Ряд грубих неточностей допустив депутат міської ради Роман Торожнюк, проводячи розрахунки вартості проїзду у тернопільських маршрутках.
В Асоціації приватних перевізників м. Тернополя не розуміють чим викликані такі маніпуляції – бажанням депутата привернути увагу до своєї персони, бажанням підіграти владі чи просто банальною некомпетентністю?
Нагадаємо, ряд тернопільських Інтернет-видань опублікували розрахунки депутата міської ради Романа Торожнюка, який стверджує, що вартість проїзду у маршрутках міста не повинна перевищувати 2,60 грн, пише “Галас”.
При цьому наголошується, що депутат є фаховим спеціалістом у галузі транспортних перевезень, оскільки працює начальником відділу розвитку інфраструктури Тернопільської РДА.
Судячи з проведених розрахунків, видно, що депутат і справді спробував вивчити формули для визначення вартості проїзду у громадському транспорті. І цими формулами він постарався заплутати не тільки пересічних громадян, але й тих, хто займається пасажирськими перевезеннями. Адже у формули підставлені ряд даних, які є не достовірними.
– У розрахунках депутата Романа Торожнюка є кілька ключових неточностей, – розповідає голова Асоціації приватних перевізників м. Тернополя Іван Задорожній. – Перша – це завищена кількість перевезених пасажирів. Друга – занижена вартість пального та запчастин, і Третя – занижені амортизаційні та інші витрати.
Депутат стверджує, що за рік одна маршрутка перевозить 182 500 пасажирів.
Пан Роман обраховував кількість перевезених пасажирів шляхом добутку 10 пасажирів (не зрозуміло звідки це число) на ¼ кілометражу одного рейсу – 6,25 км та на кількість рейсів у день – 8 та на 365 днів у році.
Оскільки принцип цього розрахунку є незрозумілим для нас, ми припустили, що напевно, він мав на увазі, що в середньому на одну пересадку припадає 10 пасажирів, тоді результатом розрахунку має бути 116 800 пасажирів.
Проте існують документально підтверджені звітні дані за 2015 рік по маршруту №31, згідно яких одним автобусом у 2015 році перевезено 79 989 пасажирів. Ці дані є свідченням того, що Р. Торожнюк правий у своєму твердженні – даний маршрут справді є “непопулярним”.
Депутат у свої розрахунки закладає пальне по 15 грн за літр, а насправді літр придатного дизельного пального коштує не менше 16 гривень, а часто водіям доводиться заправляти і по 19 грн/л. В амортизаційних витратах пан Р.Торожнюк закладає середню вартість автобуса в м.Тернополі у сумі 200 тисяч гривень???.
– Цікаво, де ж це він бачив такі ціни на автобуси. Хай підкаже, ми б відразу скористалися б такими дисконтними програми для оновлення нашого автопарку. – кажуть в Асоціації – Адже, насправді, новий автобус зараз коштує близько 800 тисяч гривень, старенький автобус, якому потрібно провести серйозний ремонт, можна придбати не менше, ніж за 300 тисяч гривень. Відтак, завищуючи кількість перевезених пасажирів, депутат уже б отримав нижчу вартість перевезення. А занижуючи вартість витрат на пальне, транспортні засоби та ін. витрати, тариф виходить ще нижчий. У підсумку Роман Торожнюк і отримав тариф – 2,60 грн. Чудова цифра для маніпуляції.
В Асоціації приватних перевізників м. Тернополя провели розрахунки, опираючись на свої дані, і у підсумку отримали тариф – 4,94 грн. за перевезення одного пасажира (див. табл.).
Різниця у розрахунках депутата і Асоціації перевізників просто колосальна.
Слід звернути увагу на одну цікаву деталь. У Тернопільському районі, де Роман Торожнюк очолює транспортне відомство, є, до прикладу, маршрут Тернопіль – Великі Гаї. Протяжність маршруту менша за багато тернопільських міських маршрутів. Пасажиропотік вищий, ніж у ряді міських маршрутів. А тариф – 4 гривні за проїзд.
Відтак, тернопільські перевізники зауважують, щоб було справедливо, якби Роман Торожнюк свої розрахунки запровадив насамперед у районі, де очолює відділ інфраструктури.
Окрім того у місті Тернополі усі автобуси сертифіковані і українського виробництва. Натомість у Тернопільському районі в багатьох випадках перевозять людей вантажними бусами, переробленими під пасажирські.
Тернопільські перевізники закликають владу міста і в тому числі депутатський корпус не займатися популізмом окремих «політиків» та адекватно реагувати на вимоги часу.
Витрати на пальне, зарплату водіїв, амортизацію транспортних засобі та ін. практично ,в середньому на кілометри, однакові у всіх регіонах країни, пояснюють в міській Асоціації перевізників. Але у Тернополі пасажиропотік суттєво нижчий, ніж в інших обласних центрах. І , незважаючи на це, на сьогодні, Тернопіль наразі залишається обласним центром із найнижчим тарифом на перевезення не тільки на заході України, а й по всій державі.
І при цьому тернопільські перевізники ще забезпечують безкоштовне перевезення ряду пільгових категорій у кількості по 3 пасажири одночасно на кожному рейсі. За день це виходить більше 130 чоловік. Якщо помножити на кількість автобусів на маршрутах і кількість днів у місяці, то за місяць перевізники надають місту допомогу на суму 2,34 млн. грн., а за рік – близько 28 млн. грн. Пільгове перевезення школярів, які їздять за півціни, обходиться тернопільським перевізникам у понад 6 млн. грн. на рік.
Держава, як пояснили в Асоціації, лише має відшкодовувати лише перевезення на соціальних маршрутах, якого на даний час з початку року немає. Тож усі ці перевезення, а також суми, 28 млн. і 6 грн., лежать на плечах перевізників.
Виходячи з економічно обгрунтованих розрахунків, Асоціація перевізників м. Тернополя просить міську владу збільшити тариф на проїзд до 4 гривень і не доводити ситуацію до тої, яка зараз є Тернопільському районі, де цілий ряд маршрутів не закриті тільки тому, що там нема кому і нема чим перевозити пасажирів.
Розрахунки вартості проїзду у маршрутних автобусах, проведені Асоціацією перевізників м. Тернополя:
ВИХІДНІ ДАНІ :
-вартість палива 16,0 грн.
-затрати палива на 100,0км- 21літр
-вартість шини 2500,0грн.
-середньомісячна з/п 2500,0 грн.
-відрахування на з/п – 22%
-вартість акумуляторної батареї 1600,0грн.
-кількість водіїв на 1 автобус 2,3 чол.
РОЗРАХУНОК:
1 | Кількість автобусів | 1 шт. |
2 | Пробіг відповідно до паспорта маршруту,км | 73000,0
|
3 | Паливо | В = В ‘ х Ц = 0,01 Н х (1 + 0,01К ) х Ц , грн/км, |
4 | Шини (заміна після 65000км) 6+1=7шт. | Ц х К ш ш В = ———–, грн/км, ш 1 км Н х К ш к73000,0:65000км=1,12раз міняти7шин*1,12=7,84шини 2500,0грн*7,84*1,12=21952,0 |
5 | Акумулятор (2шт в рік на 1автобус) | Ц х К 2*1*1600,0грн=3200,0 |
6 | Мастила | В = 0,01 х В ‘ х (N х Ц + N х Ц + 0,01*(21,0*183,0):100=0,3843 0,3843*73000=28053,9 |
7 | З/п водіїв | 2,3водія*1авт.=2,3 2500,0*2,3*12міс.=69000,0 |
22% податок | 15180,0 грн | |
З/П – ВСЬОГО : | 84180,0 | |
8 | Ремонт транспорту | 60760,0 |
9 | Загальновиробничі витрати | 30000,0 |
10 | Амортизаційні витрати | 200000/7=28571,0 |
11 | ВСЬОГО собівартість | 501996,9 |
12 | Рентабельність (15%) | 75299,5 |
12 | Перевезено пасажирів, пас | 116800,0 |
S ‘ + П ‘
п п
Т ‘ = ———-, грн/пас.,= 501996,9 + 75299,5 == 4,94 грн./пас.
116800,0 |
м Q ‘
п
Обговорення