Автобан «GО Highway» — новий стратегічний коридор, потенціал якого важко переоцінити. Розвинена інфраструктура між портами двох країн-сусідів допоможе збільшити і товарообіг, і потік пасажирського транспорту.
Загальна протяжність швидкісного коридору — понад 2 тисячі кілометрів. Якщо на території Польщі дорога не потребує ремонту, то на території України доведеться вкласти кошти у відновлення дорожнього покриття від Краковця до Південної Пальміри. Так, близько 5 млрд. грн. необхідно тільки на відновлення доріг за маршрутом Львів – Тернопіль – Вінниця – Умань – Біла Церква, зокрема, трас Н-02 Львів – Тернопіль, М-12 Стрий – Знам’янка (Тернопіль – Умань), М-05 Київ – Одеса (Біла Церква – Умань).
«Тернопіль за рішенням «Укравтодору» буде ключовим пунктом у міжнародному проекті «Go Highway». Ця траса перетинатиме область із заходу на схід. Саме в нашому обласному центрі буде відгалуження магістралі на Івано-Франківськ, Чернівці та Рівне», – коментує керівник Служби автомобільних доріг у Тернопільській області Богдан Юлик.
Через Тернопільську область пролягатиме 79 кілометрів міжнародного коридору Гданськ — Одеса. Зокрема, автобан включатиме дороги державного значення Н-02 Львів — Тернопіль (39 км) та М-12 Стрий —Тернопіль — Кіровоград — Знам’янка (40 км).
Торік на дорозі Н-02 Львів — Тернопіль відремонтовано майже 8 км дорожнього покриття з укріпленням основи. Такий ремонт прирівнюється до капітального (ділянка від кордону з Львівською областю в напрямку Тернополя). На цій же дорозі поблизу села Озерна Зборівського району — найпроблемніша ділянка транспортного коридору Ґданськ — Одеса в межах Тернопільської області, яка потребує термінового ремонту. Щодо доріг М-12 Стрий — Тернопіль — Кіровоград — Знам’янка та Н-02 Львів — Тернопіль, то там щороку виконується ямковий ремонт, завдяки якому загалом проїзд забезпечено.
Однією із найважливіших ділянок «GO Нighway» у межах Тернопільської області стане Східна об’їзна дорога обласного центру. 8,5 км нової дороги з’єднають траси Тернопіль — Кременець та Тернопіль —Підволочиськ, так що потреби заїжджати транзитному транспорту до обласного центру вже не буде. Орієнтовна вартість будівництва цієї дороги — 20 мільйонів євро. Служба автомобільних доріг у Тернопільській області сподівається отримати такі кошти у формі кредиту від Європейського Інвестиційного банку та виграти європейський грант. Проект будівництва вже підготовлений спеціалістами Служби. Північна об’їзна з’єднає також села Шляхтинці та Смиківці Тернопільського району.
«Це буде перше будівництво дороги на Тернопільщині за 20 років. Завдяки новій об’їзній великоваговий транспорт не їздитиме вулицями міста, спричиняючи шум, вібрацію та забруднюючи повітря. Розраховуємо і на зменшення заторів на дорогах», — наголосив Богдан Юлик.
Джерело: НОВА Тернопільська газета
Обговорення