Інформацію про те, що з 1 листопада 2017 року українці не зможуть оформити дароване чи успадковане майно у нотаріусів, спростовують фахівці – розповдає Медіатор.
Такі договори, як і раніше, посвідчують державні чи приватні нотаріуси. Постанова Кабінету Міністрів України, яка передбачала діяльність спеціальних оцінювачів для різних видів майна, і справді існує, проте не є актуальною, пояснюють чиновники. Її ще у 2014 році визналинезаконною та скасували. На офіційному сайті Верховної Ради України зазначено, що постанова Кабінету Міністрів України №231 від 04.03.2013 року втратила чинність на підставі іншої постанови – №358 від 21.08.2014 року.
При цьому інститут оцінки майна існує, оцінювачі виконують свої обв’язки, а українці, як і раніше, можуть звертатись до нотаріусів за оформленням договорів спадку чи дарування майна.
– Кожен українець має право оформляти свої спадкові права і звертатись до нотаріуса щодо укладення договорів дарування, оскільки це право гарантується цивільним кодексом і Конституцією України. Якщо в людини помер хтось з близьких, вона має протягом 6 місяців звернутись або до державного нотаріуса в державну нотаріальну контору, або до приватного нотаріуса, і подати заяву про прийняття спадщини, – каже перший заступник начальника Головного територіального управління юстиції в Тернопільській області Тетяна Вовк.
Тарифи на послуги не змінювали з 2011 року, запевняє Тетяна Вовк. Попри це, жителі області укладають все менше договорів відчуження нерухомого майна через брак грошей чи побоювання пенсіонерів, мовляв поки майно належить їм – за ними доглянуть. Щороку державні нотаріальні контори та приватні нотаріуси Тернопільщини відкривають понад десяток тисяч спадкових справ, тобто саме стільки людей зголошується отримати у спадок майно.
Обговорення