• Останні
  • У тренді

Чи дочекаються тернополяни якісної реформи автобусних перевезень?

05.06.2018
Андрій Буда

На Донеччині загинув тернополянин Андрій Буда

12.12.2025
У пошкоджених будинках по вул. Стуса та 15 Квітня у Терноплі триває встановлення нових вікон

У пошкоджених будинках по вул. Стуса та 15 Квітня у Терноплі триває встановлення нових вікон

12.12.2025
Капелан бригади, мобілізований на Тернопільщині,  розпочинав війну солдатом-піхотинцем

Капелан бригади, мобілізований на Тернопільщині, розпочинав війну солдатом-піхотинцем

12.12.2025
Лановецька громада отримала грант на 30 180 євро для термомодернізації школи

Лановецька громада отримала грант на 30 180 євро для термомодернізації школи

12.12.2025
Екологічна академія ЗУНУ: друга сесія успішно завершена

Екологічна академія ЗУНУ: друга сесія успішно завершена

12.12.2025
Руслан "Ведмідь"

«Страшно не боятися, а бути бездіяльним»,- захисник Руслан «Ведмідь» про 11 років війни, поранення і ціну виживання

12.12.2025
Мінімальна зарплата зросла на Тернопільщині

Скільки заробляють голови громад із найгіршими показниками в рейтингу спроможності?

12.12.2025
Анна Скороход

Спільник скандальної народної депутатки Ганни Скороход із Тернополя

12.12.2025
У Тернополі сьогодні освятять оновлену Різдвяну шопку

У Тернополі сьогодні освятять оновлену Різдвяну шопку

12.12.2025
Володимир Зеленський

На це відповідатиме народ, – Зеленський про компроміси щодо територій

12.12.2025
У селі Ступки під Тернополем сталася автотроща

У селі Ступки під Тернополем сталася автотроща

11.12.2025
693aa06e4e3e7.webp

Рятівні рецепти: швидкі страви для завантажених буднів

11.12.2025
П’ятниця, 12 Грудня, 2025
Газета Місто! Там, де ти живеш!
Співпраця
  • Новини
  • Тернопіль
  • Твоє місто
    • Бережани
    • Борщів
    • Бучач
    • Заліщики
    • Збараж
    • Зборів
    • Копичинці
    • Кременець
    • Ланівці
    • Монастириська
    • Підгайці
    • Почаїв
    • Скалат
    • Теребовля
    • Хоростків
    • Чортків
    • Шумськ
  • Україна / Світ
  • Теми
    • Події
    • Суспільство
    • Політика
    • Кримінал
    • Економіка
    • Освіта
    • Спорт
    • Культура
    • Особистості
    • Релігія / Духовність
    • Смачного!
    • Життя
    • Здоров’я / Краса
    • Господарка
    • Стосунки / Сім`я
    • Історія / Туризм
    • Авто
    • Цікаве
  • Статті
  • Блоги
  • Війна з рф
Немає результату
Переглянути всі результати
Газета Місто! Там, де ти живеш!
Немає результату
Переглянути всі результати

Чи дочекаються тернополяни якісної реформи автобусних перевезень?

Опубліковано Спокійна Надія
05.06.2018

За даними Департаменту патрульної поліції, минулого року сталося 3043 ДТП за участю громадського транспорту, у результаті яких було травмовано 955 осіб. Серед найпоширеніших порушень, які зафіксували поліцейські, – незадовільний технічний та санітарний стан машин, відсутність необхідних документів, аптечок і вогнегасників, технічні несправності. В уряді запевняють, що незабаром така техніка має зникнути з вулиць, адже в Україні запрацювали нові правила конкурсного відбору автобусних перевізників. Як вони позначилися на пасажирах і транспортниках, з’ясували експерти Центру громадського моніторингу та контролю.

ПЕРЕГЛЯНЬТЕ ТАКОЖ

Андрій Буда

На Донеччині загинув тернополянин Андрій Буда

12.12.2025
У пошкоджених будинках по вул. Стуса та 15 Квітня у Терноплі триває встановлення нових вікон

У пошкоджених будинках по вул. Стуса та 15 Квітня у Терноплі триває встановлення нових вікон

12.12.2025

Конкурс перевізників
Нові правила набули чинності 17 березня і поширилися на міжміські, приміські, внутрішньорайонні та внутрішньообласні напрямки. Ключові зміни торкнулися системи нарахування балів під час проведення конкурсів серед перевізників. Щоб визначити компанію, яка отримає право обслуговувати маршрут, ввели жорсткіші вимоги до автобусів та їхнього стану. За словами урядовців, якщо раніше вирішальним фактором у визначенні переможців була кількість працівників і машин в автопарку, то тепер найвищі бали нараховують за безпечність транспорту і відсутність порушень. Перевагу також отримали підприємства, які використовують «зелений» транспорт: електробуси, гібриди, а також марки, що працюють на паливі високого екологічного стандарту якості, наприклад Євро-5, Євро-6. Найбільші українські автовиробники позитивно оцінили реформу.

«Нові вимоги стимулюватимуть перевізників переходити на сучасні, комфортабельні автобуси великого та надвеликого класу, які мають кондиціонери, Wi-Fi-зв’язок, пандуси тощо. Це важливий та довгоочікуваний крок для поліпшення безпеки та якості обслуговування пасажирів в Україні», – зауважили в прес-службі автомобільної корпорації «Богдан».

У результаті на ринку повинні залишитись ті компанії, які мають сучасні автобуси або готові вкладати кошти в оновлення автопарку. У цьому разі вони зможуть автоматично продовжити договір на обслуговування маршруту, якщо не порушуватимуть ПДР та пункти попереднього договору. Чиновники впевнені, що нововведення сприятимуть появі нових гравців на ринку, які надаватимуть якісні послуги. Втім, деякі експерти прогнозують, що зміни можуть спричинити суттєвий ріст вартості проїзду у громадському транспорті, а неприбуткові напрямки взагалі ризикують залишитися без перевізників.

«Компанії будуть здійснювати обслуговування високорентабельних маршрутів, вони не будуть працювати на маршрутах з низьким пасажиропотоком», – зауважив спеціаліст з транспортного права, адвокат Олександр Вишневий.

Ще одна глобальна зміна у системі нарахування балів – це курс на доступність транспорту для людей з особливими потребами. Тепер під час конкурсу компанії одержують додаткові бали за низькопідлогові автобуси з пандусами і кріпленнями для інвалідних візків. Кабмін зобов’язав перевізників на міських та приміських напрямках збільшити кількість таких машин до 35% з 2019 року і до 50% – з 2020 року.

«Вперше за останні 10 років ми відходимо від застарілих рудиментів та впроваджуємо норми, які, в першу чергу, спрямовані на покращення безпеки та якості перевезень», – підкреслив міністр інфраструктури Володимир Омелян.
А на міжобласних напрямках запрацював заявницький принцип, тобто вийти на маршрут можуть усі компанії, які відповідають закону України «Про автомобільний транспорт», мають ліцензію та подали заявки. За словами урядовців, вільна конкуренція відсіє ті підприємства, які не можуть забезпечити належний рівень послуг.

«На маршруті може працювати декілька перевізників, тобто якщо на маршрут Київ-Одеса подається два перевізника, то два перевізників і буде їхати. Це дасть право вибору для пасажира й адекватну ціну», – пояснив директор Департаменту стратегічного розвитку дорожнього ринку Мінінфраструктури Віктор Сасін.
Закінчення ери маршруток

Урядовці прогнозують, що завдяки новим правилам у містах збільшиться кількість сучасного муніципального транспорту, натомість кількість маршруток знизиться. Тим паче, що в багатьох регіонах уже почали рухатися в цьому напрямку. Так, нещодавно Львівська міськрада підтримала петицію місцевих мешканців щодо відмови від маршруток. А Вінниця ще з 2012 року взяла курс на розвиток міського електротранспорту – трамваїв і тролейбусів. З того часу кількість маршруток тут зменшилася удвічі, а левову частку перевезень здійснює комунальний транспорт.

«Якщо брати режим маршрутного таксі, то в багатьох містах уже від цього відмовились, і зупинка на вимогу вже не відбувається. Маленький автобус, який часто ходить, – теж неефективний. І ми бачимо, що з’являються нові автобуси із частково низькою підлогою, але містам потрібно ще над цим працювати», – вважає експерт з транспортного планування Дмитро Беспалов.

За оптимістичними прогнозами Міністерства інфраструктури, автобуси середнього, великого та надвеликого класу можуть витіснити маршрутки з доріг вже за 3-5 років. Однак, за словами експерта у сфері транспорту Олександра Кави, успіх справи значною мірою залежатиме від дій та активності місцевих органів влади. Для цього їм потрібно суттєво збільшити та модернізувати рухомий склад автопарків. Кошти на це Україні надають європейські інвестори у рамках проекту «Міський громадський транспорт». Відповідну угоду з Європейським інвестиційним банком ратифікував Президент України Петро Порошенко ще у травні 2017 року. Вона передбачає залучення 200 млн євро для закупівлі нових автобусів, тролейбусів і трамваїв. Ще 200 млн на умовах співфінансування виділяє Європейський банк реконструкції та розвитку.

Низка міст уже скористалася програмою і придбала сучасну техніку. Наприклад, у Києві у квітні нові перевізники із оновленим автопарком з’явилися на 8 маршрутах. Ще на 7 маршрутах невдовзі проведуть конкурс.

«Перемогли перевізники, у яких є нові машини, які повністю відповідають основним умовам конкурсу та нормам екологічної безпеки «Євро-5», або перевізники, що взяли на себе інвестиційні зобов’язання щодо оновлення рухомого складу», – зауважив директор департаменту транспортної інфраструктури КМДА Сергій Симонов.

Протягом травня конкурси серед перевізників планує провести Івано-Франківськ, Львів, Олександрія тощо. Урядовці кажуть, що жорсткіші правила автобусних перевезень – це лише перший етап реформування галузі. На черзі – розробка та ухвалення нового закону «Про автомобільний транспорт», адаптація системи автостанцій до потреб громадян та створення загальнодоступного реєстру мережі автобусних сполучень по всій Україні.

Матеріал Центру громадського моніторингу та контролю

Читайте нас в Google News
Теги: АвтобусновиниперевезенняреформатернопільУкраїна
Share6ShareSend

Пов'язані публікації

виявили без свідомості

У Тернополі медики екстреної допомоги повернули до життя чоловіка, в якого зупинилося серце

10.12.2025
Частина Тернополя буде без води 11 грудня

Частина Тернополя буде без води 11 грудня

10.12.2025
Завантажити ще
Ух радіо Ух радіо Ух радіо
Беверлі Хіллз Deluxe Беверлі Хіллз Deluxe Беверлі Хіллз Deluxe
Опілля різдвяне Опілля різдвяне Опілля різдвяне
Ua News media group Ua News media group Ua News media group
Нова колекція Осінь–Зима 2025/2026 в INSHOES Нова колекція Осінь–Зима 2025/2026 в INSHOES Нова колекція Осінь–Зима 2025/2026 в INSHOES

Пошук

Немає результату
Переглянути всі результати
Вуличне радіо Вуличне радіо Вуличне радіо

RSS Ровесник – молодіжні новини

  • Історія колишнього тернопільського депутата та захисника Юрія Сиротюка 11.12.2025
  • Вербування через кохання: як російські спецслужби полюють на українців на сайтах знайомств 11.12.2025
  • Молодий тернопільський захисник Михайло Струтинський отримав почесну нагороду 11.12.2025
  • ПрАТ Тернопільміськгаз нагадує про контроль за технічним станом димових та вентиляційних каналів 11.12.2025
  • Парад Вертепів-2025 організували у Тернополі 11.12.2025
Погода
Тернопіль

вологість:

тиск:

вітер:

Погода на 10 днів від sinoptik.ua




  • Контакти
  • Співпраця
  • Редакційна політика
Газета Місто. Тернопільські новини

ГО Медіа-центр Тернопіль

Газета МІсто. Тернопільські новини. Незалежні, оперативні і об'єктивні новини Тернополя і Тернопільської області. Політика, аналітика, економіка, спорт. Інформаційні матеріали сайту gazeta-misto.te.ua є інтелектуальною власністю інтернет-ресурсу Газета Місто. Використання матеріалів сайту лише за умови відкритого посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на Газету Місто не нижче третього абзацу.

Немає результату
Переглянути всі результати
  • Новини
  • Тернопіль
  • Твоє місто
    • Бережани
    • Борщів
    • Бучач
    • Заліщики
    • Збараж
    • Зборів
    • Копичинці
    • Кременець
    • Ланівці
    • Монастириська
    • Підгайці
    • Почаїв
    • Скалат
    • Теребовля
    • Хоростків
    • Чортків
    • Шумськ
  • Україна / Світ
  • Теми
    • Події
    • Суспільство
    • Політика
    • Кримінал
    • Економіка
    • Освіта
    • Спорт
    • Культура
    • Особистості
    • Релігія / Духовність
    • Смачного!
    • Життя
    • Здоров’я / Краса
    • Господарка
    • Стосунки / Сім`я
    • Історія / Туризм
    • Авто
    • Цікаве
  • Статті
  • Блоги
  • Війна з рф

Газета МІсто. Тернопільські новини. Незалежні, оперативні і об'єктивні новини Тернополя і Тернопільської області. Політика, аналітика, економіка, спорт. Інформаційні матеріали сайту gazeta-misto.te.ua є інтелектуальною власністю інтернет-ресурсу Газета Місто. Використання матеріалів сайту лише за умови відкритого посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на Газету Місто не нижче третього абзацу.