, а міжнародного значення. Адже через неї проходять шляхи на Київ та Європу. І користуються нею переважно не містяни, а транзитні авто.
Тож новий голова ОДА має знищити цю корупційну схему дерибану коштів на дороги, з якої вже сміється вся Україна. Допомогти провести ремонт об’їзної і показати свою господарність.
2. Запустити аеропорт “Тернопіль”
У сусідніх обласних центрах, зокрема в Івано-Франківську, Чернівці, Львів регулярно зростає кількість рейсів. Через вигідне розташування Тернополя, що знаходиться у центрі своєрідного кола, де у радіусі 150 км розташовані обласні центри, таким аеропортом цікавляться також лоукостери. Адже вони вважають мешканців довколишніх міст своїми потенційними клієнтами. Крім того, експерти стверджують, що потужностей Львівського аеропорту вистачить на кілька років. На сьогодні є зручне транспортне сполучення з більшістю обласних центрів. У розвитку аеропорту зацікавлено і саме місто. Адже це одразу збільшує економічну привабливість регіону. Між тим аеропорт заростає бур’яном. Летовище за 3 кілометри від Тернополя і займає загальну площу 164,29 га.
Про відродження аеропорту «Тернопіль» говорять багато років. Однак жодний проект не реалізований. За 15 років ліквідовано систему газового опалення з індивідуальними котлами в приміщеннях аеровокзалу, автогаражів та охорони. Також зникала більша частина автопарку, котрий нараховував близько 50 одиниць техніки. Аеропорт «Тернопіль» просто знищили. Паралельно почтупово зникала площа, замість розвитку земельної ділянки аеропорту. Замість того, щоб створити умов для приходу інвестора, зокрема підведення необхідних комунікацій, створення презентацій, які можуть зацікавити бізнес, останні роки реалізовувалася одна стратегія — продажу землі біля летовища під забудову. Особливо активно цей процес почався після Революції Гідності
Місто робило все можливе, щоб аеропорт запустили. Зокрема були проведені попередні перемовити з ірландським авіаперевізником Ryanair. Авіаперевізник навіть вніс тернопільське летовище у список аеропортів, де буде працювати. Але звичайно для цього треба відновити інфраструктуру. Місто це зробити не має права, бо летовище перебуває на балансі обласної влади.
Тож очільник ОДА має стратегічне завдання, разом з міською радою реанімувати летовище. Це стане потужним економічним проривом для області. Іноземні лоукости вже освоїли чотири українські міста – Київ, Львів, Харків та Одесу. Завдяки дешевим перельотам українці мають змогу вигідно і швидко дістатись у будь-яку країну Європи. Тим часом у цих містах спостерігається і приріст туристів-іноземців, а це додаткові надходження в бюджет міста.
На завершення варто сказати, що на цих виборах, які вже назвали “виборчим майданом”, багато голосувало за позитивні зміни. Нову якість політики без різного роду договорняків. Так само люди природно прагнуть швидких змін. А такі зміни можливі, коли всі працюють разом, центральна влада, представник президентської вертикалі, до якої належить голова ОДА, місцеве самоврядування. Тернопільщина може отримати такий шанс. Все залежить від того, як новий очільник Тернопільської ОДА відповідатиме на виклики.
Обговорення