Українські виробники продуктів харчування з успіхом відкривають нові ринки замість російського. Лише за рік Україна знайшла 85 нових країн збуту – такими є дані Держслужби з питань безпеки харчових продуктів і захисту споживачів. Країни Азії та Африки стають найбільшими споживачами агропродукції з України.Тенденції експорту продуктів.
Висновок такий: за чотири роки, відколи почалася війна з Росією, Україна добре впоралася з та диверсифікацією географічної структури аграрного експорту. Українські виробники продуктів харчування відійшли від ринку країни-агресора і з успіхом просувають свою продукцію на ринки інших країн, будуючи бізнес-зв’язки.
Як приклад УНІАН наводить агрохолдинг «Авангард», який є найпотужнішим вітчизняним виробником яєць. За словами власника компанії Олега Бахматюка, зовнішню торгівлю замість Росії переорієнтували на ринки Іраку, ОАЕ, Катару, Саудівської Аравії, Бахрейну, Кувейту, Гон-Конгу, У перспективі ринок Сінгапуру і близько 20 країн Африки.
Які ринки найбільш привітні до українських продуктів харчування? За даними Українського клубу аграрного бізнесу, у 7 разів за чотири роки (з 2014 по 2018) зросли поставки вітчизняної їжі в Китай. І це найбільший показник приросту агроекспорту. Китайський ринок, крім зерна, активно споживає українську олію.
Дуже суттєво зросли поставки харчових продуктів з України до Японії – з $741 тисяч у 2014 році до $76,9 мільйона у 2018 році. У Японії користуються попитом тютюнові вироби з України, згущене молоко, овочева та фруктова продукція переробки.
Пріоритетним та престижним ринком для українського агроекспорту залишається Європейський Союз. Однак тут споживачі вибагливіші, ніж у країнах Азії та Африки, і звертають увагу на яскраву рекламу та упаковку товару. Тож перед українськими виробниками постають виклики: слід навчитися активніше просувати та вигідніше позиціонувати свою продукцію. А це потребує витрат на маркетинг, які можуть дозволити собі не всі вітчизняні виробники.
Прогноз на 2019 рік обнадійливий: експорт агропродукції зростатиме, причому не лише сировини, а готових продуктів з доданою вартістю. Ескперти вважають, що найбільші перспективи в цьому плані мають вершкове масло, соєве масло, мед.
Допомогти агровиробникам просувати продукцію на зовнішні ринки та підтримати їх фінансово має Експортно-кредитне агентство. За прогнозами Мінагрополітики, воно повноцінно запрацює вже в поточному році.
Обговорення