• Останні
  • У тренді

Чи варто тернополянам боятися монетизації пільг?

31.03.2018
заблокований автомобіль

У Тернополі сталася масова бійка через тренера, який ховався від ТЦК в авто

13.10.2025
Василь Вірастюк

Найсильніша людина України і світу відвідала Кременець на Тернопільщині

13.10.2025
Біля «Орнави» в Тернополі сталася автопригода: є потерпіла

Біля «Орнави» в Тернополі сталася автопригода: є потерпіла

13.10.2025
ДБР замовило реконструкцію офісу в Тернополі із завищеними цінами

ДБР замовило реконструкцію офісу в Тернополі із завищеними цінами

13.10.2025
Мешканці ще трьох будинків у Тернополі зможуть перейти на індивідуальне опалення

В усіх школах Тернополя включили опалення

13.10.2025
Бійці 105 бригади з Тернополя успішно знищують ворога (Відео)

Бійці 105 бригади з Тернополя успішно знищують ворога (Відео)

13.10.2025
шкіряна папка для документів

Шкіряна папка для документів: елегантність і практичність

13.10.2025

У Тернополі студентка потрапила до лікарні через алкогольне отруєння: поліція з’ясовує обставини

13.10.2025
Тернопільські танцівники здобули перемогу на International Dance Festival 2025

Тернопільські танцівники здобули перемогу на International Dance Festival 2025

13.10.2025
Тернопіль готується до зими: навчання аварійних служб та перевірка пунктів незламності

Тернопіль готується до зими: навчання аварійних служб та перевірка пунктів незламності

13.10.2025
вкрали 28 індиків

На Бережанщині після розголосу злодії підкинули вкрадених індиків господарям

13.10.2025
Сергій Задорожний

У Тернополі біля ТЦ «Орнава» чоловік не виходить з машини вже добу – ним виявився відомий футболіст та тренер

13.10.2025
Вівторок, 14 Жовтня, 2025
Газета Місто! Там, де ти живеш!
Співпраця
  • Новини
  • Тернопіль
  • Твоє місто
    • Бережани
    • Борщів
    • Бучач
    • Заліщики
    • Збараж
    • Зборів
    • Копичинці
    • Кременець
    • Ланівці
    • Монастириська
    • Підгайці
    • Почаїв
    • Скалат
    • Теребовля
    • Хоростків
    • Чортків
    • Шумськ
  • Україна / Світ
  • Теми
    • Події
    • Суспільство
    • Політика
    • Кримінал
    • Економіка
    • Освіта
    • Спорт
    • Культура
    • Особистості
    • Релігія / Духовність
    • Смачного!
    • Життя
    • Здоров’я / Краса
    • Господарка
    • Стосунки / Сім`я
    • Історія / Туризм
    • Авто
    • Цікаве
  • Статті
  • Блоги
  • Війна з рф
Немає результату
Переглянути всі результати
Газета Місто! Там, де ти живеш!
Немає результату
Переглянути всі результати

Чи варто тернополянам боятися монетизації пільг?

Опубліковано Спокійна Надія
31.03.2018

У березні країну схвилювала новина про монетизацію пільг у громадському транспорті. Частина громадян злякалась, що безкоштовний проїзд начебто скасували, інші обурились чутці про норму у лише 30 пільгових поїздок на місяць. Що насправді передбачає монетизація соціальних пільг, з’ясували експерти Центру громадського моніторингу та контролю.

ПЕРЕГЛЯНЬТЕ ТАКОЖ

Сергій Задорожний

У Тернополі біля ТЦ «Орнава» чоловік не виходить з машини вже добу – ним виявився відомий футболіст та тренер

13.10.2025
викрадення дизельного пального

На Тернопільщині 18 працівників локомотивного депо підозрюють у зливі дизпалива

13.10.2025

Гроші замість безкоштовного проїзду
Відповідно до рішення Кабміну, з травня цього року пасажири пільгових категорій замість безкоштовних поїздок зможуть отримувати відповідну суму «живими» грошима. Рішення про перехід на грошові розрахунки за пільги прийматимуть винятково місцеві органи влади на рівні обласних рад. Обсяг виплати визначатиметься множенням середньої вартості проїзду у населеному пункті на кількість поїздок. Місцева влада може встановлювати будь-яку кількість безкоштовних поїздок, головне – не менше соціальної норми.

«Жодних обмежень у «30 поїздок на місяць» уряд не затверджував. Це дезінформація, яка активно крутилася в ЗМІ. Уряд затвердив мінімальну соціальну норму. Це гарантія, нижче якої місцевий орган влади не має права розраховувати монетизовану
виплату пільговику», – пояснює віце-прем’єр- міністр Павло Розенко. Важливо розуміти, що на місцях можуть вирішити залишити стару систему – коли пільговики користуються громадським транспортом безкоштовно. Проте, за задумом уряду, зиск від монетизації повинні отримати і пільговики, і перевізники.

Власне, перевізники часто скаржаться на те, що місцеві бюджети не компенсують їм пільгових пасажирів. Так, у КП «Київпастранс» зауважують, що за 2017 рік на безкоштовний проїзд витратили понад 990 млн гривень. Монетизація пільг допоможе виправити ситуацію, адже за кожного пасажира перевізник отримуватиме гроші. Це дозволить уникнути ситуацій, коли водії не зупиняють автобуси або ж виганяют пільговиків із транспорту.

«Це дозволить мати більш чітку картину пільговиків і більш прозору картину щодо обороту коштів і виручки в цілому», – зазначає спікер комунального підприємства Марина Загородько.

Монетизація може бути вигідною для сільських жителів, які громадським транспортом майже не користуються і можуть замість невідчутної пільги отримати реальні гроші.

«Пенсіонер, ветеран чи інвалід, який проживає у селі, має номінальну можливість їхати безкоштовно у міському транспорті, але для нього ця послуга фактично неактуальна. Йому краще отримувати певні кошти і ними розпоряджатися на свій розсуд, у залежності від своїх витрат» – зазначає голова Комітету економістів України Андрій Новак. Водночас експерти не виключають, що монетизація пільгового проїзду може спричинити незадоволення у громадян. Оскільки зараз в Україні немає ліміту для пільгового проїзду у транспорті, і деякі пасажири зловживають цим. Пільговики їздять без будь-яких обмежень, а після монетизації отримуватимуть фіксовану суму і за додаткові поїздки повинні будуть сплачувати з власної кишені. Проте, на думку аналітика Інституту економічних досліджень і політичних консультацій Олександри Бетлій, сприйняття реформи насамперед залежить від того, як у містах її реалізовуватимуть, адже спроможність у регіонів різна. З цією думкою погоджується заступник керівника Стратегічної групи радників з підтримки реформ Павло Кухта.

«Транспорт – це взагалі парафія місцевих органів влади. Це питання має вирішуватися індивідуально для кожного міста, залежно від того, які в нього є ресурси і який транспорт потрібен. Наприклад, ситуація у Кривому Розі, протяжність якого понад 100 км, і ситуація у Львові може дещо відрізнятися», – зауважує він.

Прозорі субсидії
Крім транспорту, система монетизації має запрацювати у сфері комунальних послуг. Так, з січня стартували виплати субсидій «живими» грошима на рівні підприємств- надавачів послуг. За словами міністра соціальної політики Андрія Реви, комунальні підприємства тепер отримують з бюджету гроші за субсидію і розраховуються ними з постачальниками енергоносіїв. Крім того, нарахування субсидій відбувається за фактично спожиті ресурси, а не за соціальними нормами, як раніше. За словами міністра, такий механізм повинен усунути зловживання під час розрахунків.

Власне, це лише перший етап переходу до готівкових розрахунків за субсидіями. На другому етапі уряд планує створити єдиний реєстр субсидіантів та перевірити їх доходи. За словами експертів, верифікація тих, хто отримує субсидії, має ключове значення для прозорості та адресності грошової допомоги. Адже іноді ситуації із пільгами доходять до абсурду. Так, під час відвідин Київського політехнічного інституту імені Ігоря Сікорського глава держави Петро Порошенко розповів, що бачив дивне оголошення, коли за 2 тисячі доларів здавалася 4-х кімнатна квартира на Хрещатику і при цьому була оформлена субсидія.

«Хіба ми для цих цілей запроваджуємо субсидії? Хіба не треба нарешті зробити верифікацію і навести порядок. Нехай я зараз кажу непопулярне, але це чесна розмова з людьми – субсидії передбачені для тих, хто є найменш захищеним і хто не має грошей сплачувати чесну ціну», – підкреслив глава держави.

За прогнозами уряду, єдина база субсидіантів повинна запрацювати до початку опалювального сезону 2018-2019 років. Фінальний етап монетизації на рівні споживача повинен розпочатись із січня наступного року, коли українці зможуть отримувати субсидії у вигляді грошей на свої персональні рахунки.

Власне, неважливо, чи йдеться про транспорт, чи комунальні послуги. Ідея монетизації соціальних пільг – це перехід до ефективного використання бюджетних коштів та допомоги саме тим, хто цього потребує.

Матеріал Центру громадського моніторингу та контролю

Читайте нас в Google News
Теги: монетезаціяновиниПільгисубсидіїтернопіль
Share6ShareSend

Пов'язані публікації

заблокований автомобіль

Біля «Орнави» в Тернополі вже добу стоїть заблокований автомобіль з людьми всередині

13.10.2025
повернення відреcтаврованого вікна

У Тернополі не можуть домовитися, хто встановить автентичне вікно у школі №4

12.10.2025
Завантажити ще
Ух радіо Ух радіо Ух радіо
Беверлі Хіллз Deluxe Беверлі Хіллз Deluxe Беверлі Хіллз Deluxe
Опілля квас Опілля квас Опілля квас
Ua News media group Ua News media group Ua News media group
Літній розпродаж в INSHOES – знижки до 50% Літній розпродаж в INSHOES – знижки до 50% Літній розпродаж в INSHOES – знижки до 50%

Пошук

Немає результату
Переглянути всі результати
Вуличне радіо Вуличне радіо Вуличне радіо

RSS Ровесник – молодіжні новини

  • У ПрАТ Тернопільміськгаз нагадують про оплату за розподіл газу 13.10.2025
  • Журналіст Тарас Савчук і продюсер Михайло Ухман уклали меморандум про співпрацю в сфері кіно 13.10.2025
  • Тернопільські танцівники перемогли на International Dance Festival 2025 13.10.2025
  • У Козівській школі на Тернопільщині після дороговартісного ремонту зогнила підлога 13.10.2025
  • На Тернопільщині в залишках замку створять простір для ветеранів 13.10.2025
Погода
Тернопіль

вологість:

тиск:

вітер:

Погода на 10 днів від sinoptik.ua




  • Контакти
  • Співпраця
  • Редакційна політика
Газета Місто. Тернопільські новини

ГО Медіа-центр Тернопіль

Газета МІсто. Тернопільські новини. Незалежні, оперативні і об'єктивні новини Тернополя і Тернопільської області. Політика, аналітика, економіка, спорт. Інформаційні матеріали сайту gazeta-misto.te.ua є інтелектуальною власністю інтернет-ресурсу Газета Місто. Використання матеріалів сайту лише за умови відкритого посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на Газету Місто не нижче третього абзацу.

Немає результату
Переглянути всі результати
  • Новини
  • Тернопіль
  • Твоє місто
    • Бережани
    • Борщів
    • Бучач
    • Заліщики
    • Збараж
    • Зборів
    • Копичинці
    • Кременець
    • Ланівці
    • Монастириська
    • Підгайці
    • Почаїв
    • Скалат
    • Теребовля
    • Хоростків
    • Чортків
    • Шумськ
  • Україна / Світ
  • Теми
    • Події
    • Суспільство
    • Політика
    • Кримінал
    • Економіка
    • Освіта
    • Спорт
    • Культура
    • Особистості
    • Релігія / Духовність
    • Смачного!
    • Життя
    • Здоров’я / Краса
    • Господарка
    • Стосунки / Сім`я
    • Історія / Туризм
    • Авто
    • Цікаве
  • Статті
  • Блоги
  • Війна з рф

Газета МІсто. Тернопільські новини. Незалежні, оперативні і об'єктивні новини Тернополя і Тернопільської області. Політика, аналітика, економіка, спорт. Інформаційні матеріали сайту gazeta-misto.te.ua є інтелектуальною власністю інтернет-ресурсу Газета Місто. Використання матеріалів сайту лише за умови відкритого посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на Газету Місто не нижче третього абзацу.