Міський голова провів жорстку розмову з перевізниками: рух маршруток відновляється за старою ціною. Перевізники після зустрічі з міським головою Сергієм Надалом погодилися вийти на маршрути, адже перед ними була поставлена чітка вимога: або відновити рух всього громадського транспорту, або міська рада розірве з ними угоди. Мер міста дав всім зрозуміти: шантаж у Тернополі не пройде.
Поки що стара ціна
Наразі визначено, що перевізники будуть курсувати за старими тарифами (3/4 грн. у тролейбусах та 4/5 грн. у маршрутках) до отримання висновку незалежної експертизи щодо розрахунків тарифів, рішення депутатських комісій та відповідного рішення виконавчого комітету.
Мер Тернополя поставив перед перевізниками жорстку умову: у Тернополі не можна діяти методом шантажу, тим більше коли від цього страждають тернополяни. Перевізники або працюють, як їм каже громада Тернополя, або з ними офіційно розривається контракт.
Після жорсткої розмови всі перевізники погодилися вивезти маршрутки на вулиці за старою ціною, поки питання нової вартості будуть визначати експерти та представники громади Тернополя.
Однак питання нових тарифів на проїзд залишається актуальним. Всі сторони конфлікту визнають, що теперішні ціни на проїзд у громадському транспорті призведуть до повного колапсу транспортної системи Тернополя.
Ініціатори акцій протесту визнали: обґрунтована вартість проїзду складає 6,7 грн
Впродовж 7-го листопада відбувалося засідання депутатської комісії, яка займається питаннями транспорту, за участі громадськості, перевізників та фахівців, під час якої розглядалося питання щодо ситуації з транспортним перевезенням у Тернополі. Депутати, аткивісти та перевізники зійшлися на тому, що необхідно змінювати тариф на громадсько-пасажирські перевезення у Тернополі.
Позиція активістів: підняти тариф.
Це визнали навіть активісти, які й організували акції протесту проти підвищення ціни за проїзд у громадському транспорті. Під час акції вони закликали мерію оприлюднити розрахунки вартості проїзду. Після ознайомлення з цими даними, за їх власними підрахунками, мінімальний розмір тарифу на проїзд у маршрутках (це при врахуванні, за їх словами, вартості дизпалива 23,5 грн.) повинен становити 6,70 грн.
Позиція перевізників: збільшити тариф.
Представники перевізників заявили, що при діючому тарифі, вони банально не зможуть навіть купити зимову гуму. А це загрожую життю та безпеці тернополян. Перевізники відкрито заявили, що їм не зрозуміла істерія щодо цифри 9 гривень.
«9 гривень – це вартість для гостей нашого міста, які приїхали у наше місто на 1-2 дня. Будь-який нетернополянин, який працює чи живе у Тернополі і чомусь не хочу оформити «карту тернополянина», можу придбати електронний квиток і їздити за 7 гривень. Тернополяни ж мали б платити за проїзд лише 6 гривень. Перевізників влаштовує тариф у 6 гривень для тернополян», – підкреслив під час дискусії один з перевізників.
Позиція мера: перевізники мають виконуати умови договору.
Міський голова зазначив, що його не влаштовують методи перевізників. Зрозуміло теперішня вартість проїзду економічно необґрунтована. Однак, маршрутки мають їздити, бо діє договір. Шантаж і невиїзд на маршрут – це розірвання договору. На думку мера, іншого варіанту не може бути і не буде.
І теперішня ситуація, ще раз доводить, що для Тернополя немає іншої альтернативи ніж відмова від маршруток і перехід на великі автобуси.
«На мою думку, єдиним правильним кроком у питанні транспорту міста є створення єдиної муніципальної транспортної компанії. Тому, при першій можливості, Тернопільська міська рада буде закупляти муніципальні автобуси, які покращать якість пасажирських перевезень у нашому місті. Проте, як я казав, через складну фінансову ситуацію ми змушені були спрямувати кошти, які передбачалися на придбання автобусів, на захищені статті – зарплати освітянам та медикам та на компенсації перевізникам за проїзд пільговиків. Але іншої альтернативи у нас немає», – підсумував очільник Тернополя.
Що буде далі
З метою вирішення ситуації з тарифами депутатська комісія з транспорту продовжить роботу разом з депутатською комісією з питань бюджету та фінансів, з активістами та представниками громади. Тож лише після отримання результатів діяльності комісій та незалежної експертизи від аудиторської компанії, вартість проїзду у громадсько-пасажирському транспорті будуть переглядати.
І цей процес буде максимально прозорий. Найперше буде врахована думка громади. Наразі головний висновок – громадський транспорт Тернополя курсує у звичному режимі.
Нагадаємо, у Києві вже з липня цього року діє тариф у 8 грн на всі види транспорту. В Одесі в залежності від протяжності маршруту ціна квитка коливається від 7 до 9 грн. Підвищення ціни у Львові до 9 грн заплановане на 1 грудня цього року. Тож у тій чи іншій мірі тенденція підвищення вартості проїзду є загальноукраїнською. Але в Тернополі на створення нової системи обліку пасажирів у вигляді Картки тернополянина жодної копійки з бюджету не витрачено, натомість у електронний квиток у Рівному обійдеться міському бюджету у 10-15 млн грн.
Віра Сотник
Обговорення