Продовжуючи тему діяльності муніципальної інспекції Тернопільської міської ради та її користі для жителів міста, проаналізуємо більш детально її функції. Коротенько ми про них вже згадували, але це питання заслуговує на більш детальне вивчення.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Управлінням муніципальної інспекції у Тернополі: питань більше, ніж відповідей
Особливу увагу для початку звернемо на перше основне завдання інспекції: «взаємодія з Національною поліцією та іншими правоохоронними і контролюючими структурами з питань попередження та профілактики порушень правопорядку на території Тернопільської міської територіальної громади , а також контроль за дотриманням…» і далі слідує цілий перелік правил. (Положення повністю можна прочитати тут- https://ternopilcity.gov.ua/vikonavchi-organi-radi/upravlinnya–viddili/4811.html)
Здавалося б нічого дивного – взаємодія так взаємодія. Але ж у міській раді Тернополя функціонує аж цілий відділ взаємодії з правоохоронними органами, запобігання корупції та мобілізаційної роботи, яким керує Гукалюк Петро Михайлович. Занадто багато уваги взаємодії з правоохоронцями, як для мерії, чи не так?
Цікавий факт – відділ взаємодії з правоохоронними органами, запобігання корупції та мобілізаційної роботи створений значно пізніше. Отже, напрошується висновок, що муніципали не справляються зі своїм першим основним завданням.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Муніципальні інспектори не хочуть помічати бардак у центрі Тернополя
І справді, проаналізувавши діяльність обох структур – дійшли висновку – якась одна з них явно зайва. А можливо й не одна.
До приходу на роботу в Тернопільську міську раду Петро Гукалюк з 1996 по 2016 рік працював на керівних посадах в органах внутрішніх справ України. Зокрема, очолював міський відділ поліції і, за даними тернопільських журналістів, входить в найближче оточення тернопільського міського голови Сергія Надала – був навіть гостем на закритому весіллі його доньки Анастасії.
Працюючи на посаді начальника відділу взаємодії з правоохоронними органами, запобігання корупції та мобілізаційної роботи, Петро Михайлович у 2020 році заробив 389 тис. 399 грн. Ще 108 тис. 249 грн. становила його пенсія. Загалом щомісяця чиновник тернопільського муніципалітету отримував по 41,5 тис. грн. Але і це ще не все. Управління соціальної політики ТМР упродовж того року виплатило чоловікові ще 10 тис. 245 грн.
Чим же таким серйозним займається відділ взаємодії з правоохоронними органами ТМР, що його керівник отримує таку високу зарплатню? Можливо допомагає силовикам розкривати злочини, пов’язані із незаконними забудовами в Тернополі, чи роздачою під різними сумнівними приводами земельних ділянок «потрібним людям»?
Проаналізувавши роботу цього відділу, ми побачили такі основні напрямки діяльності:
«Керівникам виконавчих органів міської ради, керівникам підприємств, установ, організацій…. надіслано інформацію щодо…
особам, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище, а також, суб’єктам декларування…. повідомлено про необхідність повідомлення НАЗК…
Направлено нагадування про обов’язок подання е-декларації суб’єктам декларування…
Виконано комплекс заходів, пов’язаних з системою електронного декларування…
Проведена відповідна роз’яснювальна робота щодо порядку та строків подання електронних декларацій…
Організовано подання службовими особами щорічних декларацій…
Керівникам виконавчих органів та депутатам міської ради розіслано нагадування…
Проводилась методична та роз’яснювальна робота…
Розглянуто 245 звернень юридичних та фізичних осіб щодо проведення масових заходів…»
Як бачимо – профанація і непотрібне дублювання функцій тої ж самої муніципальної інспекції. Складається враження, що відділ «взаємодії» створювався спеціально під Петра Гукалюка, як вдячність за «вірну службу» головним поліцейським Тернополя у минулі роки. Така собі гідна «надбавка» до пенсії.
Своєю чергою муніципальна поліція ані з функціями взаємодії із правоохоронцями, ані з безпосередньою протидією порушенням явно не справляється.
Візьмемо наприклад «дотримання встановлених вимог щодо вигляду фасадів будівель та споруд» або «порядок встановлення малих архітектурних форм» . Одразу ж можна зачепити і «контроль за дотриманням вимог здійснення суб’єктами господарської діяльності вуличної (в тому числі літньої) торгівлі» або «правил торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами». Кожен мабуть на цьому місці посміхнувся.
Аналізуючи звіти за попередні роки самої інспекції та наочні приклади з реального життя, можна на 100% стверджувати, що робота даного управління є неефективною, оскільки Тернопіль як раз і прославився безпрецедентною як для такого маленького міста кількістю МАФів, встановлення яких часто супроводжується скандалами та висвітленням у ЗМІ.
Ні для кого в Тернополі не є секретом, що протягом останніх десяти років функції муніципальної інспекції з дотримання порядку встановлення малих архітектурних форм у нас виконують громадські активісти та пересічні тернополяни. Муніципальні інспектори здебільшого відверто ігнорують звернення містян щодо встановлення незаконних споруд у заборонених місцях: на зелених зонах, в порушення правил дорожнього руху, біля пішохідних переходів та перехресть доріг. Усім добре відомо, що дозволи на встановлення «будок» комерсантам надають саме в міській раді, а тому й боротьба ведеться лише з тими, хто не «вирішив» питання в мерії. Те саме стосується так званих стихійних ринків та нічної торгівлі алкогольними напоями – вони були і є.
Іншими словами маємо орган, на який витрачаються чималі кошти платників податків, але який виконує функції фактично «приватної охоронної фірми» тернопільської мерії, де, власне, і встановлюються правила життя обласного центру.
Іван Тернопільський.
Тернопільська правда.
Далі буде…
Корисні посилання:
https://ternopilcity.gov.ua/vikonavchi-organi-radi/upravlinnya–viddili/4811.html
https://ternopilcity.gov.ua/vikonavchi-organi-radi/upravlinnya–viddili/4837.html
Обговорення