Незважаючи на високу поінформованість про показники зросту та віку, що вимагають перевезення дітей у автокріслі відповідно до ПДР, на жаль, майже 2\3 учасників помилково обирають місця для його установки.
1. Лише 20% учасників добровільного тестування засвідчили абсолютну обізнаність
Такі дані були отримані під час онлайн-тестування українських водіїв – користувачів Інтернету на предмет знання правил перевезення дітей в автомобілі та особливостей розташування дитячого автокрісла. Опитування проводилося з 19 вересня по 6 жовтня 2017 року в рамках Національної інформаційної кампанії H-Road для залучення уваги до безпеки дітей у дорозі. Тест, який пройшли 960 користувачів Інтернету, також засвідчив, що
- 70% респондентів знають, що Правилами дорожнього руху України (ПДР) встановлено показники росту та віку, при яких перевезення дитини в автомобілі мусить здійснюватися з використанням автокрісла – зріст до 145 см або вік до 12 років;
- 36% обізнані про те, що найбільш небезпечним місцем у автомобілі для перевезення дітей є переднє сидіння поруч з водієм;
- 54% українських водіїв знають, що для безпечного перевезення дитини до півтора років автокрісло потрібно встановлювати ПРОТИ напрямку руху автомобіля.
Незважаючи на високу поінформованість про показники зросту та віку, що вимагають перевезення дітей у автокріслі відповідно до ПДР, на жаль, майже 2\3 учасників помилково обирають місця для його установки. Також розділилися думки з приводу розміщення автокрісла для дітей до 1.5 років – найбезпечнішим вважається розташування ПРОТИ руху (спиною вперед). Проте близько половини опитаних все ще вважають безпомилковою установку за напрямком руху (обличчям вперед). Беручи до уваги важливість правильного розміщення для безпеки дитини, такий рівень знань є незадовільним.
Національна інформаційна кампанія H-Road закликає українців бути відповідальними водіями та батьками, дотримуватися правил дорожнього руху й прагнути отримати якомога більше знань про те, як забезпечити дитині максимальну безпеку в дорозі.
2. Багато батьків використовують для перевезення дітей автокрісла, проте є мами і тата, які досі нехтують цим правилом
Як засвідчило опитування, проведене H-Road під час одного з громадських заходів у Києві, багато батьків усвідомлюють, що тільки використання автокрісла може забезпечити безпеку дитини під час перевезення в автомобілі. Однак є мами і тата, які досі нехтують цим правилом. Деякі батьки дозволяють дитині переміщатися по салону або сидіти у дорослого на руках, аби тільки уникнути сліз малюка, якому не завжди подобається певне обмеження свободи. Водночас достатньо подивитися будь-який ролик з краш-тестом в Інтернеті, щоб зрозуміти, наскільки це небезпечно та до яких тяжких наслідків може призвести безвідповідальність батьків.
Для залучення уваги українців до питання безпеки дитини під час руху автотранспорту в рамках кампанії H-Road створений тематичний інформаційний ролик. На відео відповідальні батьки діляться досвідом використання дитячого автокрісла, а Патрульна поліція акцентує увагу на тому, яким високим є ризик травмування дитини в дорожньо-транспортній пригоді (ДТП) або навіть просто під час різкого гальмування автомобіля, якщо батьки нехтують установкою автокрісла.
Національна інформаційна кампанія H-Road рекомендує батькам проявляти наполегливість і непохитність – розташування виключно в автокріслі при кожній поїздці повинно стати для дитини неухильною умовою перебування в автомобілі.
3. Безпека дитини в автомобілі: цифри та факти
- Згідно з інформацією Всесвітньої організації охорони здоров’я, використання автокрісел знижує смертність дітей у разі ДТП на 54%, ризик отримання травми – на 70%.
- За даними Департаменту патрульної поліції України, за перші 8 місяців 2017 року в країні сталося 3082 ДТП за участю осіб, які не досягли вісімнадцятирічного віку.
- В Україні немає штрафу за порушення правил перевезення дітей в автомобілі, є спеціальні попередження.
H-Road закликає батьків проявляти вищий ступінь особистої відповідальності та неодмінно використовувати автокрісла: це запорука здоров’я та безпеки дитини!
4. Як вибрати дитяче автокрісло
Правило номер один – віддавайте перевагу моделям, які пройшли краш-тест і мають необхідний сертифікат.
- Зверніть увагу на автокрісла із сертифікатом ECE R 44/04, що є підтвердженням європейського стандарту безпеки.
- Автокрісло має бути оснащене бічним захистом – спеціальною конструкцією, що захищає дитину під час бокового удару. Що більша площа боковин і підголівника крісла, то краще.
- Корпус автокрісла має бути виготовлений з високоякісних матеріалів: енергопоглинаючого пластика або алюмінієвої рами та силового каркаса. Якщо корпус пластиковий, він мусить мати демпфірувальні здібності за рахунок повітряних камер і ребер жорсткості.
Звертайте особливу увагу на сертифікацію автокрісел за віковими та ваговими категоріями й дотримуйтеся інструкцій виробника по установці пристрою в автомобілі.
Важливо пам’ятати – від якості та характеристик дитячого автокрісла залежить безпека малюка, що не може бути предметом для компромісів. Для допомоги батькам та полегшення процесу вибору, в рамках кампанії H-Road підготовлений відеоролик з ключовими рекомендаціями.
5. Соціальна ініціатива H-Road
Спеціальне автокрісло – єдиний надійний спосіб убезпечити дитину під час руху автомобіля та забезпечити собі спокій і зосередженість за кермом. Саме тому правила та аспекти перевезення дітей в автомобілі стали темою активностей Національної інформаційної кампанії H-Road, ініційованої компанією «Хюндай Мотор Україна», у вересні 2017 року.
У рамках проекту батьки-водії змогли перевірити, чи добре вони знають правила перевезення дітей в автомобілі. Доступні й рекомендації фахівців про те, як забезпечити максимальну безпеку дитини в автомобілі. Крім того, у всіх небайдужих відповідальних водіїв є змога висловити прихильність ідеї безпечного водіння – за допомогою спеціально розробленої атрибутики з символікою проекту H-Road. Придбати стікери та аксесуари можна в дилерських салонах «Хюндай». Усі кошти від реалізації атрибутики будуть спрямовані на підготовку національної паралімпійської збірної України до наступних Паралімпійських ігор.
Обговорення