Хоч причини у кожної служби таксі індивідуальні, думки збігаються в одному – тариф на проїзд надто низький і через доступність більшості населення таксі для усіх бракує.
«Є просто багато роботи, хоч ще 100 авто додай на фірму – всерівно не вистачить. Чому так? – Бо поки буде такий мізерний тариф ситуація не зміниться. Зараз таксі коштує як ціна маршрутки – їде четверо людей, по 5 грн. скинулися та й погнали, не треба на маршрутці їхати», – пояснив власник таксі за одним номером «549» Віталій Барилко.
Водночас попит на таксі у Тернополі існує не лише у години-пік, вранці і ввечері, коли люди добираються на роботу, а навіть якщо в місті випаде дощ – тоді усі масово замовляють таксі, розповідають представники іншої служби.
«В мене просто не хватає машин. А є ще різні обставини, коли водії не хочуть їхати на виклик. От наприклад Дружба – зараз вранці проблема катастрофічна, бо почали ремонт дамби, там такі затори – ніхто не хоче брати замовлення, бо пропонуєш людині об’їхати – вона не хоче, бо більше платити, а потрапляєш у затор – людина виходить з машини і йде пішки, а водій то залишається у заторі. Але ж і дамбу мусимо зробити, як вона тріскає», – розповів директор таксі «Шанс» Микола Чапля.
Окрім того, керівництво служби таксі часто не може вплинути на те чи поїде водій на замовлення, яке йому дають із бази. Оскільки у таксиста можуть бути власні клієнти, які телефонують на його особистий номер і він виїжджає на такі виклики в першу чергу.
Якщо деякі служби скаржаться на нестачу автомобілів, то у фірмі таксі «Пілот» запевняють, що в них є достатня кількість авто, щоб перевозити тернополян. Але їм важко знайти добросовісних водіїв, які б якісно надавали послуги і стежили за безпекою автомобіля.
«Ми вчора 1 500 разів сказали: «Вибачте, в нас немає вільної машини». В нас в Тернополі відсутній якісний водій, ті люди, які в нас працювали, яким ми доручали автомобілі і випускали на лінії повиїжджали за кордон, бо там вони мають кращі зарплати. Я не можу будь-кого відправити за кермо, а ті, хто сьогодні приходить найматися на роботу – вісімнадцятирічні, яким треба машину для власних потреб, це щось страшне. Тому в нас працює менше водіїв, але ті, які проходять перед рейсовий огляд автомобілів, які і самі проходять медичний огляд», – розповіли в службі таксі «Пілот».
Тож в силу різноманітних обставин керівництво тернопільських служб таксі виправити ситуацію не може. У свою чергу тернополянам доведеться тільки сподіватися, що викликати таксі їм пощастить.
Світлана ВАСИЛИШИН, Галас
Обговорення