Тернопільщина може отримати свою техногенну катастрофу, якщо обласне керівництво залишатиметься бездіяльним. Йдеться про нагальну потребу ремонту Гаївського моста. Адже саме він є головною складовою траси міжнародного значення.
Загальнообласна проблема на балансі міста
Минулого року після обстеження шляхопроводу на об’їзній дорозі Тернополя було схвалено рішення заборонити рух великогабаритного вантажного транспорту загальною вагою понад 8 тонн через Гаївський міст. У міського виконкому було достатньо підстав для цього. Адже, за висновками дорожників, подальша експлуатація моста у режимі основного шляхопроводу матиме єдиний наслідок — руйнування конструкцій. Варто зазначити, що Гаївський міст використовується переважно транзитним транспортом. Саме на транзит припадало до 90 % усього транспортного потоку.
Єдиний, хто постійно говорив про проблему і пробував зрушити її вирішення з “мертвої точки” була міська влада, яка і виділила кошти на проведення необхідних проектних робіт, а також готова внести свою частку у ремонтні роботи. Враховуючи, що загальна вартість першого етапу робіт складає близько 45 млн.грн, для самого Тернополя вирішення проблеми є непідйомним з фінансової точки зору. Відтак, у виконкомі ухвалили тимчасове рішення, поки що обмежити рух, щоб не сталося біди. Паралельно велися активні переговори з урядом щодо сприяння проведенню реставраційних робіт.
Глава уряду Володимир Гройсман, перебуваючи у Тернополі кілька місяців тому, пообіцяв виділити необхідні кошти. Однак чи дійсно ці гроші будуть?
У мережі жартують: «швидше збудують Керченський міст, ніж відремонтують Гаївський»
Гроші є — потрібна добра воля
Наприкінці минулого року очільник Тернопільської ОДА Степан Барна повідомив, цього року Тернопільщина отримає на дороги рекордну суму. Щоправда, невідомо, чи потрапить частина цих коштів на ремонт багатостраждального Гаївського мосту, яким користуються транзитери. Хоч міст і на балансі міської ради, якщо станеться біда – проблема буде спільною. Окремі користувачі у мережі інтернет навіть сумно жартують про те, що “швидше збудують Керченський міст, ніж відремонтують Гаївський”.
Сьогодні усе навантаження прийняла на себе траса Р-41.
Надмірне навантаження призводить до знищення дорожнього покриття і перевитрат коштів на поточні ремонти. За рік дорогу фактично знищили. Між тим, єдина альтернатива — Гаївський міст, працює на межі своїх потужностей. Якщо протягом ближчих місяців область не долучиться до відновлення транспортної артерії, тоді міст доведеться закрити взагалі. Це єдиний крок, який допоможе уникнути можливих жертв. Адже в Україні були приклади, коли, наприклад, минулого року обвалився Шулявський міст у Києві.
Проте, для Тернопільщини закриття мосту матиме негативні економічні наслідки. Адже практично буде паралізовано рух однією з міжнародних трас – М 19. А це вже удар по іміджу всієї України, який вже завтра може бути реальністю з причини байдужості і зволікання з боку тих, хто мав би чи не найбільше піклуватися про імідж держави.
У день народження Тараса Шевченка дуже хотілося, щоб всі згадали його слова про необхідність єднання українців. Та чи об’єднаються різні тернопільські «влади»? Хоча б заради мосту!
Микола Петрівський.
Обговорення