• Останні
  • У тренді

Економічна нестабільність провокує здорожчання громадського транспорту в Тернополі

29.10.2018
займався незаконним виловом риби

На Козівщині водна поліція спіймала браконьєра, який ловив рибу в зимувальній ямі

10.11.2025
послуги з розподілу природного газу

Тернопільміськгаз нагадав споживачам про оплату за розподіл природного газу

10.11.2025
“Прочитала в Інсті – і пішла”: як мати дворічного сина стала новобранкою на позивний Снєжка

“Прочитала в Інсті – і пішла”: як мати дворічного сина стала новобранкою на позивний Снєжка

10.11.2025
борщ з грибами

Пісний борщ з лісовими грибами

10.11.2025
зведуть нову каплицю Святого Пантелеймона

У Козові освятили місце під будівництво каплиці Святого Пантелеймона

10.11.2025
чоловічі смарт годинники

Які чоловічі смарт годинники підтримують eSIM

10.11.2025
в селі Піщатинці

Кременецькі Ромео і Джульєтта: кохання, що спалахнуло кров’ю

10.11.2025
Дмитро Сідельцев

Герої серед нас: Дмитро Сідельцев з 105 бригади отримав нагороду “За незламність” після двох років російського полону

10.11.2025
п’ять полеглих воїнів

Сумні вихідні на Тернопільщині: загинуло 5 захисників

10.11.2025
вплив на ВЛК

На Тернопільщині п’яний водій намагався відкупитися від поліції

10.11.2025
Тернопільська “Нива” програла у домашньому матчі проти київської “Юкси”

Тернопільська “Нива” програла у домашньому матчі проти київської “Юкси”

10.11.2025
Житель Тернопільщини оштрафований на 3 тис. грн за спалювання стерні

Житель Тернопільщини оштрафований на 3 тис. грн за спалювання стерні

10.11.2025
Понеділок, 10 Листопада, 2025
Газета Місто! Там, де ти живеш!
Співпраця
  • Новини
  • Тернопіль
  • Твоє місто
    • Бережани
    • Борщів
    • Бучач
    • Заліщики
    • Збараж
    • Зборів
    • Копичинці
    • Кременець
    • Ланівці
    • Монастириська
    • Підгайці
    • Почаїв
    • Скалат
    • Теребовля
    • Хоростків
    • Чортків
    • Шумськ
  • Україна / Світ
  • Теми
    • Події
    • Суспільство
    • Політика
    • Кримінал
    • Економіка
    • Освіта
    • Спорт
    • Культура
    • Особистості
    • Релігія / Духовність
    • Смачного!
    • Життя
    • Здоров’я / Краса
    • Господарка
    • Стосунки / Сім`я
    • Історія / Туризм
    • Авто
    • Цікаве
  • Статті
  • Блоги
  • Війна з рф
Немає результату
Переглянути всі результати
Газета Місто! Там, де ти живеш!
Немає результату
Переглянути всі результати

Економічна нестабільність провокує здорожчання громадського транспорту в Тернополі

Опубліковано Спокійна Надія
29.10.2018

 

 

ПЕРЕГЛЯНЬТЕ ТАКОЖ

займався незаконним виловом риби

На Козівщині водна поліція спіймала браконьєра, який ловив рибу в зимувальній ямі

10.11.2025
послуги з розподілу природного газу

Тернопільміськгаз нагадав споживачам про оплату за розподіл природного газу

10.11.2025

 

  • Міста піднімають тарифи

 

В Україні продовжують зростати тарифи на громадський транспорт. Зокрема раніше повідомлялося, що львівські перевізники вимагають підвищити вартість проїзду у транспорті до 9 грн. На думку ж експертів, згідно нових укладених договорів з перевізниками, вони самі без участі міського виконкому Львова зможуть змінювати тарифи на приватних маршрутах. Очевидно, що наступним після підвищення цін у приватників відбудеться зростання ціни проїзду і у міському електротрансі, де повідомляють про нерентабельність цього виду транспорту.

Аналогічна ситуація склалася також у інших містах. Зокрема, вже у листопаді дрожчим на гривню може стати проїзд у запорізькому електротрансі.

Найпершим же підвищив ціну комунального транспорту Київ, який є, напевно, найбагатшим містом в Україні. Там ще в липні тарифи у комунальному транспорті, включно з тролейбусами і трамваями, зросли до 8 гривень за поїздку. Міський голова столиці Віталій Кличко пояснив здорожчання високою вартістю електроенергії, здорожчанням вартості шин у 1,5 рази, а також повідомив, що він не може займатися популізмом, коли йдеться про безпеку людей.

 

  • Вибір без вибору

 

Подібна ситуація склалася у Тернополі, який чи не найдовше утримував одні з найнижчих тарифів у міському електротрансі. Проте, як повідомив ще у вересні директор КП «Тернопільелектротрас» Андрій Мастюх, підприємству потрібно, як мінімум близько 20 млн грн лише для того, щоб тролейбуси виходили на вулиці міста і продовжували перевозити людей. При цьому керівник комунального підприємства відзначив, що без підвищення тарифу хоча б до 6 грн, підприємство просто не виживе. Йдеться навіть не про інвестиційну складову і заміну старого рухомого складу, а про просту підтримку транспорту на належному рівні, виплату зарплат працівникам, яких сьогодні і без того бракує. Також було зазначено, що місто повністю покриває усі витрати, пов’язані з пільговиками, але коштів все одно бракує.

Слід визнати,  що підстав для підвищення собівартості перевезень в електротранспорті більше ніж достатньо. Лише вартість електроенергії Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), і яка відповідальна за тарифи в країні -підвищувала кілька разів. Відтак за останні 3 роки електроенергія здорожчала на 154%. При цьому стали дорожчими запчастини і обслуговування транспорту. Зросли мінімальні зарплати, що вимагає згідно законів також підвищувати і зарплати у самих комунальних підприємствах. На сьогоднішній день через заборгованість комунального підприємства, електромережі погрожують вже наприкінці жовтня відімкнути електрику. Таке право їм надається згідно «Правил роздрібного ринку електричної енергії» затверджених тією ж сумнозвісною НКРЕКП. Тож місто може залишитися без тролейбусів.

Варто зазначити, що міський виконком робив все можливе для збереження доступного електротранспорту. Зокрема, минулого року було перераховано 40 млн грн, а цього року ще 25 млн на потреби електротрансу. Проте, Тернопіль, як і більшість міст України став заручником відсутності реальної фінансової децентралізації. Передані повноваження (а з ними і видатки – авт.) з рівня держави на місцевий – удвічі перевищують передані до місцевих бюджетів доходи. Коштів катастрофічно бракує. Окремі державні програми, зокрема щодо фінансування освіти і медицини, виконуються, в кращому випадку, наполовину. Тож місцеве самоврядування перед складним вибором «без вибору» — залишити городян без медичного забезпечення, освіти і транспорту або ж, все таки, піти на підняття тарифу.

 

  • Економічна нестабільність і непродуманість реформ

 

 

Причина такої ситуації у загальній економічній нестабільності, за яку пряму відповідальність несе уряд і Верховна Рада. Ми всі бачимо мало не щомісячне зростання цін. У здорожчанні транспортних послуг винні не так перевізники, як ситуація в країні загалом. Перевізникам і містянам доведеться шукати компроміс, щоб місто не зупинилося. Відбувається все це на фоні відверто непродуманої реформи децентралізації, коли на місця передаються невластиві функції, але не передбачається фінансування на них. Скажімо, закон чітко передбачає, що місцеві бюджети не можуть фінансувати ті зобов’язання, які виникли за рішенням інших органів. Таким чином, освіту, медицину, усі соціальні пільги, включно з транспортними, субсидії мала б фінансувати виключно держава. Проте значну частину цього фінансового тягаря переклали на місця, а коштів на це не дали і не передбачили додаткових джерел надходжень. Так прорахунки урядовців штовхають місцеві громади у ситуацію, коли їм знову доводиться виживати самотужки.

Богдан Стасишин

Читайте нас в Google News
Share6ShareSend

Пов'язані публікації

“Прочитала в Інсті – і пішла”: як мати дворічного сина стала новобранкою на позивний Снєжка

“Прочитала в Інсті – і пішла”: як мати дворічного сина стала новобранкою на позивний Снєжка

10.11.2025
борщ з грибами

Пісний борщ з лісовими грибами

10.11.2025
Завантажити ще
Ух радіо Ух радіо Ух радіо
Беверлі Хіллз Deluxe Беверлі Хіллз Deluxe Беверлі Хіллз Deluxe
Опілля квас Опілля квас Опілля квас
Ua News media group Ua News media group Ua News media group
Нова колекція Осінь–Зима 2025/2026 в INSHOES Нова колекція Осінь–Зима 2025/2026 в INSHOES Нова колекція Осінь–Зима 2025/2026 в INSHOES

Пошук

Немає результату
Переглянути всі результати
Вуличне радіо Вуличне радіо Вуличне радіо

RSS Ровесник – молодіжні новини

  • Історія 71 окремої єгерської бригади ДШВ 10.11.2025
  • Тернопільська митниця зупинила спроби обійти митне законодавство 10.11.2025
  • Тернопільська міськрaдa вимaгaє оприлюднення мaтеріaлів через фейкові звинувачення 10.11.2025
  • З’явилась ще одна причина з нетерпінням чекати Різдва 10.11.2025
  • У Тернополі презентували екологічні рішення для міського простору 09.11.2025
Погода
Тернопіль

вологість:

тиск:

вітер:

Погода на 10 днів від sinoptik.ua




  • Контакти
  • Співпраця
  • Редакційна політика
Газета Місто. Тернопільські новини

ГО Медіа-центр Тернопіль

Газета МІсто. Тернопільські новини. Незалежні, оперативні і об'єктивні новини Тернополя і Тернопільської області. Політика, аналітика, економіка, спорт. Інформаційні матеріали сайту gazeta-misto.te.ua є інтелектуальною власністю інтернет-ресурсу Газета Місто. Використання матеріалів сайту лише за умови відкритого посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на Газету Місто не нижче третього абзацу.

Немає результату
Переглянути всі результати
  • Новини
  • Тернопіль
  • Твоє місто
    • Бережани
    • Борщів
    • Бучач
    • Заліщики
    • Збараж
    • Зборів
    • Копичинці
    • Кременець
    • Ланівці
    • Монастириська
    • Підгайці
    • Почаїв
    • Скалат
    • Теребовля
    • Хоростків
    • Чортків
    • Шумськ
  • Україна / Світ
  • Теми
    • Події
    • Суспільство
    • Політика
    • Кримінал
    • Економіка
    • Освіта
    • Спорт
    • Культура
    • Особистості
    • Релігія / Духовність
    • Смачного!
    • Життя
    • Здоров’я / Краса
    • Господарка
    • Стосунки / Сім`я
    • Історія / Туризм
    • Авто
    • Цікаве
  • Статті
  • Блоги
  • Війна з рф

Газета МІсто. Тернопільські новини. Незалежні, оперативні і об'єктивні новини Тернополя і Тернопільської області. Політика, аналітика, економіка, спорт. Інформаційні матеріали сайту gazeta-misto.te.ua є інтелектуальною власністю інтернет-ресурсу Газета Місто. Використання матеріалів сайту лише за умови відкритого посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на Газету Місто не нижче третього абзацу.